חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חברות ניקיון משרדים סקירה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: לקויות למידה הפרעת קשב וריכוז חינוך ילדים הוראה מתקנת

נושא המאמר: חינוך: על להיות "בפיגור"
מאת: קרולין מקורמיק   שמור מאמר למועדפים

סוזי בת שש ולא מסוגלת לספור עד שלושים מבלי להשמיט כמה מספרים. ג'וני כמעט סיים כיתה ח' אבל עדיין לא התחיל מבוא לאלגברה. "אוי ואבוי, אוי ואבוי, הילד שלנו נמצא בפיגור".
בדיוק כפי שניתן לשים תווית על ילד אחד כמי שסובל מ-"הפרעת קשב" רק כי יש מבוגרים שאינם מסוגלים לשאת את קצב הפעילות שלו, כך ניתן לשים תווית על ילד אחר כמי שנמצא "בפיגור" כי הוא אינו תואם את רמת הציפיות הלמדניות של כמה מבוגרים.
ההגדרה המילונית של "בפיגור" שחלה כאן היא: מתקדם פחות מאשר (מישהו). השאלה שהורים ומורים חייבים לשאול את עצמם היא "מתקדם פחות ממי?" אם אנחנו חושבים על זה, אנחנו רואים שזה לא שונה מלשאול "יותר פעיל ממי?"
המבוגרים בחייו של הילד צריכים להקפיד לא להפיל על הילד את הציפיות והדאגות לגבי ההתקדמות שלו בלימודים. האמת היא שהילד הוא ייחודי; רמת הפעילות, כושר הלמידה, הפיקחות, הדמיון וכל מאפיין אחר שלו צריך להיבדק ביחס לעצמו. כאשר מבינים זאת, השמת תווית על הילד כבר אינה הולמת.
אולי אתה מבין את הרעיון הזה היטב ומונע מכולם לשים תוויות על ילדך – אבל מה אם ילדך שם תווית על עצמו? מה אתה יכול לעשות?
כשילד חושב שהוא נמצא בפיגור, זה מפני שהוא משווה את עצמו למישהו אחר או לאנשים אחרים, במקום להשוות את עצמו ביחס לפוטנציאל שלו. חייבים לטפל בסיטואציה הזאת: אתה לא רוצה שילדך ירגיש לא מאושר או נבוך או שהוא יאבד את כבודו העצמי כי הוא חושב שהוא "מפגר".
דבר איתו. אמור לו שלכולנו יש נקודות חזקות וגם חולשות. אל תבצע הערכה[1] עבורו. הקשב וגלה מה לדעתו הנקודות החזקות שלו ומהן החולשות שלו. אתה כמובן יכול להנחות אותו כדי לוודא שהוא לא מתעסק רק עם הנקודות החלשות.
לאחר מכן אמור לו שהוא לא צריך להשוות את עצמו למישהו אחר. דבר איתו על כך שכאשר מישהו נמצא "בפיגור" במשהו, זה רק בגלל שהוא עצמו חושב שהוא היה יכול לעשות יותר ממה שהוא עשה, או שהוא תכנן לעשות יותר ולא הצליח לעשות את הכול. מה שחשוב כאן זה האופן שבו הוא חושב על עצמו ועל הפעולות שלו.
תן לו את הדוגמה שאם מישהו חושב שהוא בפיגור במטלות שלו בבית, זה מפני שהוא לא סיים את כולן. במקרה של מטלות בבית, הוא פשוט יכול להשלים אותן מיד או להכין תוכנית צעד אחר צעד כדי להשלים אותן בעתיד הקרוב.
הדבר נכון בלמידה, אם מישהו רוצה לדעת מהי בירת קליפורניה, הוא פשוט יכול לחפש באטלס בו במקום; אם הוא רוצה לדעת מהן ערי הבירה של כל המדינות בארצות-הברית, הוא יכול להכין תכנית כדי לחפש אותן על פני פרק זמן כלשהו. תן לילדך לתת לך דוגמאות להצבת שאיפות וביצוע פעולות שמובילות לכך שהוא ישיג אותן. תן לו לתת לך דוגמאות איך הוא יכול ליישם את זה בחינוך שלו. עזור לו להבין שלמרות שאחרים יכולים להנחות אותו, בסופו של דבר הוא אחראי לשאלה אם הוא "מתקדם" או "בפיגור" ביחס למקום שבו הוא רוצה להיות.
בשורה התחתונה – תלמיד צריך להיות בתחרות רק עם עצמו. ילדך קרוב לוודאי יחווה הקלה כשהוא ידע שחינוך הוא לא ספורט תחרותי ושהוא לא צריך לשפוט את עצמו לפי ההישגים של אחרים.
בנקודה הזאת, אתה יכול להראות לילדך עד כמה זה קל להשתמש בכוחות שלו כדי להתגבר על קשיים. הוא פשוט צריך למצוא מטרה חזקה (סיבה טובה) להתגבר על הקושי, החלטה (כוונה) להתגבר עליו, והנכונות לעבוד על זה (לתרגל) עד שהוא מצליח. דבר על כך עם ילדך והקשב לרעיונות שלו. דיונים כאלה יגבירו את הביטחון העצמי של ילדך ויעזרו לו להרגיש נוח עם עצמו.

מאמר מאת קרלין מקורמיק, זכויות יוצרים 2010. כל הזכויות שמורות, Education: On Being Behind.

קרולין מקורמיק היא יועצת חינוכית של הארגון העולמי ללמידה יישומית - Applied Scholastics International, ושותפה ב- Applied Scholastics Online Academy. ארגונים אלו פועלים למען עולם ללא אנאלפבתיות ועם סטנדרטים גבוהים של חינוך והשכלה.

© 2010 Applied Scholastics Online Academy. כל הזכויות שמורות.
Applied Scholastics Online Academy מקבל תלמידים מכל גזע, צבע, לאום או קבוצה אתנית. Applied Scholastics OnlineAcademy מוסמך להשתמש בשירותים החינוכיים של Applied ScholasticsTM. Applied Scholastics והסמל של Applied Scholastics עם הספר הפתוח הם סימנים מסחריים וסימני שירות בבעלות Association for Better Living and Education International ונמצאים בשימוש באישורו.


[1] הערכה: לומר למישהו מה עליו לחשוב במקום לתת לו לבחון זאת בעצמו.

מאמר זה תורגם לעברית על ידי 'תבונה'.
תבונה הינה הנציגה הישראלית של הארגון העולמי ללמידה יישומית Applied Scholastics Int.
תבונה - חינוך חדש בישראל
מאיר בעל הנס 12 רמת גן
טלפון: 03-5743734
אי-מייל: [email protected]
www.tvuna-online.co.il

www.tvuna-online.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קרולין מקורמיק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]