חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פניה המזדקנות של ישראל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נשים העצמת נשים

נושא המאמר: האם מנהיגות חושבות ומתנהגות אחרת
מאת: שירית בן- ישראל    שמור מאמר למועדפים

האם מנהיגות חושבות ומדברות אחרת מנשים לפני תהליך ההעצמה?

האם המנהיגות מאופיינות ב 'חשיבה גברית'?

האם ככל שנשים מתעצמות הופכת חשיבתן דומה לחשיבה הגברית?

ומה חושבות נשים בכלל ומנהיגות לעתיד בפרט על בנימין נתניה, ויקי כנפו ועל עמותות?

מחקר ייחודי שבצעה שירית בן- ישראל, מנכ"לית STS המובילה בפיתוח והעצמה מעשית של נשים בפרויקט המנהיגות הארצי, ביוזמת הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה מראה, שיש הבדלים ברורים במשמעויות שמייחסות נשים, בשלבי פיתוח אישי שונים למילים ולמושגי מפתח בשפה.

במחקר בדקה בן- ישראל מושגי מפתח בתחום המנהיגות בקרב 1,400 משתתפות ב 'פרויקט ה- 100'. התוצאה חד- משמעית; נשים בתחילת ההעצמה האישית רואות בניצחון קושי, בפורומים- תמיכה, חוצפה עבורן היא חולשה ופוליטיקה מייצגת קושי. לעומתן, המנהיגות בפרויקט המנהיגות של הרשות מקשרות בין תחרות ? לתוצאה, והיא מוגדרת כניצחון בלבד, כוח פוליטי עבורן הוא מקור עוצמה, לא זו בלבד שאינו מרתיע, אלא מהווה מוקד משיכה. מנהיגות בעיניהן מסמלת כוח, אינטרסים מצטיירים כסחר חליפין, בבחינת 'תן וקח' ורשת קשרים הופכת מהנאה לכוח.

מילות מפתח נוספות, כדוגמת תרומה לקהילה עדיין מזוהות אצל המנהיגות עם התנדבות, ככל הנראה קשה לעקור את הקישור בין נשים והתנדבות,העולה בקנה אחד עם טיפוח תכונות כגון מסירות, אכפתיות, אמפטיה וטיפול אצל נשים. אי ודאות מעוררת פחד כמו בקבוצת המתעצמות הטריות, וגם חוצפה נתפשת עדיין כנכס חסר ומזוהה עם העזה וגסות, הגובלות בחוסר חינוך.

עוד עולה מהמחקר, כי מנהיגות נוטות לראות בעבודת צוות- מובילות להצלחה, בעוד שנשים בתחילת תהליך ההעצמה רואות בה קושי ובעיה.

בן- ישראל ויועצות מובילות למעמד האישה בערים מרכזיות, כדוגמת ישראלה בן- אשר מראשון לציון, אתי אטיאס מאשדוד, עדנה סבאג- קריבוי מבאר שבע, דליה חרל"פ מאשכול שותפות לדעה, כי ההבדלים בתפישה בקבוצות האוכלוסייה השונות הינם תוצר של תהליכים, שעברו הנשים בקבוצות השונות. ככל שנשים משקיעות בפיתוח והעצמה אישית כך הופכת חשיבתן ממוקדת בתוצאות, בעוד שנשים בשלבי העצמה ראשוניים ממוקדות עדיין בתהליך ובתחושות כהנאה וחברות.

מסקנה נוספת של בן- ישראל היא שתהליך של הגדרה מחדש של פרופיל ומאפייני מנהיגות נשים מועדפת הינו כורח המציאות, שכן כוונת תהליך ההעצמה איננה להפוך נשים לגברים, אלא לפתח חוזקות ויכולות אישיות ייחודיות המצויות אצל נשים ולנתבן לטובת התעצמות נשים בקריירה ובעסקים.

כמו כן, בדק המחקר את דעת נשים על מספר מודלים בפוליטיקה ובתקשורת. בסעיף 'בנימין נתניהו ביחס לנשים' הוכתר נתניהו כשוביניסט ומתנשא, עמותות מקושרות לכספים, תרומות וסחיטות, וויקי כנפו נעה בין 'מסכנה וכשלון למבולבלת ומתוסכלת', כאשר רק 10% מהנשאלות ייחסו לה תכונות חיוביות כלוחמת, גיבורה או דוגמא אישית.

מהמחקר ניתן לראות את ההתייחסות השונה של גברים ונשים למושגי מפתח במנהיגות, המובילה ליצירת תהליכים שונים ולהתיחסות שונה למשאבי זמן, כוח אדם וכסף, המחייבת בחינה והגדרה מחדש של מהות המנהיגות בכלל ומהות ודרישות המנהיגות הנשית בפרט.



אודות הכותב:
שירית בן- ישראל
מומחית להעצמה מעשית

מנכ"לית STS המובילה בתחום העצמה מעשית בישראל

מנהלת פורומים בפורטל תפוז:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שירית בן- ישראל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]