חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מגוון סוגי מכשירים השמיעה הקיימים בשוק





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בית אבות בתי אבות דיור מוגן גיל הזהב

נושא המאמר: חשיבות ביקורי המשפחה אצל קשיש השוהה במוסד בית אבות או דיור מוגן
מאת: בית אבות עדנה   שמור מאמר למועדפים

הזיקנה וההזדקנות נתפשת בחברה כבעיה, נטל חברתי ומחלה פיזית.
לעיתים קרובות הזקנה מקושרת לחוסר אסתטיות רוע ואימה,
וישנה רתיעה ממגע פיזי עם זקנים.

לגבי קשישים רבים אשר שוהים בבתי אבות הדעה הקדומה המתייחסת לזיקנה ולגיל הזהב מקבלת לכאורה, אישור ואישוש. אכן, כשנשאלו בני משפחות קשישים אשר אינם מביאים את ילדיהם (נכדי הקשיש) לבקר את סבם או סבתם מדוע הם נוהגים כך, במקרים רבים היתה התשובה שהם מבקשים לחסוך מהצעירים מראות קשים אשר בגילם רצוי להמנע מהם.

חשיבות המשפחה
קשישים רבים אומרים כי המשפחה משמשת מקור עיקרי לתמיכה רגשית וכמקור אנרגיה, תורמת רבות לדימוי עצמי חיובי, תחושת בטחון והמשכיות, ואף, במקרים רבים, הטעם בשלו כדאי לחיות.
קשישים שילדיהם ממעטים לבקרם, מדברים בכאב על הרגשה של בדידות קשה ותחושה של נטישה. הקשיש במקרים רבים רואה את עצמו מבעד לעיניהם של אחרים ובעיקר בני משפחה- וכאשר הם נרתעים מחברתו הדבר ניכר בביטחון העצמי שלו.
קשישה אשר הצליחה בתהליך שיקום לאחר ניתוח אמרה: "עשיתי מאמץ אדיר כדי להשתקם, אמנם כל הצוות שמח איתי שחזרתי ללכת, אבל הכי חשוב לי שהבת שלי תראה את זה, או לפחות לספר לה, אבל היא לא נתנה לי הזדמנות, לא באה ולא טלפנה". אשה זו השקיעה מאמץ עצום להשתקם כאשר חלק נכבד ממאמציה היו עבור בתה ונותרה מתוסכלת למרות שהשיקום הפיזי הושג - השיקום הנפשי דורש את שיתוף הבת.

חשיבות הביקורים לקשיש
מקרים בהם קשישים נטושים כמעט לגמרי מצד בני משפחתם אינם הרוב, אך עדיין הם רבים מדי וכל מקרה כואב. מעבר לכך, אין ספק שאיכות הטיפול בקשיש עולה ביחס ישיר לתכיפות הביקורים של בני המשפחה.
משיחות אישיות עם בנים ובנות של קשישים השוהים בבתי אבות ואשר ממעטים לבקר התברר שלעיתים קרובות קרובי המשפחה שרויים בפחד מפני הזדקנות המרחיק אותם מהמוסד בו מאושפז/ת ההורה. במקרים אחרים הם חדורי רגשי אשם על ש"השליכו" את ההורה למוסד תחת לשאת בנטל בעצמם. לצערנו ישנן משפחות שמגלות או מאבדות עניין בקשיש רק בכפוף לשיקולים כלכליים.

אפשרות שינוי המצב
אין לקבל את המצב בו בני משפחה כמעט ואינם עורכים ביקורים אצל הקשיש בבית האבות או בדיור מוגן כנתון בלתי ניתן לשינוי. שיחות עם בני המשפחה עשויות בהחלט לשנות מצב זה. בכל אחד מהמקרים אנו ממקדים את השיחות במה שנראה שיביא את בני המשפחה להרבות בביקורים. כאשר המטרה הינה תועלת הקשיש, בין אם מוקד השיחה הוא הבעיות במשפחה או מצב הקשיש והטיפול בו.
באחד המקרים, למשל, סיפרנו לבתה של דיירת שאמה סבורה שאין מבקרים אותה מאחר שמשהו אצלה לא כשורה -היא איננה כפי שהייתה. הדבר הביא לשינוי משמעותי במנהגי הביקור של המשפחה: מהעדר ביקורים מוחלט לביקור מידי כמה שבועות. מצבה של הקשישה הוטב, והטיפול בה הפך קל יותר כיוון שנחסכו שיחות עידוד ותמיכה שממילא לא הביאו עמם כמעט כל הקלה.
לסיכום, מאחר שביקורי המשפחה חיוניים עד מאוד לקשיש, איכות חייו וליעילות הטיפול בו, אנו סבורים שיש להקדיש לנושא זה לא פחות מאמצים מאשר לטיפול הפיזי בקשיש.

www.edna.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י בית אבות עדנה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]