חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חילוט ערבות ביצוע שהוצאה במסגרת חוזה בשל סכסוך על פי חוזה אחר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ד"ר אורי עצמון - קרן נאמנות - מה זה בכלל? ד"ר אורי עצמון - קרן נאמנות - מה זה בכלל?

נושא המאמר: ד"ר אורי עצמון - קרן נאמנות - מה זה בכלל?
מאת: ד"ר אורי עצמון - קרן נאמנות - מה זה בכלל?   שמור מאמר למועדפים

ד"ר אורי עצמון - קרן נאמנות - מה זה בכלל?

קרן נאמנות זה גוף מסוים, שנקרא הגוף המנהל והוא מחזיק בסל. בסל הזה יש מלא כסף של הציבור. אותו מנהל קרן, שקובע את המדיניות של השקעה, הוא זה, שמחליט מה בכסף הזה יעשה. האם הכסף הזה נקנה מניות, אג"ח (צמוד / לא צמוד), אופציות, מסחר במט"ח וכו'. אנחנו נמצא, שהסל הזה הוא סל שמגובן. מה היתרון כאן ? היתרון כאן, שאנו נותנים את הכסף שלנו למישהו והמישהו הזה עושה את העבודה. אנו לא צריכים לשבת כל יום מול המחשב ולהתחיל לסחור ולהחליף. המנהל הקרן הוא זה, שמנהל את הכסף שלנו. הוא זה, שעושה את העבודה.

יש קרנות נאמנות, למשל, שמתמחות בתחום מסוים. למשל, יש קרן שנקרא, "מיטב 25". אם אנו מחזיקים בְ-100 אלף שקלים, אנו יכולים לקנות את הסל, שנקרא "מיטב קרן נאמנות 25". אנו מזרמים לקרן הזאת 100 אלף שקלים. אנו משלמים עמלה חד-פעמית של 2%, 0.5%, משהו כזה והם הולכים לשוק, לבורסה וקונים עבורנו בְ-100 אלף שקל 25 מניות. כך, שאם 25 מניות בשוק עלו בְ-1%, אז החיסכון שלנו גם יעלה בְ-1%.
אם אנו קונים את הקרן הנאמנות הזאת, מה אנו חסכנו לעצמנו ? חסכנו לעצמנו את הדברים הבאים:
1). זמן מול מחשב נייד.
2). עמלת רכישה של 25 מניות.
3). ניהול טוב.
קרן נאמנות הינה הסדר שמטרתו השקעה משותפת בניירות ערך והפקת רווחים משותפת מהחזקתם ומעסקה בהם. כלומר, הכספים המושקעים בקרן משמשים אותה לרכישת ניירות ערך שונים בהתאם למדיניות ההשקעה של הקרן.
אילו סוגי קרנות קיימים ? קיימים כְ- 20 סוגי קרנות נאמנות. השוני הינו במדיניות ההשקעה של הקרן. משמעות היא, קיימות קרנות המשקיעות במניות, קיימות קרנות המשקיעות באגרות חוב וכדומה. אם אנו לא אוהבים סיכון, אז הולכים וקונים קרן נאמנות אג"חית, שלא מתעסקת במניות. אם אנו אוהבים סיכון, אנו הולכים וקונים קרן נאמנות שעוסקת עם מניות (100%).

כמה עולה להשקיע בקרן נאמנות:
עלות ההשקעה בקרן נאמנות מורכבת משתי עלויות נפרדות:
א. שיעור ההוספה: הפרש המחירים בין קניה למכירת יחידת השתתפות בקרן. משולם עם קנייה ומכירת קרן, ללא קשר למשך ההחזקה בקרן. כלומר, אם מחיר של יחידה קרן זה 100 אגורות ושיעור ההוספה זה 0.5%. כלומר, אם אנו רוצים לקנות יחידה 1, צריך לשלם את העלות של היחידה ועוד חצי אגורה עמלת הוספה או דמי הוספה.
שיעור ההוספה אצל קרנות נאמנות, העסקות בסולידי נמוך יותר, מאשר קרנות נאמנות, שהעיסוק שלהם מניות או זהב. בנוסף לכך, בתי השקעות פרטיים (זה נכון לְ- 01.01.2006, אחרי זה לא תפס). שיעור ההוספה אצל קרנות נאמנות, הנשלטות ע"י בנקים, היה זול יותר, יחסית לקרנות נאמנות פרטיות.
ב. דמי ניהול: שכרם של מנהל ונאמן הקרן, מחושב כאחוז מהסכום המושקע בקרן. משולם בהתאם למשך ההחזקה בקרן. עמלת הניהול, איפה יותר יקרה, בקרן סולידית או בקרן מניותית ? בקרן מניותית.
מיהו ומה תפקידו של מנהל הקרן: מנהל הקרן הינה חברה המנהלת את נכסי הקרן עבור בעלי היחידות בקרן. ניהול זה כולל ביצוע עסקאות רכישה ומכירה של ניירות ערך ושאר פעולות נוספות. בנוסף למנהל, יש את הנאמן.
מיהו ומה תפקידו של נאמן הקרן: נאמן הקרן הינה חברה המחזיקה בנכסי הקרן עבור בעלי היחידות ומפקחת על פעולות מנהל הקרן.
מי אחראי לכסף המושקע בקרן: האחריות לכסף המושקע בקרן חלה על מנהל הקרן ונאמן הקרן כל אחד לפי תפקידו.
כיצד נקבעת מדיניות ההשקעה של הקרן: מדיניות ההשקעה של קרן נאמנות נקבעת בעת הקמת הקרן על ידי מנהל הקרן.מדיניות זו מופיע בתשקיף ההנפקה של הקרן לציבור. על מנת לשנות את מדיניות ההשקעה של הקרן יש להודיע על כך לציבור באמצעות פרסום ויחסי ציבור בעיתונות ולבעלי היחידות על ידי משלוח הודעה מתאימה.מהו הסיכון הגלום בקרן נאמנות: הסיכון הגלום בקרן נאמנות הוא הסיכון הגלום בניירות הערך שהיא מחזיקה. כלומר, הסיכוןנגזר ממדיניות ההשקעה של הקרן, שכן הסיכון באגרות חוב ממשלתיות נמוך משמעותית מהסיכון הטמון במניות או באופציות.
כיצד נקבע מחיר יחידה של הקרן: מחיר יחידה הוא השווי הנקי של נכסי הקרן (שווי נכסי הקרן בניכוי התחייבויותיה), בתוספת הוצאות קנייה, מחולק במספר יחידות הקרן. מהו מחיר הרכישה של יחידה בקרן: מחיר הרכישה הוא מחיר יחידה בתוספת שיעור ההוספה לפי התשקיף.
קורס שוק ההון און ליין, קורס הנהלת חשבונות




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר אורי עצמון - קרן נאמנות - מה זה בכלל? שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]