חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אדם וחווה הכרויות HD





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כופר עבירות מס מיסים דיני מיסים

נושא המאמר: מוסד הכופר בתיקי מס
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]



סמכותה של רשות המס להמיר את העמדתו של החשוד בעבירת מס לדין, בתשלום כופר כסף כחלופה להליך הפלילי כנגדו, קיימת בכל חוק מס (להלן סע' 221 לפקודת מס הכנסה, סעי' 101 לחוק מיסוי מקרקעין, סע' 121 לחוק מע"מ, סע' 231א' לפקודת המכס, סע' 25 לפקודת מס קניה וסעי' 60 לחוק מס רכוש וקרן פיצויים).
העבירות שבהן ניתן לפנות להליך של בקשת כופר הן עבירות מס מהותיות, בעלות מבחני כוונה של מודעות, ידיעה, כוונה וזדון.
הגבול הכספי של הסמכות, קביעת סכום הכופר, מוגבל בדרך כלל בחוק על ידי יחס אל גובה הקנס המרבי שניתן לקנוס בו את מי שהורשע בעבירה מסוימת.
לצורך הטלת הכופר, קיימות ברשות המיסים ועדות שבסמכותן לדון בתיקים ולקבל החלטות על פי שיקולים שונים, בין השאר, חומרת העבירה, מידת מעורבותו של החשוד בביצוע העבירה, הרשעות קודמות, תשלומי כופר בעבר, מצב אישי, בני משפחה התלויים בחשוד, העניין הציבורי בהעמדה לדין, הסרת המחדל, האם מדובר בעבירה של מייצג במסגרת מילוי תפקידו, האם מדובר בתחום שיש בו חובת אמון או נאמנות, הצורך בהרתעה באותו ענף, קיום עבירות לפי חוקים אחרים מעבר לעבירות לפי דיני המס ועוד.
יש לייחס לתשלום הכופר משמעות בשלושה מישורים מרכזיים:
1. תשלום הכופר אינו מעביר את העבירה מן העולם, היינו אינו מוחק את המעשה או המחדל בגינו נפתחה החקירה או החלו ההליכים הפליליים.
2. תשלום הכופר שייך להיסטוריה הפיסקלית של המשלם, כך שאם יסתבך בביצוע עבירת מס נוספת, יעמוד לו תשלום הכופר לרועץ.
3. סכום הכופר איננו הוצאה ראויה לניכוי, ולכן מצטרפת היא להוצאות המחיה של המשלם כאילו הייתה תשלום מס.
ועדות הכופר, בבואם לשקול את הבקשה להמיר את החשד או את האישום בכופר כסף, עליהן לקבל החלטה החובקת בתוכה שלוש: האם נעברה עבירת המס, האם לקבל כופר כסף במקום העמדת העבריין לדין (באופן שלא יפגע מנגנון ההרתעה של רשויות המס), ומהו שיעור הכופר ההולם את נסיבות העניין. ויודגש, כי על ועדות הכופר מוטלת החובה שלא לחרוג ממתחם הסבירות ולא לפגוע בחובת השוויון.
בשל השונות בחקיקה בתחומי המסים השונים, ישנם הבדלים בין התהליכים בדיוני הכופר ביחס לעבירות על חוקי המס. לדוגמא, בתיקי מס הכנסה מושם דגש בדיוני הכופר על סכום המחזור שלא דווח, וכן יש התייחסות להכנסה שיש כנגדה הוצאה שניתן היה לתבוע, ואילו בתיקי מע"מ ההתייחסות הינה לסכום המס ולא לסכום המחזור.
הנהלת רשות המסים מפרסמת פעמיים בשנה את החלטות ועדות הכופר במס הכנסה, במכס ובמע"מ, כאשר הפרסום כולל את פירוט התיקים בהם התקבלה החלטה, לרבות מקצועו של החשוד, סעיף העבירה, סכום העבירה, שנות המס הרלוונטיות והחלטת הועדה ונימוקיה.
בתאריך 26 באוקטובר 2011, פורסמו החלטות ועדות הכופר בגין מחצית שנייה לשנת 2010 (להלן-http://ozar.mof.gov.il/taxes/docs/hahlatot_kofer2009b.pdf).
סך כופר המס ששולם במחצית זו עומד על 3.2 מיליון שקלים, וסכום הכופר הגבוה ביותר שהושת על נישום בתקופה זו עומד על 530,000 ₪ בגין רישום משכורות כוזבות.


רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי


taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]