חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרשת קרח - תָּרִימוּ אֵת כָּל תְּרוּמַת ה'





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רונן טייב ניהול סיכונים RONEN TAIEB

נושא המאמר: מאת רונן טייב: אסטרטגיות פרואקטיביות ואסטרטגיות ראקטיביות
מאת: מר רונן טייב   שמור מאמר למועדפים


מאת רונן טייב: אסטרטגיות פרואקטיביות ואסטרטגיות ראקטיביות
תוכנית אסטרטגית הינה אוסף של אסטרטגיות שחברה נוקטת במרחב הפעולה שלה , ומורכבת משני סוגי צעדים אסטרטגים:
אסטרטגיות פרואקטיביות – החברה היא הנוקטת והיוזמת.
אסטרטגיות ראקטיביות – אסטרטגיות שאנו מכינים כתגובה לפעולה שמנגד. (לשינוי בשוק , פעולת חברה מתחרה וכד').

מהי תוכנית אסטרטגית ?
אנו משתמשים בחברה בכושר התחרותי , העוצמות, החולשות ,החוזקות וצעדים פרואקטיבים וריאקטיבים ועימם בונים תוכנית אסטרטגית .
במצב ובו אנו מזהים שחסרה לנו יכולת מסוימת אנו נשלימה ע"י :
1. פיתוח.
2. רכישה .

בהתייחסות לתוכנית אסטרטגית אנו חייבים להסתכל ולקרוא את הסביבה העתידית על מנת שנוכל להתאימה לחזון של החברה.
על אילו שאלות חברה נדרשת לענות בעת בניית אסטרטגיה ?
א. כיצד להתגבר על היריב – הכרת עוצמות/חולשות/תוכנית אסטרטגית.
ב. האם כדאי להתמזג עם חברות אחרות ?
ג. האם כדאי להתחבר (להתרחב) לשלב ספציפי עפ"י שרשרת הערך (שותף פוטנציאלי).
דוגמאות: חברת FEDEX שרצתה להרחיב את קהל לקוחותיה – רכשה חברת
תעופה .
חוסם – חברת דלתות – כשהבינה שצרכיה אינם מסופקים ע"י המפיץ ,
רכשה את חברת המפיץ לטובת מענה טוב יותר.
• כשחברה רואה שהיא רוכשת 70-80 אחוזים מתוצרת הספק , כדאי להוביל מהלך לרכישתו ומיזוגו עם החברה.
ד. מהם המאמצים שנדרשים על מנת להתגבר על איומים או לנצל הזדמנויות .
ישנם גורמים חיצוניים (שוק/מוצרים(צרכי לקוחות שנקבעים ע"י השוק)/מתחרים , וגורמים פנימיים (ערכי החברה ותרבותה – ככל שיושרשו יותר הם ישפיעו יותר על אסטרטגיה החברה ), שמשפיעים על עיצוב האסטרטגיה .

הגישה האסטרטגית של החברה מול תנאי שוק עתידיים :

גישת החברה

פרואקטיביות- מובילה ריאקטיביות – עוקבת אחר המובילים

חברה אגרסיבית יוזמת ומכתיבה שינויים (בעלת יתרון) חבקה שנשמרת מאפשרות של טביעה בגין גלי השינויים הרבים תנאי שוק עתידיים
צפיית שינויים ואסטרטגיות ראשוניות ע"מ שתאפשר לחברה לרכב על גלי השינוי חברה "זוחלת" שמנסה להתאים את עצמה שינויים מועטים ואיטיים

כל חברה ניתן לשייך לכל מקום במפה ולכל אחת יתרונות/חסרונות .

מה מוכר מוצר ?
למוצר יש יתרון על פני המתחרה שלו.
כל חברה חיה בזכות היתרון המסוים שיש לה על פני מתחריה.
אתיקה :
מוסכמה מעבר לחוק.
ככל שהחברה יותר מפותחת כך יש לה אתיקה מפותחת יותר.
היא לא תנקוט בצעדים שאינם אתיים , גם אם החוק מרשה זאת. (עפ"י החוק כל מה שלא אסור – מותר).
דוגמאות:
שמירה על סביבה "ירוקה" - חברה בעלת אתיקה גבוהה תשמור על רמת זיהום נמוכה יותר מכפי שהחוק מתיר גם עם המשמעות הינה גם כספית
עבודת ילדים : חברה מוסרית ובעלת אתיקה לא תקנה מוצר שנעשה באמצעות ילדים , אלא תוודא ע"י מי העבודה בוצעה טרם הרכישה.

בעלי עניין .
בעלי עניין של חברה הם (בעצם כולם) :
א. בעלי המניות .
ב. מנהלים ועובדים
ג. לקוחות
ד. ספקים
ה. קהילה
חברה חייבת להתייחס לכל בעלי העניין , מאחר ולכל אחד מהנ"ל יש תביעות כלפי החברה.
בעלי מניות – תובעים דיבדנד מהחברה על סמך השקעתם.
עובדים – מצפים לכבוד בגין השקעתם ןמחוייבותם לחברה.
לקוחות – מצפים למוצר ראוי,אמין, בטוח או לשירות כזה
ספקים – מצפים ליחסי גומלין הוגנים עם החברה לה הם מספקים מוצרים/שירותים.
קהילה – מצפים שהחברה תתערה בקהילה ותהווה חלק אינטגרלי ממנה ואף תתרום.

התוכנית האסטרטגית של חברה חייבת להתעדכן כל הזמן בגין שינויים.

מדוע הסביבה משתנה ?
1. תרבות לקוחות – מעבר למוצר ירוק לדוגמא , מעבר למוצרים דלי קלוריות , פרסום על גבי אריזה ועוד.
2. שינויים טכנולוגיים.
3. משברים פיננסים - מחירי הדלק בעולם כדוגמא.
4. שינויים גאוגרפיים – שינוי בשווקים בגין מטבע , רמת חיים .
דוגמא – סין כיום "שואבת" לתוכה חברות רבות ומגוונות לטובת סיפק צרכייה . מעריכים כי סין בעוד כעשר שנים תהפוך לצרכנית הגדולה ביותר של מוצרי היוקרה בעולם.
5. כניסת מתחרים או יציאת מתחרים מהשוק (הענף).
6. שינויים דמוגרפיים – תוחלת החיים מצוייה במגמת עלייה . המשמעות הינה שאחוז הזקנים והילדים באוכלוסייה גדל ועל כן עלינו להתייחס לצרכים המשתנים.
7. שינויים תחוקתיים.
• בדר"כ השינויים הם איטייים (תחום הראייה , התחבורה ף הבדים כדוגמאות)

מהו המבחן ליצירת תוכנית אסטרטגית טובה ומצליחה?
א. מבחן הביצוע – התוכנית משפר את רווחיות החברה את כושר התחרות בענף ...
ב. מבחן הגדלת היתרון התחרותי מול המתחרים – מכירת מוצרים .
מהו יתרון תחרותי טוב ?
a. נבדק לאורך זמן.
b. תורם לרווחיות החברה .
c. משמעותי.

ג. מבחן ההתאמה – עד כמה התוכנית מתאימה לתנאי התחרות והמתחרים ? האם יכולתי לבצע זאת טוב יותר ?

במצב שבו יש לי כחברה כושר ייצור של 100% עלי לנצל כ- 80% בלבד מהסיבות הבאות :
1. השארת יכולת לניצול הזדמנויות.
2. השארת יכולת לטיפול בתקלות (ללא פגיעה ישירה בלקוחות).

מקרה קודאק – שינוי דרסטי שהחברה ביצעה (המאמר נמצא בהיי לרן).
התובנות העיקריות בגין השינוי הארגוני עפ"י המרצה:
1. שינוי כרוך בלקיחת סיכון ובחוסר בטחון באשר להצלחתו.
2. שינוי משמעותי בחברה/בארגון מחייב טיפול בתגובות בעלי העניין החיצוניים והפנימיים כאחת.
3. מירב הסיכויים שתגובות לשינוי תהיינה מושפעות ממידת ההצלחה של שינויים שבוצעו בעבר , וממידת התאמת ליעדים שנקבעו ( לפני עריכת השינוי ).
4. מנהלי השינוי צריכים להיות מוכנים לענות לשאלות חברי צוות השינוי (ומנהלים אחרים) – כיצד ישפיע השינוי עלי?
יש לתכנן אסטרטגיה תקשורתית והעברת מסרים לקבוצות פנימיות /חיצוניות בארגון ומחוצה לו.


לסיום נציין, כי אין לראות באמור לעיל כתחליף לחוות דעת כלכלית ו/או לייעוץ פיננסי ויש לראות באמור מעלה מכאן כסקירה חלקית ביותר בנושא שבנדון. יש להתייעץ עם מומחה העוסק בתחום.

מחבר המאמר מר רונן טייב מתמחה בייעוץ בתחומים כלכליים שונים כולל במיזוגים ורכישות ,ייעוץ אסטרטגי, מודלים פיננסיים, תגמול מנהלים, הערכות שווי ובדיקות נאותות.
מר רונן טייב ייעץ לחברות ישראליות הגדולות ביותר במגוון רחב של תעשיות כולל בנקאות וביטוח, חברות אחזקות, קרנות הון סיכון, קרנות השקעה פרטיות וחברות בתחומים של טכנולוגיה, טלקומוניקציה, נדלן וקמעונאות. מר טייב הינו מרצה בכיר בחוג לכלכלה וחשבונאות באוניברסיטות ומכללות המובילות בארץ וכנסים ופורמים מקצועיים נוספים בארץ ובעולם.





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מר רונן טייב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]