חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הרעת תנאים - פגיעה בתנאים במקום העבודה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נשים העצמת נשים

נושא המאמר: הדרך להצלחה
מאת: שירית בן- ישראל    שמור מאמר למועדפים

מיכל מצלצלת לחברתה הטובה יעל ומציעה לה להיות שותפתה להקמת חברה הדרכה.
יעל, יועצת ארגונית ומרצה במספר אוניברסיטאות ממהרת לתת למיכל תשובתה, וזו מסתכמת בלאו מוחלט. מבחינת מיכל 'לאו' לא נלקח בחשבון כאופציה. רמת הסיכונים העסקיים שואפת לאפס, ההשקעה הכספית גם היא אפסית. שתיהן עוסקות מזה כשני עשורים בהדרכות בתחום. מכאן, אתן יכולות להבין שהלאו של יעל נופל על מיכל כרעם ביום בהיר.

סיפור פשוט. שתי נשים והצעה עסקית ללא סיכונים. איך זה שאחת מסתערת והאחרת מוותרת? מהן הסיבות שבעטיין ויתרה יעל מראש על השותפות? ממה חששה? והאם יכלה בדיעבד להתנהג אחרת? האם ניתן לשנות דפוסי התנהגות של נשים? ואם כן, כיצד עושים זאת?


ה ע צ מ ה. זוהי התשובה לכל השאלות. העצמה הוא התהליך, המאפשר התגברות על המחסומים המונעים מכל אחת מאיתנו את מימוש הפוטנציאל האישי. כל אחת על פי כישרונותיה, רצונותיה, נטיותיה וקצב ההתקדמות האישי שלה. זוכרות את המורה מכיתה א', זו שרשמה בתעודה של ילד או ילדה אחת לפחות מידי שנה את ההערה "התלמיד או התלמידה אינם ממצים את הפוטנציאל האישי"... ובכן, תהליך ההעצמה, כמו במקרה של המורה שלנו תחילתו אבחון. הואיל ורוב האנשים אינם ממצים את הפוטנציאל האישי אלא, במקרה הטוב, על פי פרויד רק כ- 5% ממנו, הרי שמרבית כישורינו ויכולותינו נותרים חבויים במעמקי האישיות. תהליך ההעצמה מגדיל את אחוזי השימוש בנכסים אישיים חבויים אלו. לכן, העצמה הנה תהליך פרטי, שמקדם מטרות מקצועיות, ארגוניות ואישיות.

תהליך ההעצמה הנו מסע. במקום לבקר במקומות חיצוניים על פני הפלנטה, אנו מבקרות במקומות פנימיים, מקודשים בתוך ה"אני" שלנו. מי שלומדת לאהוב את עצמה לא יכולה לדמיין מסע מעניין ומתגמל יותר מהמסע האישי, במהלכו את מתחילה לנהל דיאלוג פנימי ולומדת ליהנות מחברת עצמך. את האמן, את הקהל, את המבקרת.

כפי שאנחנו מתכננות מסע להודו, אירופה או ארה"ב, גם המסע לגילוי ה"אני" תחילתו תכנון. ממש תוכנית עסקית המגדירה מטרת על, מטרות משנה, לוחות זמנים, יעדים. לאורך המסע בצמתים ובנקודות מפגש אנו נעצרות, מתבוננות מנתחות ומגבשות החלטה איך להמשיך הלאה. אין פה טירוף, אין הגררות, אין ויתורים בלתי הגיוניים. את מחליטה שבמרכז חייך, בניגוד לכל המסרים שהחברה העבירה לכולנו את שמה את ...עצמך. ומאותו רגע, מכל כיוון שתסתכלי- את במרכז. מכאן, את מתחילה את המסע. להעמיד עצמך במרכז אינו דבר קל כפי שהוא נשמע. יש רווחים בהיותנו קול שני, צדדי, מוותרת ומקריבה. כן, שוב אפשר לומר שזוהי תוצאה של תהליכי חיברות (סוציאליזציה) ואפשר לשלם את המחיר עד יומנו האחרון. אולם, אפשר גם אחרת. יש רווחים בלהיות קורבן. קורבן של ויתורים וכניעות. זהו דפוס מכשיל אחד מיני רבים שלנו הנשים. יש רווח גדול יותר בויתור על דפוס ההקרבה העצמית שלך למען הזולת. את יכולה לתת, אבל בשום פנים ואופן לא על חשבון עצמך. נתינה ממקום של עוצמה באה רק מ"הרזרבות", כלומר ממה שנותר לאחר שנתת לעצמך. כשאת במרכז חייך, את מחליטה מה את רוצה, את עושה מה שטוב לך ואת, רק את לוקחת אחריות על החלטותייך. את תמיד משלמת את מחיר החלטותיך, אבל לא כקורבן, אלא כאישה עצמאית ואחראית לגורלה.

התחלת ההעצמה היא לשים עצמך במרכז. אחר כך את צריכה להתחיל להתחבר לעצמך. לאלו ביניכן שהמילים 'להתחבר לעצמך' מצמררת אותן, אני יכולה לספר על עצמי. גם אני הצטמררתי מהמילה. ובכל זאת לא נכנעתי לעצמי ובדקתי משך שנים את משמעויותיה והשלכותיה על חיי. היום אחת מגאוותי היא שכל חלקי מחוברים בקשרים הרמוניים ביניהם וכולם מתפקדים בהרמוניה. האישי- הזוגי- המקצועי- האימהי- העסקי ויתר החלקים. איזון והרמוניה הן תוצאות החיבור לעצמנו. בפועל משמעותן לקום בבוקר עם שיר בלב, וללכת לישון עם חיוך, ללא ייסורי מצפון, רגשות אשם ופעילות אישית על בסיס מניפולציות של נשמות טובות.

העצמה גורמת לך לרצות לפנות זמן לעצמך, לא בחצות כשאת עייפה לאחר שהענקת לכל אחד את רצונותיו וצרכיו אלא ברגעים ובשעות בהם את במיטבך. את הרי הכי חשובה לעצמך...

העצמה מאפשרת לך לזהות דפוסי חשיבה מקובעים היוצרים דפוסי התנהגות מכשילים. מבנה האישיות שלך בצירוף המודלים לחיקוי שחווית בשנות ילדותך ובנעורייך- אימא, אבא וכל השאר עצבו דפוסי התנהגות, מה שאנו מכנות תכנות מילדות. בתהליך את לומדת לזהות חולשות ובכך מונעת מאחרים להשתמש בהן נגדך. רוצה דוגמא? עלית במשקל, את יודעת. לא משמח במיוחד. בן זוגך מעיר לך "ראית איך את נראית"?. ההעצמה מאפשרת להביט בו, להבין שיש לו עדיין הרבה מה ללמוד, לצלול פנימה למעמקי האני שלך ובחיוך ללא פגיעה ללא סרקזם לומר אני מסתכלת בעצמי 5 פעמים ביום. או כן. או למה אתה מתכוון. האמיני לי באותו רגע משלא נכנסת ל"לופ" הוא ייסוג ואת, את נהדרת.

ומה בנוגע למוקדי החוזק שלך? האם את מודעת לכל כישוריך וכישרונותיך? איזה שימוש את עושה בהם?. אימי, הכול יודעת נהגה לומר תמיד "שירית, כל היום רק נותנת עצות"... שנים עצרתי עצמי ולמרות, שידעתי בדיוק מה השני צריך או צריכה לעשות לא שחררתי מידע. לימים פגשתי מישהו, שבעיסוקו היה יועץ אסטרטגיה והוא, בניגוד לאימי, אמר לי שהחשיבה שלי מדהימה ואני במקצוע הלא נכון. באותה תקופה היה לי סטודיו לאופנה ומאד נהניתי. ושוב אותו ידיד, בניגוד לאימי הציע לי הצעה עסקית ושילב אותי בפרויקט עסקי שלו כיועצת. ידידי עשה למעני דבר פשוט. לאחר שזיהה נקודת חוזק שלי, בדק את שימושיה בחיי המקצועיים ומשזיהה בעיה אפשר לי להפוך את הבעיה לנקודת חוזק. משפטיו מהדהדים במוחי עד היום "אני, בניגוד לך הפכתי את הכישרון למקצוע. הגיע הזמן שתנהגי כמוני ולא תהיי מתוסכלת". הוא צדק ואפשר את המהפך המקצועי בחיי. האם גם לך יש כשרון שאינו ממומש, בגלל משפטים הרסניים שיצרו מעצורים וקיבעונות?. תהליך ההעצמה הוא כמו אינסטלאטור המשחרר חסימות. אחרי התיקון הכול זורם, ואת קובעת את המסלול, ממש כפי שנכתב בהוראות ההפעלה המקוריות שלנו.

אחרי ששחררת והשתחררת וגילית מה את רוצה את מוזמנת לבנות תוכנית פעולה למימוש החזון. מחזון לפעולה, זה הרעיון. שבכל פעם שמספרים לי משהו כואב, בעיה, מכשול או תקלה, לאחר הקשבה וגילוי אמפתיה אני שולפת את השאלה המעצבנת "ומה את מתכוונת לעשות בנידון"?. בכל רגע, בכל מצב, במיוחד כשאת מתמודדת עם בעיה מול עצמך, אני ממליצה לשאול את השאלה.
הרבה מודלים מתחומי תקשורת ומנהל עסקים משרתים אותנו בתהליך ההעצמה. לדוגמא, זוכרות את שאלות ה- WH משיעורי האנגלית בכיתה ה'? ובכן הן כלי נהדר.
WHAT מה את רוצה?
WHY מדוע הדבר חשוב לך?
WHERE מהו המקום בו יקרה הדבר?
WHEN מתי יקרה הדבר?
WHO מי יכול/ יכולה לסייע בידייך?
מענה על 5 שאלות ה- WH הבסיסיות, כמעט תמיד מבטיח פתרונות יצירתיים, כאלו שבמבט ראשון שלך מתוך הסיטואציה לא הצלחת לראות.

זוכרות את יעל, היועצת הארגונית שאמרה לא להצעה העסקית של חברתה?. ובכן, יעל, ככל שהיא מרצה נהדרת ויועצת מצוינת לא התגברה על כל הקולות השליליים שבראשה, היא עדיין בתהליך, ואולי כשתגיע לצומת בה תשכיל ללכת על יכולותיה ולא על חששותיה, תיתן לאופטימיסטית שבראשה להשתלט על הפסימיסטית ולא להיפך. כשזה יקרה, תוכל לומר לעצמה ולהצעות עסקיות "כן, אני יכולה".


FBI לשירותך. כן. גם לשירותך אדוני, אבל אנחנו לא מעצימות גברים כרגע. אחד מתוצרי הלוואי של תהליך ההעצמה הנו האיזון. שני המינים זקוקים לו. אנחנו הנשים בהכללה פועלות יותר על בסיס הרגש, האינטואיציה. גברים, על פי טענתם פועלים יותר על בסיס רציונאלי. כמובן שכמות הנשים הנרצחות, נאנסות, מוכות מידי שנה על ידי גברים מוכיחה את ההיפך...

F רגשות, אינטואיציה, תחושות
B איזון בין הרגש ("נשי") להגיון ("גברי)
I אינפורמציה, מידע, רציונאל


מטרת תהליך העצמה לרתום גם את ה- FBI לשירותך, להפעיל בצורה הרמונית את הרגשות-F (אונה ימנית במוח) יחד עם ההיגיון I- (אונה שמאלית) ולמצוא, כל אחת בתוכה את ה- B (בלאנס)- האיזון הטוב להעצמה אישית ומקצועית.

FBI לשירותך, גברתי.


אודות הכותב:
שירית בן- ישראל
מנכ"לית ובעלים של S.T.S
מתמחה בהעצמה מעשית (אישית ועסקית) של א-נשים

www.article.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שירית בן- ישראל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]