חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חיפוש עבודה לאמהות לילדים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מדרסים ביומכניים גבס ארה"ב

נושא המאמר: כיצד לבחור את המדרס הנכון
מאת: מיכאל מנהיים   שמור מאמר למועדפים

לאחר שיצאתם מביקור אצל הרופא שלכם עם מרשם להתאמת מדרסים, על מנת להקל על הבעיה הרפואית שממנה אתם סובלים, או במידה ואתם עוסקים בספורט, מתכננים טיול לחו"ל הכרוך בהליכה מרובה ועוד.. אתם צריכים לקבל החלטה לאיזה מכון לפנות להזמנת המדרסים, המבחר עצום, ומגוון המחירים גם הוא . המאמר הקצר מנסה לתת לכם מעט ידע לדעת ולהבדיל ביין הסוגים הרבים של המדרסים, ובין הצורות הרבות הקיימות ללקיחת מידות כף הרגל.

ראשית מילון מונחים :


• 1. מדרס רך = מדרס הבנוי כולו מחומר רך בדומה לספוג ,
• א. מדרס רך המוכן מהמדף = נמכר לפי מידת נעליים.
• ב. מדרס רך הנבנה לפי מידות הנלקחות מכפות הרגליים באמצעות "קופסת ספוג".



• 2. קופסת ספוג = קופסת קרטון שבתוכה חומר רך ספוגי (פוליסטירן מוקצף) בדומה לחומר המשמש לסידורי פרחים, שלתוכו המטפל מטביע את רגלי המטופל, כאשר המטופל יושב או עומד בתוכו. לתוך קופסה זאת יוצקים בהמשך גבס ולפיו נבנה המדרס.
• 3. מדרס "מותאם" = (Accommodative) ,הוא אביזר שנועד לשנות את הלחץ שהרצפה מפעילה על כף הרגל מבלי לשנות את התנועות, כך שהשפעתו מצומצמת רק לכף הרגל ולא על המפרקים האחרים כמו ברך, ירך ,גב ועוד. המידות לייצורו נלקחות באמצעות "קופסאות ספוג".
• 4. מדרס תפקודי (ביומכני Functional ) = אביזר שנועד לשלוט בתנועות הרגל , לשנותם ולהשפיע על המבנה, וזאת על ידי כך שהוא משנה את הכוחות המופעלות על כף הרגל, ומאזן את המאמצים ומרכזי הכובד. המידות לייצורו נלקחות באמצעות תחבושות גבס הנכרכות על כפות הרגליים בזמן שהמטופל בשכיבה, ואינו מפעיל כל משקל על כפות הרגליים.
היסטוריה של המדרס התפקודי

השימוש במדרסים כאביזרים המיועדים לטיפול בבעיות בכף הרגל מקובל בעולם כמאה חמישים שנה מאחר וההשפעה המכרעת שיש למנח כפות הרגליים על שאר הגוף (ברכיים, גב,וכו) לא הובנה כהלכה, נותר השימוש במדרסים מצומצם יחסית.

בתחילת שנות השבעים פיתח פרופ' מרטון רות מבית הספר לרפואת כף הרגל בקליפורניה, תיאוריה הטוענת שבעיות אורתופדיות רבות נובעות מבעיה בתפקוד כף הרגל, הוא מצליח להוכיח שכאשר כף הרגל מיוצבת ב"מנח ניטרלי", כלשונו, ניתן לטפל בבעיות רבות שעד אז טיפלו רק בתסמיניהן, ללא פתרון של ממש.

פרופ 'רות הגדיר את המנח הנכון של כף הרגל, וכיצד למדוד מצב זה, שממנו נגזר, כמובן, המנח הלא נכון, הפתולוגי.

פרופ' רות גם גילה כיצד להעתיק מצב זה, כיצד ליצור את תבנית כף הרגל כך שתשקף את המצב האופטימאלי, ומתבנית זו לבנות מדרס שיוכל לייצב את כף הרגל במנח הנכון בכל שלבי ההליכה, ועל ידי כך לטפל באופן מהותי במגוון הבעיות הנובעות ממנח פתולוגי, ולא רק בסימפטומים.

מאז ועד היום זו השיטה המקובלת בעולם, והיא משמשת כאחת מדרכי הטיפול החשובות של רופאי כף הרגל.



העתקת המנח האופטימלי

העתקת המנח האופטימאלי של כף הרגל מתבצעת על ידי עטיפתה בתחבושות גבס או בכפפות פולימריות המעתיקות את צורת הרגל.

1. החולה שוכב כאשר רגליו באוויר ואינן נושאות כל משקל, זאת על מנת לאפשר למטפל לייצב אותן באופן אידיאלי. (למרבה הצער, רוב המדרסים המיוצרים היום בארץ מוכנים לפי תבניות ספוג המעתיקות את מנח כפות הרגליים בעת עמידה, ולמעשה מנציחים את הפתולוגיה.)

2. המטפל עוטף את כפות הרגליים בתחבושות גבס לחות, אוחז ומייצב את כף הרגל במנח הנכון עד שהגבס מתייבש, ואז מסיר את התבנית שנוצרה.

3. התבניות שהתקבלו נשלחות למעבדה בארה"ב שם הן נסרקות במערכת לייזר מתקדמות. סריקה זו מתורגמת לייצוג ממוחשב ותלת ממדי של כף הרגל, שעובר בדיקה ואיזון ברמות הדיוק הגבוהות ביותר.

4. המידע מועבר למערכת של כרסומות ממוחשבות המייצרת את המדרס.

המדרסים בנויים מחומרים פלסטיים ומגרפיט (סיבי פחמן). הם עמידים לשנים רבות וניתן להתאימם לכל סוגי הנעליים, גם לנעלי נשים אלגנטיות.


מיכאל מנהיים מנכ"ל נוה מעבדות אורטופדיות ,אוניברסיטת תל אביב מרצה בפקולטה לרפואה בית הספר למקצועות הבריאות החוג לפיזיוטרפיה.



navehlab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מיכאל מנהיים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]