חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חיפשתם חברת פוליש ניקיון והדברה...?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חינוך הורות קשב וריכוז לקויות למידה

נושא המאמר: מילים ודרכים: שיפור ההתנהגות
מאת: קרולין מקורמיק   שמור מאמר למועדפים

תאמין או לא, השימוש בשם גוף אחד במקום שם גוף אחר יכול ממש לשפר את היחסים בין הורה לילד.
השימוש במילה אני במקום אתה הוא דוגמה לזה.

כשאימא אומרת ליוני "אני יותר אוהבת שמסדרים את המיטה בבוקר", הוא יודע שהיא מדברת על עצמה.
אבל אם אימא אומרת, "אתה לא סידרת את המיטה שלך הבוקר", יוני יודע שהאצבע מופנית ישירות אליו.
כאשר רוצים להשיג ציות או כשמתמודדים עם בעיית התנהגות של ילד, במקום לצעוק "תפסיק עם זה!" נסה לשנות את רוח הדברים ותודיע ברוגע לילד "אני לא אוהב שזורקים קורנפלקס על הרצפה. תן לי לעזור לך להרים אותם ואחר-כך נוכל לצאת החוצה ולרכוב על אופניים".

לדוגמה, ילד קטן נעשה מתוסכל ומכה את אחותו. במקום להעניש אותו, אמור "אחותך לא אוהבת שמכים אותה – היא אוהבת להסתכל איתך בספרים; בוא נמצא ספר".

במקרים בהם ילד מתנהג בגסות רוח, אתה יכול לומר משהו כמו: "אני לא אוהב התנהגות כזאת. אני הרבה
יותר אוהב כשאתה מתחשב. אהבתי את הציור שציירת לי. בוא נמצא מגנט ונתלה את הציור על המקרר".
עם גישה כזאת, אתה נוטל אחריות למצב; אתה שם אותו תחת שליטתך. אתה מכוון את תשומת לבו של הילד לעשות דברים שאתה אוהב – בין אם כהורה או כמורה שלו – במקום להתנהג לא יפה.

בכך שאתה מסיט את תשומת לבו של הילד מהדברים השליליים אל משהו חיובי, אתה תיצור סביבה משפחתית מאוד נוחה. אם אתה עושה את זה מספיק מהר ומספיק חלק, אתה תחסל כמעט לגמרי את המשברים והתקפי הזעם של הילדוּת.

כשילדך עושה משהו שמשמח אותך, זה הזמן לעבור מגוף ראשון ולהשתמש במילה אתה. לדוגמה, אתה יכול לומר: "אתה עושה את זה היטב". "אתה עוזר טוב". "אתה מתנהג בצורה מאוד מנומסת".

בכך שאתה נותן מחמאות על פעולות טובות, אתה מאפשר לילדך להיות אחראי לגמרי ובשליטה על ההתנהגות הטובה שלו. קל מאוד להמשיך לתת את החיזוקים האלה. שים לב לכל פעם שילדך עושה משהו חיובי; תן לו מילה טובה על הפעולה; שבח אותו בחופשיות.

סיבה נוספת שבגללה השיטה הזאת כל-כך אפקטיבית היא שילדים קטנים לומדים כמעט לגמרי באמצעות חיקוי. ילד קטן מסתכל ומקשיב לכל מה שאחרים עושים ואומרים, ומעתיק אותם. רוב ההורים התנסו בכך שהם אמרו משהו זה לזה, בלי לשים לב שהילד מקשיב, ולאחר מכן הם היו משועשעים (או אפילו מזועזעים) לשמוע את הילד שלהם חוזר על הדברים מילה במילה.
החיקוי נמצא בכל מקום!

אם אנשים מסביב ליוני הקטן צורחים וצועקים, גם הוא ילמד לצרוח ולצעוק. אם הם מותחים ביקורת על אחרים בפניו, יוני ילמד להיות ביקורתי. אם הם מתנהגים סביבו בגסות רוח, יוני ילמד להיות גס רוח.
אבל אם האנשים שבאים במגע עם יוני הם מנומסים ואדיבים, הוא יחקה את ההתנהגות שלהם ויהיה גם הוא מנומס ואדיב. אם כן, נראה שהתנהגותו החברתית של הילד מתבססת רק על הגישה שהאנשים הדומיננטיים בחייו מפגינים.

מאמר מאת קרלין מקורמיק, זכויות יוצרים 2010. כל הזכויות שמורות © 2010 Applied Scholastics Online Academy. כל הזכויות שמורות.Applied Scholastics Online Academy מקבל תלמידים מכל גזע, צבע, לאום או קבוצה אתנית. Applied Scholastics OnlineAcademy מוסמך להשתמש בשירותים החינוכיים של Applied ScholasticsTM. Applied Scholastics והסמל של Applied Scholastics עם הספר הפתוח הם סימנים מסחריים וסימני שירות בבעלות Association for Better Living and Education International ונמצאים בשימוש באישורו.

מאמר זה תורגם לעברית על ידי 'תבונה'.
תבונה הינה הנציגה הישראלית של הארגון העולמי ללמידה יישומית Applied Scholastics International.
תבונה - חינוך חדש בישראל
מאיר בעל הנס 12 רמת גן
טלפון: 03-5743734
אי-מייל: [email protected]
www.tvuna-online.co.il

www.tvuna-online.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קרולין מקורמיק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]