חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ASPA - - ספא בוטיק





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גילוי מרצון הכנסות מחו"ל

נושא המאמר: גילוי מרצון על הכנסות מחו"ל - פתרון מבורך והגון ל"דילמת האסיר" של נישומי המס
מאת: חיים אשר רו"ח, טארק בשיר עו"ד ורו"ח   שמור מאמר למועדפים

גילוי מרצון על הכנסות מחו"ל - פתרון מבורך והגון ל"דילמת האסיר" של נישומי המס

טארק בשיר, עו"ד (רו"ח)
חיים אשר, רו"ח

לאחרונה התבשרנו לדעת כי רשות המסים סופסוף החליטה להאריך את הנוהל שמאפשר לנישומים לדווח על הכנסותיהם מחו"ל, אשר לא דווחו בעבר ולקבל חנינה פלילית וזאת בעוד שלושה חודשים נוספים שמסתיימים בסוף חודש ספטמבר 2012.

ואולם החידוש המבורך הוא שרשות המסים עשתה צעד ענק וראשון מסוגו בכך שהסכימה כי הפניה הראשונה אליהן תהא אנונימית, בכך ויתרה רשות המסים על כוח בלתי שוויוני שהיה בידיה לטובת ההליך והנישומים.

על פי הנוהל נישום שלא דיווח בעבר על הכנסותיו מחו"ל יהא רשאי לפנות לרשות המס ולדווח על הכנסותיו מחו"ל ולשלם את המס האמיתי המגיע ממנו ולקבל פטור מריבית וקנסות בגין אי הדיווח. יתרה מכך, גם הפרשי הצמדה יהיו ניתנים לביטול. הנוהל חל גם על הכנסות אשר מקורן בנכסים שהתקבלו בירושה או מתנה ועל הכנסות לא מדווחות בחו"ל שמקורן בהכנסות בישראל שדווחו.

היכולת לקבל פטור מריבית, קנסות והפרשי הצמדה שיכולים להגיע לסכומים אדירים הינה חשובה ביותר כשלעצמה.

נוהל זה היה אמור להיפסק בסוף חודש יוני 2012, אך רשות המסים האריכה אותו בשלושה חודשים נוספים. רשות המס אף הכבירה לעשות וקבעה כי בשלושת החודשים האלה יהא ניתן לפנות אליה בצורה אנונימית, כך שהנישום יפרט את עובדות המקרה בלבד ועל פיהן יתנהל דיון מקצועי לגבי חבות המס האמיתית המגיעה מן הנישום, רק אחרי סגירת תנאי האישור הסופיים ייחשף בפני רשויות המס שמו של הנישום.

בכך הקלה רשות המסים עד מאד על הדילמה של הנישומים בבואם לעשות שימוש בהליך של גילוי מרצון.

הרי, על פי המצב לפני התיקון, היה על הנישום לשלם את מלוא חבות המס אשר חלה עליו על פי דרישת פקיד השומה הרלוונטי כתנאי לקבלת החנינה הפלילית, וזאת כשפרטיו וזהותו נחשפה בפני רשויות המס.

חששם של הנישומים, כפי שקרה לעיתים, פקיד השומה הציג עמדתו לגבי חבות המס והנישום שכבר גילה את זהותו ואת נתוניו התקשה להתמודד עם פקיד השומה לגבי אותה חבות, משיקולים פרקטיים- ולא מקצועיים- בשל העובדה שפרטיו כבר חשופים בפני רשויות המס ואין לו מנוס אלא לקבל את העמדה.

כך למשל היה קושי להעלות טענות באשר לשיעור המס החל על ההכנסה או כי ההכנסה מלכתחילה אינה חייבת במס.

שיקול זה שם את הנישומים במצב של דילמת אסיר קשה שהרתיעה חלק ניכר מהם מלפנות מלכתחילה לרשות במסגרת אותו נוהל, דבר אשר כירסם בנוהל עצמו ובכך יצאו הן הנישומים והן רשויות המס נפסדים.

רשות המס גילתה פתיחות וקשב רב לציבור הנישומים, נקטה בצעד מבורך, וויתרה על אותו כוח בלתי שוויוני אשר היה בידיה וכעת היא מוכנה לקבל פניות אנונימיות. דבר שיאפר ניהול ויכוח משפטי ומקצועי לגבי חבות המס בשל ההכנסות של הנישום ורק לאחר מכן חשיפת פרטיו המזהים של הנישום.

לדידינו - נוהל הגילוי מרצון בחליפתו החדשה הינו מבורך ומהווה הזדמנות נדירה לנישומים שחייבים לשקול ניצולה בחיוב רב.


*הכותבים הם מומחים למיסוי ופנו מטעמם של נישומים לרבים במסגרת הליך גילוי מרצון. לשאלות ניתן לפנות במייל [email protected]






מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חיים אשר רו"ח, טארק בשיר עו"ד ורו"ח שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]