חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הרחקת יונים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יין שיכר יי-פירות ליקרים

נושא המאמר: יין - לענבים בלבד !?
מאת: טעם ארז   שמור מאמר למועדפים

יין- לענבים בלבד !?

בשנים האחרונות חלה תנופה מבורכת בענף היין בישראל. עשרות יקבי בוטיק צצים ועולים לשמחתם של חובבי היין. כמעט כל מגדל ענבים צעיר או ותיק מתהדר ביקב משלו, ואולי אף במרכז מבקרים הפתוח לסיורים וטעימות.
רבות נכתב על סוגי הענבים השונים, טיב האדמה, השקיה, מרכיב אנושי ועוד (טרואר- בשפה מקצועית). בימי התנ''ך הקפידו על מקומות מסוימים בארץ שרק בהם ניתן היה לגדל ענבים לייצור יין לבית המקדש. שתיית יין והקידוש עליו הם מצווה, והברכה ''בורא פרי הגפן'' היא בין הפופולאריות בקרב דתיים ואף חילוניים.
לצידו של יין הענבים המכובד מופיעים בכתבי הרמב''ם גם יינות אחרים: יין-תפוחים, יין- תמרים, יין- רימונים. כלומר אבותינו ידעו להעריך וליהנות מיין-פירות, שהוכן מפירות אחרים מלבד הענבים. רק יצוין כי הקפידו בברכה של ''הכול נהייה בדברו'' . במסכת ''תרומות''(פ' י''ג,י''א) נכתב כי לא ניתן להביא מעשר לבית המקדש ממבחר יין הפירות, אלא יין מענבים בלבד.
אך בחיי היום יום כמובן מותר ואף רצוי להעשיר ולהרחיב את מבחר המשקאות האלכוהוליים בטעמים שונים וייחודיים.
אכן גפן מתקשר באופן אוטומטי ליין, אך האם יין מתקשר אך ורק לגפן?
מילון רב מילים של שויקה מפרש יין כ''משקה אלכוהולי עשוי מיץ ענבים שתסס''. ובנוסף- ''משקה אלכוהולי שמכינים ע''י התססת פירות עם מים וסוכר''. גם במילון ספיר, שעורכו הראשי הוא איתן אבניאון, כתוב כי יין הוא ''1. משקה משכר מענבים.2. משקה משכר דומה ליין מענבים-עשוי מפירות אחרים''.
מדוע אם כן מדגישים רוב יצרני היין בארץ, בהסתמך גם על דעה ממכון התקנים, כי- יין הוא מענבים בלבד ואילו מה שמיוצר מפירות אחרים הוא- שיכר! שיכר מפורש כ''משקה משכר או בירה'' (שם). אנו מכירים מאז ומתמיד את מבשלת-שיכר, שהינה מקום ייצור הבירה. יין-פירות ובירה לא מיוצרים באותה הדרך. את הבירה מבשלים, ואילו יין- הפירות מותסס עם שמרי יין כמו הענבים.
הערה: אין מדובר במאמר זה על ליקרים מפירות שמכינים אותם ע''י השריית הפירות באלכוהול ללא התססה.
לסיכום-
יין- פירות אח חורג או אח תאום!?
סוגיה לשונית או שיווקית!?

אנו מתמוגגים ממבחר מרלו, שירז ועוד... אך למה לא להתענג גם על יין-פירות שהוכנו מ: מנגו, ליצ'י, שסק, פסיפלורה, תאנים, אפרסקים, רימונים, תפוזים... ועוד ועוד... כל טעם ייחודי ומפתיע.

נשמח לשמוע תגובות
מוזמנים לטעימות ביקב "טעם ארז" www.taam-erez.co.il



www.taam-erez.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י טעם ארז שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]