חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ממלאים דלק ומרוקנים את חשבון הבנק





    קישורי טקסט (לפרטים)




גרפולוגיה משפטית

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צוואה יורשים

נושא המאמר: כל מילה חשובה – למה התכוון המצווה בצוואתו?
מאת: עו"ד מירי כהן   שמור מאמר למועדפים

כל מילה חשובה – למה התכוון המצווה בצוואתו? בתי המשפט למעשה מפרשים את הוראות החוק או את הנסיבות אשר אופפות כל מקרה ונותנים לו פרשנות בהתאם להוראות החוק. הנה דוגמה לפנינו לחשיבות קבלת יעוץ נכון מעורך דין בעת עריכת צוואה כאשר עורך הדין צריך לצפות פני עתיד ולייעץ ללקוחו את העצה הטובה ביותר, כדי למנוע כמה שאפשר מחילוקי דעות. במקרה שלפנינו: בני זוג גרושים הכירו זה את זה כאשר לאישה, הייתה דירה בבאר שבע ולאיש דירה בירושלים. האישה הייתה מגיעה לבקר את בן זוגה בביתו בירושלים ושוהה בביתו מספר ימים וחוזרת לביתה בבאר שבע . האיש נפטר באורח פתאומי בגיל 66 במהלך טיול אופניים. המנוח הותיר אחריו צוואה ובה נרשם בסעיף 3 כי הוא מותיר את דירתו לבתו, אך הוסיף כי אם בעת מותו חברתו לחיים תתגורר בדירה דרך קבע , היא רשאית להמשיך להתגורר בדירה ללא תמורה ככל שתחפוץ, כאשר עם מותה או עם רצונה לעזוב את הדירה, תועבר הדירה לידי בתו. . השאלה שעמדה על הפרק הייתה למה התכוון המנוח כאשר כתב "..אם בעת מותי חברתי לחיים תתגורר בדירה דרך קבע...." האם הכוונה באופן יום יומי, או אולי כפי שהיה עד כה שבת הזוג מגיעה לעיתים קרובות לדירתו של המנוח. בתו של המנוח הגישה תביעה לבית המשפט להכריז על בת הזוג, שאינה זכאית להמשיך ולהתגורר בדירה מאחר וטענה כי בת הזוג לא שהתה בדירה בדרך קבע. בית המשפט בחן את הנסיבות ואכן התברר כי בת הזוג עבדה בבאר שבע ולא הייתה מגיעה כל יום לדירתו של המנוח, כך שלא שהתה בדירה בדרך קבע ולכן עליה לפנות את הדירה. יפים הם דברי השופטים בערעור וכדאי להביאם בלשונם: כאשר ניסח המנוח את סעיף 3 לצוואה, הקובע את זכות המשיבה בדירה, עשה זאת כך: "באם בעת מותי... חברתי לחיים, תתגורר בה דרך קבע, היא תהיה רשאית....". מאחר ובמשך השנים לא חל שינוי מהותי במידת שהותה של המשיבה בדירה, נמצא כי כדי להתחקות בצורה מיטבית אחר רצון המצווה, המנוח, כמצוות סעיף 54 לחוק הירושה, יש ליתן מענה לשאלה האם מאופן ניסוח הצוואה וממכלול הנסיבות נראה, כי בעת כתיבת הצוואה ראה המנוח את מידת שהותה של המשיבה בדירה כפי שהייתה בפועל, ככזו העולה כדי המונח "דרך קבע" המוזכר בצוואה, אם לאו. ניסוחו של סעיף 3 מלמד שהמנוח לא ראה במידת שהותה של המשיבה בדירה משום מגורים "דרך קבע". לו חפץ להעניק למשיבה זכות להוסיף ולהתגורר בדירה כפי שהיא התגוררה בה בעת כתיבת הצוואה, היה מנסח דבריו בצורה שונה, כגון :"זוגתי רשאית להמשיך להתגורר בדירה" וכיו"ב ניסוחים ברורים וודאיים. המנוח לא עשה זאת. הוא השתמש במונח "דרך קבע", ומכאן שעובר לכתיבת הצוואה ראה לנגד עיניו מצב בו המשיבה מתגוררת בדירה אך לא דרך קבע. כאמור, למשיבה הייתה דירה בבאר שבע ומקום עבודתה היה שם. מתבקש כי המנוח ראה בחלוקת זמן זו בין באר שבע לבין ירושלים מצב שונה ממגורים "דרך קבע". נראה, כי בצוואתו ביקש לקדם פני עתיד, למצב בו המשיבה תגביר את מידת נוכחותה והתגוררותה בדירתו שבירושלים, וביקש להבטיח את המשך מגוריה במקום במצב כזה. המסקנה כי חשוב להיעזר בעורך דין אשר ידע לנסח את הצוואה באופן חד משמעי וברור כדי למנוע מצבים בהם יאלצו היורשים להגיע לפתחו של בית משפט ולהתנהל שנים במערכת המשפטית המסורבלת .


תגיות: צוואה, יורשים

miricohen.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד מירי כהן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]