חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על פערי השכר הריאלי בין גברים ונשים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה מקלט מס תושב חוזר עולים חדשים

נושא המאמר: ישראל כמקלט מס לתושבים חוזרים ולעולים חדשים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] למרות הרוחות הנושבות בימים אלה מוועדת טרכטנברג, הנוטות להעלות את נטל המיסים על בעלי הכנסות גבוהות, מתברר כי עבור ישראלים מסויימים, גם האמידים שבהם, משמשת מדינת ישראל דווקא כמקלט מס אטרקטיבי: עולים חדשים ותושבים חוזרים ותיקים. בשנת 2008 נתקבל תיקון לפקודת מס הכנסה אשר השווה מבחינה מיסויית את מעמדו של "תושב חוזר ותיק", קרי, ישראלי אשר שב לישראל לאחר שהיה תושב מדינת חוץ למשך עשר שנים רצופות לפחות, לזה של "עולה חדש"- יחיד שהיה לתושב ישראל לראשונה. התיקון לפקודה הביא למצב חדשני, בו פקודת מס ההכנסה מקלה מאוד לא רק עם יחידים המעוניינים לעלות לישראל לראשונה, אלא גם עם ישראלים החפצים לחזור לכור מחצבתם לאחר ששהו בחו"ל לפחות עשר שנים. הקלות המס מרחיקות הלכת, אשר יפורטו להלן, נחקקו במטרה לקלוט עלייה, להחזיר הון אנושי איכותי לישראל ולעודד משקיעים בעלי פוטנציאל פיננסי להפוך את מדינת ישראל למרכז חייהם, מתוך מטרה שיעלו לישראל וישקיעו בפיתוח חוסנה הכלכלי. בין הטבות המס הרבות הניתנות לעולים חדשים ולתושבים חוזרים ותיקים, הבולטת מכולן הינה זו המעניקה פטור מלא מתשלום מס הכנסה עבור הכנסה שהופקה או נצמחה בחו"ל לתקופה של 10 שנים. הטבה מרחיקת לכת מביאה למצב בו, למשל, ישראלי אשר התגורר בארה"ב למשך 12 שנים והקים שם עסק מניב הכנסות וכעת החליט לעלות או לשוב לישראל- יוכל ליהנות מפטור על הכנסות שהעסק ימשיך להפיק בארה"ב בעוד היחיד נמצא בישראל. באותה נשימה, יוכל אותו יחיד ליהנות מפטור מחובת דיווח על כל הכנסה שמקורה מחוץ לישראל- כך שהיחיד אף אינו חייב לדווח בישראל על הכנסותיו הנובעות מארה"ב, או מכל מקום אחר בעולם שאינו ישראל. הטבת מס נוספת אשר ראוי להזכירה הינה מתן פטור על הכנסותיה של חברה זרה המנוהלת ונשלטת על ידי מי שהינו תושב ישראל לראשונה. כך, במידה וטרם עלייתו החזיק היחיד בחברה זרה, הכנסותיה של חברה זרה זו תהיינה פטורות ממס חברות בישראל- כל עוד הופקו, כמובן, מחוץ לישראל. במידה והיחיד הקים את החברה במקום בעל שיעור מס חברות נמוך במיוחד- למשל קפריסין, שם מס החברות עומד כיום על 10%, יוכל ליהנות מיתרון גדול אף יותר: לא רק שהכנסות שהפיק החברה הקפריסאית שבבעלותו ושהופקו מחוץ לישראל לא ימוסו בישראל כלל, אלא שגם בקפריסין ישלם על הכנסות אלה 10% מס חברות בלבד. אם בכך לא נהי, עולה חדש או תושב חוזר ותיק יוכל ליהנות מפטור ממס על רווח הון ממכירת נכס שנמכר תוך 10 שנים מיום הכרתו כתושב חוזר ותיק או כעולה חדש, ללא קשר למועד רכישת הנכס. כך, למשל, במידה והיחיד אשר עזב את ארה"ב לטובת ישראל עדיין מחזיק בדירת מגורים בארה"ב, ולאחר פחות מ-10 שנים החליט למכור את הדירה, במידה ונוצר לו רווח הון ממכירה זו- רווח הון זה יהיה פטור ממס בישראל. עינינו הרואות, כי הקלות המס הטמונות בקבלת הכרה כ"תושב חוזר ותיק" וכ"עולה חדש", הופכות את האפשרות לעלות לישראל וליהנות מתנאי מס אטרקטיביים לאפשרות ממשית, אשר ניתן להשיגה בנקל. יתרה מכך, בעזרת תיכנון מס לגיטימי וראוי יכול התושב החוזר הותיק או העולה החדש למקסם עוד יותר את תועלתו משימוש בפטורים הללו, אשר הופכים את ישראל למקלט מס אטרקטיבי עבורו. רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1) טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976 רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי .


 

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]