חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרשת נח התשע





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיול לחברון מערת המכפלה טיול בארץ אתר היסטורי

נושא המאמר: טיול בארץ אבותינו - חברון ומערת המכפלה
מאת: מני נחמן   שמור מאמר למועדפים

וַיִּשְׁמַע אַבְרָהָם אֶל-עֶפְרוֹן וַיִּשְׁקל אַבְרָהָם לְעֶפְרון אֶת-הַכֶּסֶף אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּאָזְנֵי בְנֵי-חֵת אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף עובֵר לַסוחֵר. וַיָּקָם שְׂדֵה עֶפְרוֹן אֲשֶׁר בַּמַּכְפֵּלָה אֲשֶׁר לִפְנֵי מַמְרֵא הַשָּׂדֶה וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר-בּוֹ וְכָל-הָעֵץ אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה אֲשֶׁר בְּכָל-גְּבֻלוֹ סָבִיב. לְאַבְרָהָם לְמִקְנָה לְעֵינֵי בְנֵי-חֵת בְּכל בָּאֵי שַׁעַר-עִירוֹ. וְאַחֲרֵי-כֵן קָבַר אַבְרָהָם אֶת-שָׂרָה אִשְׁתּוֹ אֶל-מְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה עַל-פְּנֵי מַמְרֵא הִוא חֶבְרוֹן בְּאֶרֶץ כְּנָעַן. (בראשית כג)

על פי האמור בכתובים ובהתאם למסורת היהודית, במערת המכפלה נקברו אבות ואמות האומה: אברהם, יצחק, יעקב, שרה, רבקה ולאה (רחל נקברה בקבר רחל בבית לחם), ולכן מערת המכפלה הינה מקום מקודש לכל שלושת הדתות. אי לכך, מומלץ וניתן לתאם טיולים וסיורים מאובטחים לחברון ומערת המכפלה.

קצת קבלה:

בספר הזוהר כתוב כי האדם הראשון חצב את המערה וטמן בה את עצמו ואת אשתו. מהיכן האדם הראשון ידע איפה המערה שוכנת. הקבלה מספרת שראה אור אחד דקיק עולה באותו מקום, שיוצא מגן עדן, ורצה אותו לקברו. ושם הוא המקום, סמוך לשער גן עדן. (בראשית נז).

על פי אגדות חזל:

כיצד אברהם אבינו גילה את המערה ? כאשר עשה סעודה למלאכים ורצה ליקח בן בקר, כמו: ואל הבקר רץ אברהם (יח,ז) - ברח מלפניו (בן בקר) ונכנס אל מערת המכפלה. רץ אברהם אחריו ושם מצא אברהם את אדם וחווה שוכבים על המיטות וישנים, נירות דולקים עליהם וריח טוב עליהם כריח ניחוח. על כן חמד אברהם את המערה לאחוזת קבר. ישנה סיבה נוספת לכך שאברהם אבינו בחר במערה. סיפורו של העם היהודי מתחיל מאברהם אבינו. אברהם הוא מצאצאי אדם וחווה אמנו (בין אדם לנח יש 10 דורות ובין נוח לאברהם עוד 10). העגל הנחה את אברהם למערה כדי שיווכח במו עיניו כי לאדם הראשון אין טבור ועל כן נברא על ידי אלוהים עצמו וכך כולנו, בני אברהם גם בניו של אלוהים עצמו.

כמה אירועים היסטוריים חשובים:

בימי בית המקדש השני נבנה מעל המערה, כנראה עי המלך הורדוס, מבנה נאה שהשתמר המכיל כמה אולמות תפילה מעוטרים, כל אולם על שמות אבותינו.

לאחר כיבוש חברון במלחמת ששת הימים יכלו יהודים לשוב ולהתפלל במערת המכפלה לאחר יותר מ- 700 שנה של שלטון מוסלמי אשר אסר להיכנס למקום. במהלך כל אותן שנים, אפשרו המוסלמים ליהודים להגיע רק עד המדרגה השביעית. ושוב, הסיבה לכך פשוטה מאד: ישנו ויכוח בין האיסלם ליהדות על הבכורה (ישמעאל ויצחק). לו היו מכירים בזכות היהודים להתפלל במערה, בעצם היו מכירים בזכות הירושה (יש האומרים בכורה מאחר והוא הבן המבוכר ולא הבכור) של יצחק ולכן היו נאלצים להכיר ביהדות.

יש לציין ששלושת המקומות סביבם קיים ויכוח ביננו לבין בני דודנו הערבים עד היום, הם מקומות המוזכרים כי נקנו בכסף, ולא הושגו במתנה או כשלל מלחמה:

קניית מערת המכפלה על ידי אברהם מעפרון החתי
קניית חלקת הקבר ליוסף, אבי שכם
דוד המלך קנה את הר הבית מארונה היבוסי

וחזרה לימנו אלו בחברון:

המצבות המציינות את קברי יצחק יעקב, שרה, רבקה ולאה, אינם קברי האבות, אלא הן מצבות שנוספו מאוחר יותר. מערת המכפלה עצמה נסתרת מתחת למבנה הענק. הכניסה למערות הוא פתח הנרות - חור עגול וצר מאוד ברצפת הקומה העליונה ב אולם יצחק הסגור במכסה נחושת. בכל בוקר פותחים השומרים את מכסה הבור ומורידים בחבל אל המערה נרות שמן.

בימים אלו, האום החליט להוציא את מערת המכפלה מרשימת אתרי המורשת הלאומיים כהכנה לפני הצהרה על בעלות ערבית במקום זה. ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, שלח מכתב תגובה חריף אשר שולל לחלוטין את החלטת האום.

תל רומיידה - חברון המקראית - המקום בו הכל התחיל:

חברון המקראית היא לא רק משכן קברי אבות האומה, אלא גם עיר דוד המקורית, העיר בה משחו זקני השבטים את דוד למלך ישראל אשר בה מלך שבע שנים לפני עלייתו לירושלים. פרופסור מזר, מחשובי הארכיאולוגים בארץ, הגדיר את תל רומדייה כאחד משלושת האתרים החשובים ביותר להוכחת הקשר בין עם ישראל לתנך, אחרי ירושלים.

המתיישבים חדורי אמונה ולהט לגור שוב בחברון המקראית בנו את בתיהם בצמידות יתרה לחפירות הארכיאולוגיות ולעיתים אף פגעו בתל. שיני הזמן ומגבלות התקציב של אגף הארכיאולוגי בשטחים גם לא תרמו לאתר והוא למרבה הצער די מוזנח.

meny.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מני נחמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]