חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הגל הראשון של כתיבת ספר זכרונות התחיל בעקבות מלחמת יום הכיפורים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: סרוב גט גירושין זוגיות ילדים

נושא המאמר: פיצויים לגבר עקב סרבנות גט של אישתו
מאת: עו"ד מירי כהן   שמור מאמר למועדפים

פיצויים לגבר עקב סרבנות גט של אישתו בפסק דין תקדימי נקבע כי אישה תפצה את בעלה על סרבנותה לתת לו גט בפיצויים כספיים. במקרה שלפנינו בני הזוג מבוגרים בני 70 לערך, הכירו זה את זו ולשניהם אלו הם נישואים שניים. האישה סירבה להליך של גירושין ועמדה על דעתה כי ברצונה להחזיר את שלום הבית לחיק המשפחה. הבעל סירב והגיש בקשה לחייב את אישתו לתת לו גט פיטורין. בית הדין הרבני קבע כי אין עילה לחייב את האישה במתן גט ודרש מהצדדים לנהל משא ומתן ביניהם עד שתתרצה האישה. הבעל לא ויתר והגיש תביעה נזיקית כנגד האישה לחייב אותה לשלם לו פיצויים בגין סרבנותה. סרבנות גט מהווה עילה לתביעה נזיקית עניין סרבנות הגט נידון והוכרע פעמים רבות בבתי המשפט ובכולם הכירו בתי המשפט בסרבנות הגט, אשר מהווה עילה נזיקית, אשר מוסדרת בעוולת הרשלנות ובעוולת הפרת חובה חקוקה וכן נוגדת את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. עילת התביעה מקנה לבן הזוג זכות לפנות לבית המשפט ולדרוש להכיר בנזקים שנגרמים לו עקב סרבנות הגט של בן הזוג האחר. על אף שהבעל לא הצליח להוכיח את הנזקים שנגרמו לו נקבע על ידי בית המשפט כי הפגיעה באינטרסים הנפשיים של הבעל כמו כאב, צער, פגיעה בנוחות, פחד, פגיעה באוטונומיה ועוגמת נפש כנזקים ברי פיצוי בנזיקין. השופט הוסיף עוד, שגם אם הבעל יכול לקבל מבית הדין הרבני אישור לשאת אישה אחרת על אף היותו נשוי, סרבנותה של האישה גורמת לו להיות נשוי בניגוד לרצונו. יפים הם דברי השופט בעניין זה וכדאי להביאם כלשונם "...אין לי ספק בכך שסירובה העיקש של הנתבעת לקבל מידי התובע את גטה, פוגע באוטונומיה של התובע, בזכותו למימוש עצמי, בכבודו ובחירותו. בהתנהגות פסולה זו , גזרה הנתבעת על התובע חיי בדידות, היעדר זוגיות ואינטימיות עם בת המין השני. בכך גרמה לו לנזק נפשי גדול, לצער השפלה, ביזוי וכאב. כל האמור מקבל משנה תוקף לאור גילם המופלג של הצדדים." לעניין גובה הפיצוי הכספי נשאלת השאלה איך בית המשפט מכמת את גובה הפיצוי לאיש? ובעניין זה בית המשפט קבע כי המועד הוא מיום הגשת התביעה, מועד שבו למעשה הצהיר האיש כי אינו רוצה להמשיך ולחיות עם האישה ומסרב לשלום בית עימה. במועד זה היה ברור לאישה כי הבעל נחרץ בדעתו להתגרש ולמעשה האישה ידעה במועד זה על הכאב והסבל שנגרם לבעל עקב סירובה למתן גט. לכן נקבע כי האישה תפצה את הבעל בסכום של 53,333 ₪ שזה למעשה מיום הגשת התביעה ועד מועד פסק הדין (שנה וארבעה חודשים ) לפי 40,000 ₪ לשנה. פסק הדין הינו תקדימי לאור העובדה שבית הדין הרבני לא חייב את האישה לתת גט אלא קבע שהצדדים ינהלו משא ומתן ביניהם.


תגיות: סרוב גט, גירושין, זוגיות, ילדים

miricohen.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד מירי כהן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]