חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הדרכים האופטימליות למיתוג מוצרי פרסום





    קישורי טקסט (לפרטים)




עזרה בקידום אתרים במנועי חיפוש ב 75 ש"ח לחודש

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קידום אתרים אופטימיזציה SEO

נושא המאמר: אופטימיזציה
מאת: LoadSEO   שמור מאמר למועדפים

אופטימיזציה היא אחת מאבני היסוד של כל תהליך קידום אתרים איכותי. המושג "אופטימיזציה" מתייחס לעריכת תוכן, קוד ומבנה האתר במטרה להשיג את התוצאה המיטבית עבור מנועי החיפוש והגולשים כאחד. ברמת התוכן, תהליך אופטימיזציה מתמקד ביצירת תוכן ממוקד וממודר, טקסט שמתאפיין באחוזי צפיפות נכונים ובחלוקה פנימית נכונה בכל עמוד בנפרד ובכל עמודי האתר ככלל.
ברמת הקוד, אופטימיזציה היא תהליך של התאמה, אכלוס הקוד בתגיות קידומיות, צמצום כמות הקוד ביחס לטקסט ויצירת מבני קוד יעילים יותר, בעיקר כדי לשפר את זמני הטעינה.
ברמת המבנה, תהליך אופטימיזציה הוא בעיקר תהליך של תכנון מקדים, הנועד ליצור התאמה מלאה בין כלל יעדי הקידום לבין חלוקת עמודים באתר - תוצאת התהליך כאן היא מבנה אתר מתוכנן היטב, הלוקח בחשבון את צרכי הגולש, את יעדי הקידום, את תנועת הרובוטים ואת "זרימת ה-PR" באתר.
במאמר הבא נציג בפניכם המלצות ושיטות עיקריות לביצוע תהליכי אופטימיזציה באתר, וננסה להסביר את תפקידן ושימושיהן השונים בקמפיין קידום האתר.
היות ומאמר זה עוסק רק בתהליכים המתרחשים בתוך האתר עצמו, אזכור הביטוי אופטימיזציה כאן יתקשר אך ורק לתהליכים המתבצעים בגוף האתר (OnSite).

אופטימיזציה ברמת ה-Head

* Meta-Title - תגית הכותרת : לדעת מומחים רבים זהו האלמנט החשוב ביותר בתהליך אופטימיזציה. הכותרת צריכה להכיל את מילת המפתח, רצוי ביותר מוריאציה אחת. ככל שמילת המפתח קרובה יותר לתחילת הכותרת, ככה ערך הכותרת עבור הקידום גבוה יותר (דוגמה לכותרת שעברה אופטימיזציה היא: "סופגניות ריבה | סופגניות ריבה לחנוכה"). מעבר לחשיבותה של כותרת העמוד בתהליך קידום האתרים, חשוב לזכור כי הכותרת היא גם הדבר הבולט ביותר בעמוד תוצאות החיפוש, ותוכנה יכול להשפיע, לחיוב ולשלילה, על החלטת הגולש להיכנס לאתר.
* Meta-Description - תגית תיאור: אופטימיזציה של תיאור האתר נוגעת גם היא לתחום SEO ושיווק האתר. בהקשר של אופטימיזציה למנועי החיפוש, חשוב לזכור כי מילות המפתח, המופיעות ב-Description, נחשבות לחלק אינטגראלי מטקסט העמוד - זאת בין היתר לצורך חישובי צפיפות. מסיבה זו ואחרות, במסגרת אופטימיזציה, חשוב למקד את התיאור עבור מילות המפתח להן מיועד העמוד. בנוסף, בדומה ל-Title, תיאור האתר מוצג בתוצאות החיפוש. עניין זה הופך את תיאור העמוד לכלי שיווק חשוב - מעין תיאום ציפיות מוקדם עם הגולש, היכול להכניס תנועה פנימה או לחילופין - להדוף אותה הצידה, לעבר המתחרה. בהקשר זה, חשוב לזכור כי כלי שיתוף (Share) רבים עושים שימוש במטא-תיאור לצורך פרסום האתר ברשתות חברתיות. גם שם יכולה להיות לו השפעה על התנועה הנכנסת לאתר.
* Meta-Keywords - תגית מילות המפתח: בתהליך קידום אתרים לגוגל אין שום צורך לבצע אופטימיזציה לתגית "מילות המפתח". קהילת SEO מצאה כבר מזמן כי תגית זו לא משחקת תפקיד במערך השיקולים של האלגוריתם. בתחילת 2010, מסקנה זו קיבלה אישוש רשמי מצד Google, שהודיעה כי אכן איננה מבססת את הדירוג על תגית "מילות המפתח" .
בכל זאת, אנו ממליצים שלא לוותר על אופטימיזציה של Meta-Keywords, וזאת בעיקר כי ישנם עדיין מנועי חיפוש נוספים ( כגון Yahoo! ו-Bing ), שיתכן ועוד עושים שימוש מסוים בתגית זו. במקביל, אתרי נישה, כגון אינדקסים וקטלוגים של אתרים בתחומים מסוימים, עשויים אף הם לצרוך את המידע שנמצא בתגית זו. מסיבות אלו, ובעיקר כי גם אם איננה תועיל, אופטימיזציה של תגית Keywords בודאי לא יכולה להזיק, כדאי לבצע אותה כחלק מתהליך אופטימיזציה באתר.
* Meta-Robots - תגית הרובוטים: אופטימיזציה של תגית זו מעבירה הוראות לרובוטים של מנועי החיפוש - אותן תוכנות מחשב שתפקידן לסרוק ולאנדקס את האתרים ברשת האינטרנט.
כברירת מחדל, רובוט החיפוש מניח שמותר לו לסרוק ולאנדקס כל עמוד ברשת, אך באמצעות תגית Robots ניתן לשנות הגדרה זו, להגדיר שלא לאנדקס עמוד מסוים באמצעות פקודת noindex, לסרוק אבל לא לשמור באמצעות noarchive, לא לעקוב אחרי קישורים באמצעות nofollow ועוד.
(רשימה מלאה תמצאו כאן: SEO Cheat Sheet)
בתהליך קידום אתרים, הוראות מטא-רובוטים יכולות לסייע לבעל אתר לחסום עמודים מסוימים, הקיימים לצרכים טכניים בלבד, והוא אינו רוצה לחשוף אותם למנועי החיפוש. כמו כן, בתהליך אופטימיזציה מתקדם יותר ניתן לייחס לתגית Robots שימושים נוספים הנוגעים בעיקר לתחום הסתרת התוכן.
* Canonical: פקודה יחסית חדשה ומאוד חשובה זו עוזרת לנו להתמודד עם בעיות של כפילות בתוכן האתר - בעיה שעולה לעתים קרובות בתהליך אופטימיזציה של מבנה/תוכן האתר. הבעיה היא שאתר יכול להכיל מספר גרסאות של עמודים מסוימים, וכפילות זו יכולה 'לבלבל' את הרובוטים, לגרום להצגת תוכן לא רצוי, להסיר עמודים חשובים מתוצאות החיפוש ועוד.
בתהליך אופטימיזציה, תגית Canonical מאפשרת להימנע מסיטואציות אלו תוך שהיא מאותת למנוע החיפוש מיהו העמוד המקורי ומיהו המשוכפל.
פרטים נוספים על שימוש בתגית Canonical תוכלו למצוא בפרסום רשמי זה של גוגל.
* תגיות Meta נוספות: ניתן לומר כי קיימות 'אינסוף' תגיות מטא בהן ניתן לעשות שימוש בתהליך קידום האתר (כמות הוריאציות היא אדירה). בפועל, רוב תגיות אלו אינן קשורות ישירות לתהליכי אופטימיזציה גנריים, וכל מהותן לתת פתרון מסוים לצורך מסוים של בעל האתר. בכל זאת, ניתן לסמן עוד כמה תגיות Meta נפוצות וחשובות וביניהן geo.country שמגדיר את המיקוד הגיאוגראפי של האתר (ברמת מדינה, אבל אפשר גם יותר); את התגית google-site-verification, המאפשרת לאשר את בעלותך על האתר בכלי מנהלי האתרים של גוגל (sGoogle Webmaster Tool).

אופטימיזציה של כתובת URL

* אורך: בתהליך אופטימיזציה חשוב לתת דגש על יצירת כתובות URL קצרות ככל הניתן, לא רק כיוון שהן עוזרות לקידום, אלא גם כי הן מושכות גולשים לשתף אותן ולקשר אליהן.
* שימוש במילות מפתח: חזרה על מילות המפתח בכתובת העמוד (כתובת ה-URL) היא חלק מתהליך אופטימיזציה של מבנה האתר. כאן חשוב מאוד לא להגזים ולהימנע ממצב של אופטימיזציית יתר. כמו בכל שאר תהליכי האופטימיזציה האחרים, המטרה כאן היא לספק מידע איכותי וברור למנוע. אם הנכם מרגישים שהעמוד מדבר על יותר מנושא אחד, הפתרון המומלץ הוא לפצל אותו למספר עמודים (עמוד נפרד לכל נושא), ובדרך זו לשמור על אתר ממוקד וענייני.
* סאב-דומיין לעומת עמודים באתר: למרות שסאב-דומיין יכול להעניק ערך מסוים, בשל השימוש במילות מפתח (לדוגמה, seo.loadseo.co.il), יש ערך גבוה הרבה יותר בתהליך אופטימיזציה לחיזוק הדומיין המרכזי של האתר וזאת כי הסאב-דומיין מאבד את רוב הכוח של הדומיין הראשי ונחשב לרוב ככתובת אתר נפרדת לחלוטין.
* מפרידי מילים: בכתובת דומיין, עדיף להשתמש במילים צמודות ולא מופרדות ע"י מקפים - loadseo.co.il ולא load-seo.co.il. כאשר מדובר על אופטימיזציה של שם עמוד, רצוי להשתמש במקפים, אך לא בקו תחתון. כך עדיף לנו "סופגניית-ריבה" - לא "סופגניית_ריבה" ובטח שלא "סופגנייתריבה" (לזה אין כלל משמעות).

אופטימיזציה ברמת ה-Body

* חזרה על מילות מפתח: תוכן העמוד הוא אחד המדדים החשובים לדירוג האתר בתוצאות החיפוש. לכן, עוד לפני שמתחילים בכלל לבחון את הקוד, יש להקפיד על אופטימיזציה ברמת התוכן הטקסטואלי. ברמה זו, אופטימיזציה נועדה למקד את התוכן סביב ביטוי מסוים (פרטים נוספים ניתן למצוא במאמר "כתיבת מאמרים"). מילת המפתח המקודמת צריכה לחזור באותו עמוד, פחות-או-יותר, ביחס של 5% לעומת שאר הטקסט (כ-15 פעמים בעמוד של 300 מילים), וזאת כחלק 'טבעי' מהתוכן הכתוב, במרווח הגיוני ורצוי בחלק העליון של הטקסט, או (עדיף) לאורך העמוד כולו, בסוף ובהתחלת כל פסקה.
* וריאציות של מילות מפתח: שימוש בוריאציות של מילות מפתח בתהליך אופטימיזציה לא רק עוזר לפתוח 'זנב ארוך', אלא גם מסייע לקידום מילת המפתח עצמה. למשל, אם העמוד שלי מנסה לקדם את הביטוי 'סופגניות ריבה', אוכל גם להשתמש לאורך המסמך רק במילה "סופגניות", בביטוי "סופגניות ריבה לחנוכה" וגם בביטוי בהתאמה רחבה, כמו "סופגניות במילוי ריבה".
* כותרת H1: כותרת H1 היא הכותרת הראשית של העמוד ומגדירה את הנושא בו העמוד עוסק. בעבודת אופטימיזציה נכונה ומדויקת, לכל עמוד באתר תהיה כותרת H1 ייחודית. בגלל שכותרת H1 מכילה אך ורק את מילת המפתח של העמוד והיא ממוקמת גבוה בקוד העמוד, יש ערך קידומי רב בשימוש בה. כמו כן, בניית עמוד אינטרנט בפורמט נכון מחייבת שימוש בכותרת H1 ככותרת הראשית של העמוד.
* כותרות H אחרות: שימוש בכותרות H אחרות (H2, H3 וכו') נועד לחלק את העמוד באופן ברור לחלקים מוגדרים. השימוש בכל אחת מהכותרות הללו משתנה בהתאם לחלק של העמוד שבו היא ניצבת ולתפקיד שאותו היא ממלאה. בתהליך אופטימיזציה, במסגרת קידום אתרים, כותרות אלו יכילו את הביטוי המרכזי בעמוד בצירוף טקסט נוסף, רצוי תוך שמירה על צפיפות של 25%-50% עבור מילת המפתח המקודמת. למשל, לאחר אופטימיזציה, כותרת H2 בעמוד על 'סופגניות ריבה' יכולה להיות "סופגניות ריבה - המתכון הסודי".
* Alt: מנוע חיפוש אינו יודע לזהות/להבין את התמונות בעמוד. כדי לשנות את המצב ניתן לצרף תכונת Alt לתגית התמונה . כשמה כן היא: תכונה זו מעניקה טקסט אלטרנטיבי ועוזרת לדפדפן להבין את התמונה שאותה הוא אינו מסוגל 'לראות''. לאורך הזמן, מנועי החיפוש החלו להשתמש בתכונה זו בתור תיאור התמונה ולתת משקל לתיאור זה - בדומה לחזרות על מילות המפתח בעמוד. בנוסף (ואולי אף חשוב יותר), בתמונות שעליהן הוצב קישור, ה-Alt הפך למעין טקסט עוגן, וככזה החל לשחק תפקיד פעיל יותר בתהליך אופטימיזציה של מבנה האתר.
כחלק מפעולות אופטימיזציה בעמוד מומלץ מאד להשתמש בתמונות. זאת לאור היחס (הגבוה יחסית) המעניקים מנועי החיפוש לתכונת ה-Alt, וגם במטרה לשפר את חווית הגולש שמגיע לעמוד זה. במקביל, שימוש בתכונת ה-Alt גם יעזור לאתר להופיע בחיפוש התמונות (Google Image Search), ונוכחות שם יכולה להניב ביקורים נוספים באתר ולשפר את ביצועיו הן ברמת העסקית והן בכל הקשור לתהליכי אופטימיזציה בקידום האורגני.
* שמות קבצי תמונה: בדומה לכתובות URL, גם שימוש במילות המפתח בשם התמונות יכול לסייע לקידום אתרכם וכדאי לתת לתמונה שם שיישר קו עם אסטרטגיית SEO של העמוד שבו היא נמצאת. בנוסף, בדומה לתכונת Alt, שם הקובץ משמש להצגת התמונה בחיפוש התמונות של Google.
* הדגשות והטיות: הדגשת או הטיית מילות מפתח היא אמצעי אופטימיזציה נוסף היכול לסייע לקידום האתר. כמו בכל תהליך קידום אתרים אחר, גם פה כדאי מאוד לשמור על מינון נכון ועל שימוש הגיוני.
* עוגן קישורים פנימיים: אופטימיזציה של טקסט עוגן בקישורים היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום האתר. מנוע החיפוש רואה בקישור עצמו כמעין 'המלצה' ואת נושא ההמלצה הוא שואב מתוכן העוגן - המלצה שיכולה להיות כללית (עוגן של שם האתר) או ספציפית (עוגן עם ביטוי מסוים). כמובן, בכל הקשור לתהליך אופטימיזציה, 'המלצות' ספציפיות מועילות הרבה יותר מכלליות. מסיבה זו חשוב להקפיד על אופטימיזציה מלאה של שמות העוגנים ולכוון אותם בצורה מדויקת ומתוכנתת לעמודים הרלוונטיים.
* הערות בקוד: מנועי החיפוש מתעלמים מהערות בקוד HTML. אין שום סיבה להכניס מילות מפתח לתוך הערות במחשבה שהדבר מסייע לתהליך אופטימיזציה של מיקוד מילות המפתח בעמוד.

אופטימיזציה של אדריכלות אתר

* עומק אתר: בכל אתר קיימת היררכיה פנימית המבוססת על מספר הלחיצות המינימאלי שצריך לבצע כדי להגיע לעמוד X מעמוד הבית.
ככל שמספר הלחיצות הוא גבוה יותר כך 'מעמד' העמוד הוא נמוך יותר ולהיפך. בתהליך אופטימיזציה ברמת מבנה, חשוב להציב את העמודים המובילים (המקדמים יעדים מרכזיים ו/או תחרותיים יותר) במרחק לחיצה אחת מעמוד הבית. נושא זה חשוב גם בהקשר של PR Leakage (זרימת PR) באתר.
* אופטימיזציה לסריקה: נושא זה מתקשר לסעיף הקודם. הנחת היסוד היא שדירוג ה-PageRank משחק תפקיד מרכזי בעומק הסריקה של מנוע החיפוש ובהחלטה שלו לאנדקס או לא לאנדקס עמוד מסוים.
מסיבה זו, כבר בשלב ראשון של אופטימיזציה ברמת המבנה, חשוב להקפיד 'להציף' למעלה עמודים חשובים. אחרי הכול, אם PR בעמוד הבית שלכם הוא נמוך, יתכן ועמודים בעומק 3 או 4 כלל לא יסרקו.
* זנב ארוך: אופטימיזציה של מבנה האתר היא לא רק חיזוק ביטויים מובילים אלא גם איתור הזדמנויות חדשות. לכן, כשאתם בונים את הקישורים הפנימיים שלכם, היו מודעים לכלל ההזדמנויות הקידומיות הקיימות ברשת. אל תפספסו הזדמנות לייצר קישור לעמוד פנימי שמתמקד בביטוי "קטן". בתהליך אופטימיזציה זכרו את הזנב הארוך - דעו להקציב לו את העומק ואת העוגן הנכון באתר.
* מיקום הקישור: ככל שהקישור קרוב יותר לתחילת העמוד (ולתחילת הקוד), כך הוא נתפס כאיכותי וחשוב יותר. כחלק מתהליך אופטימיזציה דאגו להציב את הקישורים החשובים שלכם כמה שיותר גבוה ובאופן ברור ובולט לעין.
* מיקום מילות המפתח: בדיוק כמו עם קישורים, כך גם הצבת מילות מפתח בתחילת העמוד מעניקה ערך רב יותר מאשר הצבתם בתחתיתו. בתהליך אופטימיזציה הדבר בא לידי ביטוי כאשר אנו משתמשים במילות המפתח בכותרת H1 שבתחילת העמוד, בתפריט הניווט העליון ובכותרת העליונה, אך גם בגוף הטקסט בעמוד עצמו, שם עדיף להטמיע יותר חזרות בפסקה הראשונה של הטקסט ולדלל את הופעת מילת המפתח בהמשך המאמר.
(אנחנו עדין ממליצים שמילת המפתח תופיע בתחילת ובסוף פסקה, גם בסוף העמוד).

אופטימיזציה - לסיכום

נסכם את המאמר בהמלצה חשובה: תהליך אופטימיזציה, כפי שתואר לעיל, הוא אחד המפתחות להצלחת האתר ברשת. עם זאת, אם אינכם בטוחים במשמעות סעיף זה או אחר - עדיף שתעזרו תמיד באיש מקצוע. ללא ידע מוקדם בתחום קידום אתרים, או לפחות ניסיון בעבודה עם קוד (רצוי בסביבת WEB), תהליכים אלו יכולים להזיק כשם שהם יכולים להועיל. זכרו כי אופטימיזציה שגויה תעשה את ההפך מהרצוי, ואילו אופטימיזציה מוגזמת יכולה להרחיק את האתר לחלוטין מתוצאות החיפוש.


www.loadseo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י LoadSEO שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]