חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
היפנוזה רפואית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מדריכות הכנה ללידה זוגיות אימון אישי קורס דולה

נושא המאמר: תינוק עצבני
מאת: רות פדידה-מפתח ההורות   שמור מאמר למועדפים

הוא שומע אותך, מריח אותך ומכיר אותך
מצוין - כבר כשהוא נמצא ברחם. רוצה שהוא
לא יצרח ויהיה עצבני?


תבדקי קודם כל מתי את לקחת בפעם האחרונה כמה נשימות עמוקות
הטענה כי עובר מסוגל לחוש במחשבותיה ורגשותיה של אימו, מעוררת מבטים תמוהים. איך יכול העובר לפענח תשדורות של רוגע ואהבה או פחד וחרדה?
בזמן שהאם נמצאת במצב של חרדה, מופרשים בגופה הורמונים, אשר עוברים דרך השלייה אל העובר וגורמים לו לאותן תחושות שהאם חשה באותו רגע. התחושות העוברות אל העובר הינן ברמה הפזיולוגית, מאחר וההורמונים מגיעים לדמו ולא למוחו. אולם, תוך כדי התהליך, מתחילים חומרים אלה לנתב את העובר לקראת תודעה ראשונית של עצמו לצד הרגשי.
חשוב לציין שכל גל הורמונים אמהיים מזניק את העובר מתוך החלל הריק של מצבו הנורמלי ברחם, למעין מצב של כושר קליטה. דאגה מושרשת עמוקה ומתמשכת בתינוק טרם לידתו, עשויה להתפתח בעקבות מצבי לחץ ממושכים ונשנים. יחד עם זאת, מסרים מוגבלים של דאגה, יסייעו לעובר לפתח את עצמיותו. מסרים קצרים ומפריעי שלווה של יחס ערכי או מצוקה המשוגרים על ידי אם המקרינה בדרך כלל אותות של אהבה ואכפתיות, לא יזיקו לעובר, אלא במקרים נדירים.

השיר שלך ושלו
ד"ר טרובי – פרופסור לתורת ריפוי ילדים, בלשן ואנתרופולוג, הוכיח במחקריו כי עוברים שומעים בבירור החל מהחודש השישי להריון ומניעים את גופם לפי קצב דיבורה של האם. אחת המלצות הקבועות שלי, הבדוקה באופן אישי על ידי (נמצאה כפועלת כמטה קסם בכל פעם מחדש ועם כל אחד מילדיי), היא לבחור שיר אחד קבוע.
מומלץ לבחור שיר בעל טון רגוע ושליו, אותו תשירי לעובר באופן קבוע במהלך ההריון. לאחר לידתו, התינוק יזהה את השיר בכל פעם שישמע אותו. במצבי בכי בלתי ברורים ולאחר שבדקתם שהתינוק שבע, נקי ובריא, את יכולה לשיר את השיר שקיבל ממך במתנה ולראות כיצד הקסם פועל והוא נרגע ומקשיב לקולות מהרחם.
גם לבני הזוג ישנה השפעה מכרעת על העובר - בין שיחסו לאם אוהב ובין שהוא מתעלם או מאיים על שלומה. ד"ר שטוט נוכח במחקרו כי מספר התינוקות הנולדים מפוחדים ועצבניים במסגרות נישואים אומללים, גדול פי חמישה מן המספר הקיים בנישואים מאושרים. תינוקות אלו ממשיכים להיות מוטרדים בשנות חייהם הראשונות.

חווית הלידה
הבה נתבונן רגע בלידה מנקודת ראותו של התינוק. בתום תשעה חודשים ברחם, הוא מכיר היטב את עולמו: בשלב זה הופכים הקולות, התחושות והמראות של עולמו לחלק ממנו, כמו כפות ידיו ורגליו.
הוא קיבל תשדורות מאימו ובאמצעותה מהעולם שבחוץ. התשדורות יפריעו רגעית לשלוותו ויתחילו להניח את היסודות הראשונים לחייו הרגשיים. מסרים מוגבלים של דאגה יסייעו לעובר לפתח את עצמיותו. מסרים קצרים ומפריעי שלווה של יחס ערכי או מצוקה, המשוגרים על ידי אם המקרינה בדרך כלל אותות של אהבה ואכפתיות, לא יזיקו לעובר, אלא במקרים נדירים.
הלידה לעומת זאת, היא ההלם הרגשי-גופני המתמשך הראשון העובר על התינוק והוא לעולם אינו שוכח כליל את החוויה. עוברים עליו רגעים של הנאה חושית שלא תאמן, רגעים בהם כל חלקיק בגופו נשטף בנוזלים אימהיים חמימים והוא זוכה לעיסוי בין שריריה של האם במעבר בתעלת הלידה.

רגעים אלה מתחלפים באחרים בזמן המעבר הצר בתעלת הלידה - רגעים הנושאים בחובם כאב ופחד רב. ידוע כי זיכרונות הלידה אכן קיימים ואנו אף יודעים שניתן לעורר אותם שוב באמצעות היפנוזה ואמצעים אחרים (מתוך הספר "תינוקות זוכרים לידה").
לכן, לא חשוב באילו אמצעים תבחרו ללידה, כל זמן שהלידה מתנהלת בצורה תקינה ולאם ולעובר שלום תמיד תזכרו שיש בידכם אפשרות לרכך את הטראומה לעובר, ברגע הגיחו לעולם. זאת בעזרת אמצעים פשוטים, כגון: שקט, כמה שפחות אנשים בזמן הלידה ואורות חלשים.
מיד אחרי יציאתו, חשוב להשתדל להניחו ישירות על בטן אימו, רצוי בצד שמאל – שם ימשיך לשמוע את פעימות הלב המוכרות והמרגיעות. מיד לאחר חיתוך חבל הטבור הצמידו אותו לעור האם בצד הלב והשד. השמיעו לו קולות מוכרים של אמא ואבא והיפרדו ממנו כמה שפחות אם ניתן.

התינוק בבית
תינוקות עשויים לבכות מסיבות שונות, כגון תחושת רעב, גזים עייפות וטיטול רטוב, אך חשוב לזכור כי גם אחרי שדאגנו לכל צרכיו הפיסיים של התינוק, הוא עשוי לבכות בשל מצוקה או תחושה רגשית אותה הוא קולט מהסביבה הקרובה. תינוקות סופגים את האווירה הכללית, את האנרגיה והתחושות שההורים מעבירים ובעיקר את מה שהאם משדרת: כעס, תסכול, מתח, לחץ ורגשות קשים נוספים.
תינוקות חשים ומגיבים לתחושות אלו. נראה לעיתים כי תינוקות מתוסכלים ואף בוכים ללא סיבה נראית לעין. זיכרונות התקופה העוברית והלידה נצרבים בזיכרוננו וכלים העשויים להמחיש לתינוק את התחושות מהרחם, מהסביבה הזכורה לו כסביבה בטוחה שחווה בתקופת ההריון, עשויים להרגיעו ולהסב לו תחושת ביטחון.

כך תירגעי - ותרגיעי:
אם את במתח, לחץ, רוגז או כעס, מומלץ לנסות להירגע. סביר להניח שתינוקך חש במצב רוחך ומגיב בהתאם. הנה כמה דרכים לעשות זאת:
• מומלץ שאדם אחר יחזיק את תינוקך בזמן שאת לוקחת לך פסק זמן קל. שבי לך במקום שקט, נשמי מספר נשימות, התחברי לעוצמות שבך, שתי תה חם, כוס חלב או היכנסי למקלחת חמה ונעימה.
• שבי על כדור פזיו, הניחי את התינוק על הברכיים או בתנוחת עובר, מכונס בין ידיך או כשבטנו מונחת על ברכייך והניעי אותו קלות ימינה ושמאלה או בקפיצות רכות ועדינות - בצורה מונוטונית ואחידה.
• פרסי שמיכה נעימה על המיטה, הניחי עליה את תינוקך ועטפי אותו בתנוחת עובר. רוב התינוקות נרגעים, בשל תחושת הביטחון בהתכנסות החום, המזכירה את דפנות הרחם.
• שאי את תינוקך במנשא, טלטלי אותו רכות.
• שירי לו שיר בטון נמוך ורגוע – שיר ערש יתאים.
• הרימי את תינוקך ואמצי אותו אל ליבך כשאוזנו מונחת על בית החזה שלך. קול פעימות ליבך מוכר לו מהרחם ועשוי להרגיע אותו.
• הניחי את תינוקך קרוב לגופך. אם החדר מחומם וניתן להפשיטו, עדיף שיהיה מגע עור לעור עם גופך.
• עיסוי עם שמן שומשום חם עשוי להרגיעו.
• דברי אליו ברוך ורוגע. הוא אולי לא מבין את משמעות המילה, אך בהחלט מזהה את טון וצליל דיבורך.
זכרו: כל התינוקות מגיבים לתחושות ההורים והסביבה הקרובה ומכל האפשרויות המוצעות, סביר להניח שהמלצה אחת או שתיים תרגיע את תינוקכם. מומלץ לנסות ולמצוא את הדרך המתאימה עבורו. ישנם גורמים מלחיצים שאין לנו שליטה עליהם. דרך מודעות להשפעת הרגשתכם על תינוקכם, תגיעו לדרך המתאימה לכם, כדי להירגע.
• רות פדידה, CMN מאמנת אישית יועצת זוגית ומשפחתית ברוח אדלר
• מרכזת חטיבת נשים – במכללת מהות ל.ח בר אילן.

www.metaplim.co.il/a.asp?b=768


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רות פדידה-מפתח ההורות שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]