חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מערכת העיכול - קובי עזרא דלקת בוושט טיפולים כימותרפיים צריבה בוושט בליעת בריום





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איסלנד אירופה טיול באירופה טיול באיסלנד

נושא המאמר: איסלנד לתרמילאים איסלנד, מה באמת קורה שם? איך נערכים לטיול כזה? איזה ציוד צריך להביא? כמה כסף? איך מתניידים, לאן כדאי ללכת? הרבה שאלות. לצערי כשנערכתי לטיול לא מצאתי כמעט תשובות. אז נסעתי. אנסה להביא כאן כל מה שלמדתי בדרך, לענות על רוב השאלות שעלו לי לפנ
מאת: סער יוסקוביץ`   שמור מאמר למועדפים


הקדמה


איסלנד, מה באמת קורה שם? איך נערכים לטיול כזה? איזה ציוד צריך להביא? כמה כסף? איך מתניידים, לאן כדאי ללכת? הרבה שאלות. לצערי כשנערכתי לטיול לא מצאתי כמעט תשובות. אז נסעתי. אנסה להביא כאן כל מה שלמדתי בדרך, לענות על רוב השאלות שעלו לי לפני.

אפנה בעיקר לתרמילאים – אותם מטיילים, בעלי תקציב קטן (באיסלנד כולנו עניים) שמתכוונים לישון באוהל ולטייל באוטובוס (או טרמפים). ובעיקר לאנשים שאוהבים ללכת ומחפשים יותר מ"טיול משפחות" ברכב.

כמה הערות לכתבות על איסלנד:

בשל שוני בין האותיות המקומיות לאותיות האנגליות, אשתמש ב-"th". ולכן ייתכן שוני בין השמות המופיעים כאן, למפה/ספר.

בשביל הנוחות אשתמש בשני סימונים:
(#) - כל מה שקשור לטיולים רגליים (טרקים) ארוכים וקצרים.
(~) - עצות שימושיות שיקלו עליכם את החיים.

מידע כללי על איסלנד:


למה איסלנד?
מתי בפעם האחרונה תפסתם את עצמכם בוהים באופק, כשהדבר היחיד שיוצא לכם מהפה זה "וואוו". לא "מגניב", "אדיר", "סבבה". וואוו. איסלנד בשבילנו זה כמו לזרוק אסקימואי במדבר. פשוט עולם אחר, נופים שלא היינו מודעים שקיימים בעולם. שום דבר לא יכין אתכם לזה, לא תמונות, לא סרטים. חשוב להבין שלא קל לטייל באיסלנד. הרבה מקומות נגישים רק על-ידי רכב 4X4 (או באוטובוס מיוחד) או ברגל דרך מסלולים מאתגרים (בעיקר בגלל מזג האויר). אך למי שמתאמץ, זה שווה כל רגע.



מזג אוויר:
הקיץ האיסלנדי דומה לסוף הסתיו שלנו.


מתי? - מומלץ ביולי. יולי לרוב יפה, בעוד אוגוסט משתנה – יכול להיות מאוד יפה, או מאוד גשום.

ציוד - בגדול חובה להביא ציוד מתאים לגשם (ניגע בזה מאוחר יותר).

תחזיות – התחזית מתעדכנת מידי יום באינטרנט וניתן למצוא אותה תלויה כמעט על כל קיר. בגדול התחזית מדוייקת לאותו היום, אך מאבדת כל קשר ודיוק בתחזית לימים הבאים ולכן רצוי לקחת אותה כהשערה בלבד. רצוי לקרוא, להפנים ולהחמיר עם הכתוב. לפעמים יש הפתעות נעימות.

רוחות – הרוחות באיסלנד הן הבעיה העיקרית– הן אלה שגורמות למזג האויר להיות כל-כך לא יציב. שימו לב כי באיסלנד מודדים רוחות במטר לשניה (מכפילים ב-3.6 כדי לקבל קמ"ש). הרוחות עזות, בעיקר באזור ההרים ואינן מרחמות – ראיתי מספר אוהלים שלא עמדו בנטל.

עננים - באיסלנד יש עננים מאוד נמוכים ולכן תמיד יש סיכוי לערפל (גם בהרים נמוכים).
לסיכום: מזג האוויר לא יציב בעליל, אך באיזשהו שלב מקבלים את זה ולומדים לטייל גם בגשם. כל עוד נערכים לגרוע מכל, אף פעם לא מופתעים.




כסף:
באיסלנד עובדים עם קרונות: 1000 קרונות שווה בערך 70 ש"ח (נכון לכתיבת שורות אלו). לכן רצוי מאוד ללמוד את לוח הכפל של 7. בדברים הגדולים, האיסלנדים סופרים באלפים (אכסניות, דילים תיירותיים וכו`). בדברים הקטנים סופרים במאות. קשה למצוא משהו בסופר מתחת למאה קרונות. תתכוננו להוריד את רמת החיים שלכם. לחיות כמו בבית זה פשוט טירוף שם.

אוכל:
בסופר האוכל יקר יחסית לארץ. בעיקר פירות וירקות. כמעט כל המצרכים מיובאים וקיים הבדל משמעותי בין מוצרים מיובאים למוצרים מקומיים (אם קיימים). מסעדות – אין בכלל מה לדבר. ארוחה (טובה) ממוצעת נעה סביב 200-300 ש"ח לבן-אדם. האוכל הזול של איסלנד היא נקניקיה שעולה 200-250 קרונות ונחשבת לג`אנק פוד שלהם. באיסלנדית זה מאוד זול, בעברית זה בערך 20 ש"ח. לנקניקיה.

אז מה אוכלים?
בעיירות הגדולות יש סופרים בשם "בונוס", שם ניתן למצוא הכל במחירים הכי זולים באיסלנד. לפי השיקולים שלכם – לחם, אורז ופסטה היו התפריט שלי. זה טוב לדיאטה. (~) כמו-כן מומלץ להביא מהבית אוכל מהיר-הכנה (הייתי מביא גם קבנוס/סלמי). שימו לב שיש מגבלה של 3 ק"ג אוכל, לאדם בכניסה לאיסלנד.(~) חובה להביא גזיה/בנזיניה (זכרו שאסור להעלות בלוני גז/דלק למטוס) וכלי בישול מהבית, שכן אין בכל אתרי הקמפינג ציוד בישול.




לינה:
כל האכסניות עולות 2000-2200 קרונות. אתרי הקמפינג משתנים בין 500-750 קרונות. כלומר, צפו ל-30-50 ש"ח ללילה. באיסלנד פרושות המון אכסניות השייכות לרשת העולמית (YHA). רצוי לעשות כרטיס חבר בכל אכסניה בארץ בעלות זניחה ולחסוך כ-40 ש"ח ללילה.
אתרי הקמפינג הבסיסיים כוללים שירותים, מקלחות (שעולות כסף) ומים זורמים. המשופרים יכללו גם מקום מקורה לישיבה (ובישול), אולי גם כיריים וכלי בישול. (~) בכל האתרים יש מדף "Free Food" בו אנשים משאירים אוכל שאין להם כח לסחוב ונועד בעיקר לישראלים חסרי בושה. האוכל נועד לקחת וחוסך המון כסף בטווח הארוך – אז לא להתבייש.

צורות התניידות:


שכירת רכב: הצורה העדיפה (מן הסתם) והיקרה ביותר (מן הסתם). אם אתם 3-4 אנשים אפשר לשקול לשכור רכב. ואם כבר לשכור – אז 4X4. רוב המקומות היפים מחייבים 4X4 ולא נגישים לרכב פרטי (גם אם הנהג הוא ישראלי יוצא צבא כל-יכול בעל רשיון האמר). פשוט אי-אפשר. הרכב הנפוץ ביותר הוא סוזוקי ג`ימני, שעם נהג בעל מעט נסיון בנהיגת שטח יכול להגיע כמעט לכל המקומות.

אוטובוסים: פרישת האוטובוסים טובה מאוד. ניתן להגיע לכל המקומות בעזרת אוטובוסים– בקווים הרגילים או ב"תורים" מיוחדים. מה שכן, האוטובוסים יקרים מאוד– במיוחד לאזורים הנידחים (והיפים באמת). חברות האוטובוסים מציעות מספר חבילות:
כרטיס חופשי לכל הקווים (למעט המיוחדים) לשבוע, שבועיים, 3.

כרטיס סובב איסלנד. ללא הגבלת זמן, בכמה תצורות (הכוללות אזורים שונים). כרטיס כזה מאפשר נסיעה לכביש המקיף את האי רק בכיוון אחד – אין חזרה אחורה. עולה 25,000-28,000 קרונות (2,100 ש"ח).


טיסות פנים: ניתן להגיע אל רוב העיירות הגדולות בטיסות פנים. המחירים סבירים מאוד, ולפעמים משתווים למחיר נסיעה באוטובוס לאותו יעד. באיסלנד רץ חזק הקטע של "הדקה ה-90", כלומר הם יציעו מחיר אטרקטיבי אם הם צריכים למלא מטוס. למי שמעדיף להזמין מקום מראש, רצוי כמה שיותר מוקדם, המחירים עולים עם הזמן.

טרמפים: למטייל הבודד, שיש לו מספיק זמן (לזרום ולאלתר), זו צורת הטיול המועדפת. מאוד קל לתפוס טרמפ באיסלנד, לפעמים זה יותר מהיר מהאוטובוס (שלרוב יוצא פעם ביום ב-9:00 בבוקר). לזוג קצת יותר קשה, אך פגשתי זוגות רבים שטיילו כך והיו מרוצים. המלצה שלי, תתחילו בטרמפים ואם אתם נתקעים/אין זמן, תקחו אוטובוס. כנראה שלא תגיעו ל-28,000 קרונות שזה המחיר לכרטיס סובב אי.



טיפים לטרמפים:

רוב הטרמפים יהיו עם מקומיים, כיוון שלתיירים אין מקום, הם ממלאים את רכבם בציוד (ושוכרים רכב קטן).

תשננו את שם היעד שלכם כך שברגע האמת תוכלו לומר אותו בלי בעיה.

בניגוד לרושם הראשוני, רוב המקומיים (הדור הישן) לא יודעים אפילו מילה אחת באנגלית. אין טעם לנסות לפתח שיחה, רק תוודאו שהוא באמת נוסע לכיוון שלכם.

לעמוד במקום שבו ניתן לעצור את הרכב (מפרץ, פניה וכו`)

רצויי לעמוד אחרי פניה חדה, כך שהם חייבים להאט. מעטים יעצרו מ-120 קמ"ש.

תנסו להראות נחמדים ולא מסכנים (שזו החשיבה הראשונית – אני אראה מסכן, אז יעצרו לי).

אם יורד גשם ואתם סחוטים, כנראה שאין מצב לטרמפ. מעטים ילכלכו את רכבם בשבילכם. אבל לפעמים יש הפתעות.

תמיד לצאת מהעיירה ולעמוד על כביש שבהכרח כל מי שנוסע בו מגיע לכיוון שלכם.

לתוך העיירות הגדולות רצוי לעמוד בשעות הבוקר ואז נוסעים עם מקומיים שבדרכם לעבודה. לעיירות הקטנות עדיף אחה"צ, כשהם חוזרים מהעבודה.

וזיכרו: אין מקום שאי-אפשר להגיע אליו. כל מקום שאנשים נוסעים אליו כנראה שמישהו ייקח אתכם.


אופניים: ישנם אנשים שמנסים לטייל על אופניים. שכירת אופניים היא הצורה הזולה ביותר לטייל, אך הרוכב צריך להתמודד עם רוחות נוראיות, גשם בלתי פוסק ואף סופות חול. מי שאוהב אופניים ורוכב – שינסה. מי שחסר נסיון וחושב להתחיל – לא כדאי. כמו-כן האופניים שניתן לשכור אינם מהמשובחים שנראו ורצוי להביא את שלכם מהבית.
קשר עם הבית:

פלאפון: התשתית הסלולרית טובה ויש קליטה בכל היישובים. כשמתרחקים מהאזור המיושב לשטח – אין קליטה (אל תבנו להתקשר לחילוץ מטרק).

אינטרנט: האינטרנט יקר בצורה מפחידה – 400 קרונות לחצי שעה (30 ש"ח), 600 לשעה. אך ניתן למצוא בעיירות הקטנות ב-150 קרונות לחצי שעה, שזה סביר יחסית. לא נתקלתי במקומות בהם ניתן לצרוב דיסקים (לתמונות).

לפני (דברים שרצוי לסגור עוד בבית):
סידורים אחרונים:

YHA– כרטיס חבר בארגון האכסניות העולמי יכול לחסוך מאות שקלים.

אוכל: רצויי להביא אוכל שיספיק עד להתארגנות הראשונית. כמו כן לקנות אוכל לטרקים (מנות מוכנות לבישול מהיר). מאוד יקר שם. וכמות לא מבוטלת של קבנוס או סוג אחר של נקניק יבש.

זכרון למצלמה: לא ראיתי מקום שניתן לצרוב בו דיסקים. ניתן להביא Disk-On-Key ולהעתיק עליו את התמונות.

חומר דוחה יתושים: באזורים מסויימים יש מכת ייתושים. החומר הנמכר בארץ יעיל מאוד נגדם ורצוי לקנותו בישראל.
ציוד:

ציוד בישול: ברוב אתרי הקמפינג אין כלל אפשרות לבשל, ולכן חובה להביא: בנזיניה/גזיה וסירים + סכו"ם.

ביגוד: קר. גשום. מאוד גשום. ביגוד תרמי איכותי (סינטטי). כותנה/צמר לא יעילים אחרי שהם נרטבים. מעיל גשם איכותי יכול להציל אתכם. מכנסי גשם (אפילו פשוטים). לא לשכוח כובע פליז/כפפות.

אוהל: ראיתי הרבה אוהלים שלא עמדו בנטל הרוח (כולל שלי). נשברים, נרטבים, מתעופפים.

שק"ש: אין צורך להפריז באיכות השק"ש (3- מספיק). שק"ש טוב גם למי שלא מעוניין לישון באוהל – יותר זול לישון בשק"ש באכסניות.

מצפן: למי שמעוניין לצאת למקומות טיפה פחות מתויירים, חובה להביא מצפן.




choolwork.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י סער יוסקוביץ` שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]