חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מכירים את האנשים האלה שמסתובבים בעולם בחוויה פנימית שאין אמון באף אחד אחר?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גידור סיכונים סיכוני מטח מט"ח ניהול סיכונים

נושא המאמר: גידור סיכון למחיר סחורות וחומרי גלם
מאת: אופקים פיננסיים גלובליים בע"מ   שמור מאמר למועדפים

אחד מסיכוני השוק הבולטים מלבד סיכוני מט"ח, ריבית ומדד הוא סיכון מחיר חו"ג והסחורות. התנודתיות החריפה ולעיתים אף הקיצונית הפכו מרכיב זה ליסוד הכרחי בניהול פיננסי של כל פירמה החשופה לנושא.
במאמר זה נעסוק בסיכון של מחיר סחורות, בהשלכות האפשרויות של סיכון זה ודרכים לגידור הסיכון. סיכון מחיר הוא סיכון לתנודתיות בתזרימי המזומנים העתידיים אשר יש בהם בכדי להשפיע על התוצאות הכספיות של חברה ואף על איתנותה הפיננסית.
מחירי הסחורות מושפעים מפרמטרים רבים והתנודתיות בהם גבוהה. הראלי במחיר של הסחורות מוסבר מביקושים ריאלים ממדינות שמתפתחות מהר, לחצים בצד ההיצע כתוצאה מנזקי טבע שפגעו בחקלאות והשביתו מכרות וקווי ייצור, וכן כתוצאה מתוכנית ההרחבה של ארה"ב הידועה גם בשם QE2 שהחלישה את ערכו של הדולר ובכך העלתה את האטרקטיביות שבהשקעה בנכסים ריאליים.

כיוון החשיפה:
• עלייה במחירי חומרי הגלם עלולה לפגוע ביצרנים.
• ירידה במחירי חומרי הגלם עלולה לפגוע בחברות סחר המחזיקות מלאים גבוהים.

פוטנציאל הנזק:
• פוטנציאל הנזק מושפע ממספר פרמטרים, כאשר העיקרי שבהם הוא רמת התחרותיות של הענף בו פועלת החברה. עלייה במחירי חומרי הגלם בענף תחרותי תשפיע קודם כל על שולי הרווח של היצרנים מאחר ויכולתם לגלגל את החשיפה על הלקוחות היא מוגבלת.
• פוטנציאל הנזק של חברות סחר המחזיקות במלאים גבוהים תלוי במידה רבה בהיקף המלאי הקיים ובימי מלאי של החברה בהשוואה למספר ימי המלאי של חברות מתחרות. פרמטרים נוספים אשר משפיעים הם זמני האספקה וימי אשראי ספקים.

ניתוח החשיפה הכולל זיהוי כיוון החשיפה, משך החשיפה והיקף החשיפה הוא שלב קריטי בטרם רכישת הגנות, זאת משום שהנזק שעלול להיגרם מעסקאות הגנה שאינן מתאימות לחשיפה עלול להיות גבוה מהתועלת. משתנה חשוב נוסף שיש להתחשב בו הוא השפעה של שערוכים של כלי הגידור על התוצאות הכספיות. שווי הוגן של עסקאות הגנה שאינן מיועדות ומתועדות בהתאם לדרישות התקן של חשבונאות גידור תרשמנה בסעיף המימון ועלולות ליצור תנודתיות גבוהה ברווח הנקי (לטובה או לרעה...). הדרך להימנע מאותה תנודתיות חשבונאית היא כאמור ליישם חשבונאות גידור בהתאם לדרישות המחמירות של התקן.

אפשרויות גידור
כלי הגידור הזמינים הם בעיקר חוזים עתידיים, בעוד שאפשרות לגידור באמצעות אופציות תלויה בסוג הסחורה ובבורסה בה נסחרת הסחורה. רמת הסחירות בכלי גידור אלה בישראל נמוכה יחסית, וודאי בהשוואה למט"ח, ולכן אפשרויות הגידור מוגבלות בהיבט של מגוון כלי גידור והיקף מינימום עסקה. הצורך של בנקים להתכסות על עסקאות אלו מתבטא לעיתים בטיב הציטוטים אולם חדרי העסקאות של הבנקים המובילים בישראל כבר ערוכים לספק מענה הולם בהיבטים אלה.

מבנה הסיכון של כלי גידור:

• רכישת חוזה עתידי: התחייבות לרכוש במועד עתידי כמות מסויימת במחיר שנקבע בעת הקמת החוזה. הקמת החוזה בזמן אפס אינה כרוחה בעלות תזרימית כיוון שהשווי ההוגן של העסקה בעת ההקמה הוא אפס. מחיר החוזה יקבע על פי מיקום העסקה על פני עקום החוזים העתידיים (העקום מושפע מ-SPOT ועלויות כגון אחסנה, ביטוח וכו'...).
• מכירת חוזה עתידי: התחייבות למכור במועד עתידי כמות מסוימת במחיר שנקבע בעת הקמת החוזה.
• צילינדר: אסטרטגיה המורכבת משתי אופציות (call ו-put), לדוגמה: כהגנה מפני עליה במחיר הסחורה רוכשים call ומממנים את הרכישה באופן מלא או חלקי ע"י מכירת put. יתרון האסטרטגיה הוא בגמישות: החברה קובעת למעשה את תנאי העסקה על פי צרכיה (ניתן לבצע צילינדר גם ב-Zero Cost).

www.financial-horizons.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אופקים פיננסיים גלובליים בע"מ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]