נושא המאמר: חשיבות תקשורת בין אישית
מאת: אביב אברהמי מאמן עסקי שמור מאמר למועדפים
נאמר שניהול צוותים בעידן התעשייה היה נמשל להובלת עדר כבשים.אך בעידן המודרני הוא נמשל להובלת חתולים.
האם ניתן להעמיד קבוצת חתולים בשורה ולצפות מהם ללכת על קו ישר?
התשובה היא ''לא'' מוחלט!
היום כל עסק קטן כגדול ,חייב להבין את השינוי שהתרחש בעולם ניהול העסקים.
לא משנה מה גודל או טבעו של העסק,כל אדם אשר מעורב בתהליך הצלחת העסק ,עובדים,מנהלים ושותפים,יצר לעצמו עצמאות מחשבתית לכל הקשור לשאלה מה נכון ומה לא נכון.
זאת אומרת שכמעת כל אדם רואה בדרך שונה מאחר,את הדרך הנכונה.
אם זה כך, איך לעזאזל ניתן לרתום אנשים ללכת בדרך שלנו?
החדשות הטובות הן, שבכל זאת ניתן לשייך את כל הדעות לארבע קבוצות.
ישנם ארבעה סגנונות תקשורת שמכילות את כל קשת הדעות בצורה זו או אחרת.
בעזרת איש מקצוע.מומחה בזיהוי סגנונות התקשורת ,לאחר תהליך קצר של ''צילום רנטגן'' כל מה שנותר זה להתאים את כל אדם בהתחשב לסגנון התקשורת שלו למשבצת המתאימה לו.
התהליך מתבצע על ידי שיחה קצרה ובעזרת שאלון מובנה.
ישנם כאמור ארבעה סגנונות תקשורת.
1-מקדם.
2-תומך.
3-מסימתי.
4-מנתח.
כל עסק בנוי ממכלול מערכות אשר מתפקדות,זו לצד זו להוביל את העסק ליעד מוגדר מרש.אך מכיוון שהדרך חשובה מהיעד יש להתאים את כל נהג לכלי הרכב המתאים לאופיו. סביר להניח שנהג מכונית מרוץ יגרום לתאונה ואולי עשרות הרוגים ,אם ניתן לו לנהוג באוטובוס ונהג אוטובוס בטוח לא יזכה בפרס הראשון בראלי.
רצוי להיעזר במומחה לסגנונות תקשורת כדי להתאים כל אדם לחלק שהוא באמת טוב בו.
''תומכים'' מצליחים ביותר בשרות לקוחות אך ''מקדמים'' יסבלו בתפקיד זה. בד בבד,מקדמים הם מוכרים נהדרים כפי שמנתחים הם מאורגנים להפליא בבדיקת תקינות המערכות.
בשותפויות, זיהוי סגנון התקשורת יעזור לצדדים להבין זה את שפתו של זה.
בעסק שמתנהל על ידי יחיד כגון מספרה,אינסטלציה וכדומה,זיהוי סגנון התקשורת יעזור להפליא להגדיר את התאמת האדם למקצוע שהוא בחר להתעסק בו.
הרבה פעמים תהליך זה ימנע מאנשים להפסיד את כל ממנום במה שנראה להם מתאים.
אל תוותרו מבדיקה חשובה זו בכל תהליך עסקי.
בהצלחה.
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אביב אברהמי מאמן עסקי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.