חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
האם עלי הלתגרש





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הריון ורידים ודליות בהריון

נושא המאמר: ורידים ודליות בהריון
מאת: ורד לב    שמור מאמר למועדפים

במהלך ההריון נקרש הדם ביתר קלות, כלי הדם מתרחבים, בעיקר הורידים באגן ובחלקים התחתונים של הגוף וזרימת הדם נחלשת.
הרחם הגדלה מוסיפה לחץ על כלי הדם הגדולים של הבטן והאגן. כתוצאה מכך יש הגבלה בזרימת הדם דרך העורקים באזור זה. הם אמורים להיות מסוגלים לדחוף את הדם גם בהיותם שרויים במצב זה בעזרת הרקמות השריריות והגמישות המצויות בדפנות העורקים.
הורידים לעומת זאת, אינם מרופדים ברקמות שריריות וגמישות כמו העורקים וזרימת הדם בהם תלויה בפעילות השרירים הסמוכים להם.
החסימה בורידים גורמת להתרחבותם. זו מתרחשת בעיקר ברגליים, בגלל הצורך להתגבר על כוח המשיכה. השסתומים המצויים בורידים מונעים את זרימת הדם לכיוון הנגדי, אבל אין בהם כוח לדחוף את הדם כלפי מעלה.
הורידים מתרחבים, הדם אינו זורם כיאות ונוצרות דליות ודלקות ורידים. עמידה ממושכת או ישיבה על כסא לאורך זמן מסייעים להתפתחות בעיות אלו, לעומת הליכה ופעילות גופנית שעוזרות להפעיל את השרירים ומסייעות בהזרמת הדם.
עודף המשקל בהריון משפיע גם הוא על הורידים בגלל עומס היתר וכן בגלל העובדה שהעלייה במשקל מגבילה את התנועתיות של האישה.
כל אלו עלולים לעודד התהוות של קריש דם, שיגרום לדלקת העלולה לעצור את זרימת הדם. הדם אמנם יכול לזרום בורידים חלופיים, אך הסכנה הממשית היא שאחרי שהתהווה כבר קריש הוא עלול להתחיל ולהתפרק, להתנתק ממקומו בוריד ולנוע עם זרם הדם לכיוון הלב. שם הוא עלול לסתום את העורק הריאתי וליצור תסחיף. זה האיום המשמעותי ביותר של דלקת בוריד ויש להתייחס לתופעה זו ברצינות, במיוחד כשמדובר בוריד פנימי.
דלקת הוריד אינה תופעה שכיחה כ"כ והיא מופיעה ב-1 מתוך כל 1000 הריונות. ב- 1/3 מהמקרים מתפרצת הדלקת במהלך ההריון ובשאר 2/3 היא מופיעה לאחר הלידה. נשים הרות שסבלו בעבר מדלקת בוריד, או מדליות צריכות להיות ערניות במיוחד וכן נשים מעל גיל 35, נשים עם עודף משקל, כאלו הנמצאות בשמירת הריון ונשים שעברו ניתוח קיסרי.

מניעה וטיפול

? הרפואה המערבית מבחינה בין 2 סוגי דלקות ורידים:
1. דלקת בוריד השטחי- נגרמת פעמים רבות כסיבוך של דליות. דלקת מסוג זה גורמת להיווצרות מעין רצועה אדומה, חמה וכואבת (הוריד עצמו). זו דלקת שטחית שאינה יוצרת סיבוכים בד"כ. חשוב לטפל בה, כדי להימנע מתופעות אחרות.
2. דלקת בוריד הפנימי- גורמת לכאבים המחריפים בזמן מישוש האזור. היא מעוררת תחושת חום ובצקת ברגל. תופעות אלו מופיעות בד"כ באחת הרגליים וברוב המקרים ברגל שמאל. לעתים נדירות עלולה הדלקת לפגוע במפסעה. הדבר יבוא לידי ביטוי בבצקת ברגל, תחושת קור בירך ומראה של שיש משורג גידים.

אבחון הדלקת יתבצע ע"י רופא. כמו כן אולטרא סאונד דופלר ורידי מאפשר לצפות בקצב זרימת הדם בכליו ולזהות קרישי דם. הבדיקה מתבצעת ע"י הדמיה קולית ואינה מסוכנת לעובר. בגלל העלייה במשקל בהריון והתרחבות הורידים, יש לעתים קושי בניתוח המידע התקבל מהבדיקה ויש צורך לערוך צילום רנטגן של צומת הורידים.
כאמצעי מניעה ממליצים הרופאים על הליכה באופן קבוע, הרמת הרגליים כמה פעמים ביום, כדי לעודד זרימת דם והימנעות ככל האפשר ממצבי חוסר תנועה כמו ישיבה ממושכת, שכיבה לאורך זמן, עמידה ממושכת וכו'.
נשים העובדות במשרד וכד' יכולות לקום ולהתהלך מדיי פעם. בזמני נסיעות יש למתוח את הרגליים ולנשום עמוק. רצוי להרבות בשתייה, כי בהיעדר נוזלים יופיעו סימפטומים נוספים.
לנשים בשמירת הריון מומלץ להפעיל את שרירי הרגליים ע"י כיווץ מתמיד של השרירים ועיסויים.
כטיפול במצבי דלקת וריד שטחי מספיק בד"כ טיפול תרופתי אנטי דלקתי. אחרי ההחלמה מהדלקת מומלץ להשתמש בגרב אלסטית, כדי למנוע היווצרות דליות. מומלץ להרבות בהליכה ובשחייה, כדי לעורר את שרירי הרגל ולגרום לזרימה טובה של הדם.
בדלקת של הוריד הפנימי מזריקים חומר נוגד קרישה, שתפקידו למוסס את קריש הדם ולמנוע את היווצרותו מחדש. טיפול מסוג זה יינתן לאורך כל ההריון ולעתים גם לאחר הלידה. מקובל להתחיל את הטיפול בבית חולים ולהמשיכו בבית תחת השגחת הרופא המטפל. יש להפסיק את הטיפול לפני הלידה, כדי למנוע דימומים. ישנו גם טיפול תרופתי שניתן לקחת גם בחודשי ההריון האחרונים. בנוסף, יתבצע מעקב באמצעות סדרה של בדיקות דם והרופא ימליץ על שימוש בגרב אלסטית.

? לפי הרפואה הסינית אחראי מרידיאן הטחול ( SP ) על אחזקת הדם בכליו ואם הוא ייכשל בתפקידו יופיעו ורידים ברגליים.
מרידיאן הלב ( HT ) אחראי על כלי הדם. מאחר ומסת ה- YIN גדולה, יש ל-HT עבודה רבה יותר כמניע המשאבה המזרימה את הדם בגו. ב- HT גם מתבצע תהליך ייצור הדם ולכן אם ייכשל בתפקידו בפיקוח על כלי הדם, נראה ורידים.

? יצחק בן אורי מוצא השפעה דיאטטית שלילית ע"י אכילת מלח, הגורם להצטברות נוזלים בגפיים התחתונות, אכילת שומנים רוויים הגורמים למשקעים בכלי הדם, אכילת מזונות חומציים כמו: קפה, תה, אלכוהול, קוקה- קולה, מזונות מהחי- כל אלו גורמים לחומציות יתירה בדם ומסייעים להתפתחות דלקות בורידים.
הוא ממליץ על תזונה נכונה עם צירופי מזון מתאימים, שמירה על משקל תקין, שימוש נכון במכניקה של הגוף, הליכה והרמת הרגליים כמה פעמים ביום בכדי למנוע את המצבים הללו.

? בתחום העיסויים והארומתרפיה ניתן יהיה להמליץ על עיסויי הרגליים לכיוון מעלה, בכדי לעזור לגוף להעלות את הדם כלפי מעלה. ניתן לעשות זאת כמה פעמים ביום, או לפחות פעם ביום, לכאלו הסובלות מדליות וורידים מודלקים.
ניתן להשתמש בזהירות בשמנים אתריים מכווצים, כמו: ברוש, לימון, אשכולית, תפוז, מנדרינה ועוד. אבל יש להתייעץ עם ארומתרפיסט מומחה לפני השימוש, בכדי לדעת האם ניתן להשתמש בהם במצבה של האישה הספציפית.

? ברפלקסולוגיה אפשר לעבוד באופן כללי על זרימת הגוף בדם, ספציפית באזור הגפיים וכן לעבוד מאופן ממש ממוקד על האזור הבעייתי בכף הרגל.

? המלצות נוספות: הימנעות מעלייה חדה במשקל בתקופת ההריון, הימנעות מעמידה וישיבה ממושכות ומשיכול רגליים בכדי לאפשר זרימת דם לאיזור. יש להרבות בהתעמלות, הנעת הרגליים וכפות הרגליים. יש להרים את הרגליים בשכיבה או בישיבה.



אודות הכותב:
ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 [email protected]

www.beok.co.il/selectedforum.aspx?forumid=41


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ורד לב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]