חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סידור הבית עכשיו - מיומני בנושא סידור הבית, חורף - סידור בית מקצועי - סידור ואירגון הבית - סידור הבית לקראת מעבר דירה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הסכם מייסדים דיני חברות

נושא המאמר: צעדים ראשונים ליזם המתחיל - הסכם מייסדים
מאת: רהב אהרוני, עו"ד   שמור מאמר למועדפים


הקמת מיזם עסקי
מספר טיפים חיוניים לכל הסכם מייסדים


כאשר יזמים מעוניינים לאחד כוחות ולהקים חברה על-מנת להוציא לפועל מיזם עסקי, הם מתקשרים ב"הסכם מייסדים" המסדיר את מערכת היחסים ביניהם. בעוד שבעת הקמת המיזם נוטים המייסדים להתרכז בתחזיות הרווח ובפוטנציאל הכלכלי של המיזם, ניסיון החיים מלמד כי המציאות רחבה יותר ועלולה להערים קשיים בהמשך הדרך, גם ביחסים בין המייסדים לבין עצמם וגם בין המייסדים יחד לבין צדדים שלישיים. על-כן, הרשימה הבאה מונה מספר תניות, אשר מקובל ומומלץ להכניסן להסכם מייסדים כבר מבעוד מועד, בכדי למנוע בעיות בשעה מאוחרת:

1. זכויות חתימה (Signatory Power) - רצוי מאוד לקבוע ולהגדיר מראש מי רשאי לחייב את החברה ולחתום על מסמכים בשמה; כמו-כן, יש להקים חשבון בנק לחברה ולקבוע מי רשאי לעשות פעולות בחשבון ולחייבו. במקרה הצורך, ניתן לקבוע כי בפעולות מסוימות או החל מסכום מסוים, מורשה החתימה שהוגדר (המנכ"ל, לדוגמא) זקוק לחתימתם של המייסדים בשביל לפעול.
2. דירקטוריון החברה (Board of Directors) - הוא הגוף המנווט את מדיניותה העסקית. על-כן, חשוב לקבוע הוראות בדבר מספר הדירקטורים היושבים בו ואופן מינויים. כך, למעשה, נקבע, מי "ישלוט", באמצעות רוב, בדירקטוריון או לחילופין, מאזן כוחות שווים בין הצדדים ולפיכך צורך בשיתוף פעולה ביניהם.
3. החלטות מיוחדות (Restrictive Provisions) – החלטות בדירקטוריון החברה או באסיפה הכללית של בעלי-המניות מתקבלות, על דרך-הכלל, ע"פ רוב. אולם, לעיתים מומלץ לקבוע כי בעניינים מיוחדים יידרש רוב מיוחד או הסכמה פה-אחד, על-מנת להעביר החלטה. עניינים כאלו יכולים להיות, לדגומא, מכירת נכסי החברה או שיעבודים, שינוי מהותי בתחום העיסוק של החברה, החלטה על חלוקת דיבידנד, החלטה על פירוק החברה וכן הלאה.
4. זכות סירוב ראשונה (Right of First Refusal) - תניה זו קובעת כי היה ומי מהצדדים יחפוץ להעביר את מניותיו בחברה (כולן או חלקן) לאדם אחר (בין במכר ובין ע"פ צו בימ"ש) חובה עליו להציען תחילה לבעלי המניות האחרים בחברה. תניה זו נועדה למנוע מצב שאחד בו במקום אחד בעלי-המניות יכנס לחברה שותף זר, אשר יתר בעלי-המניות אינם רוצים בו.
5. זכות הצטרפות (Tag Along) - אם אחד מבעלי המניות יקבל הצעה למכור את חלקו בחברה, יהיו זכאים יתר בין המניות לכפות את הצטרפותם למכירה. תניה זו מונעת מצב בו הבעלים של רוב המניות בחברה ימכור את מניותיו למשקיע חיצוני (ולמעשה, את השליטה בחברה) וכך יעשה "אקזיט" לבד ויותיר את יתר השותפים עם משקיע זר ששולט בחברה.
6. זכות מצרנות (Preemptive Right) - תניה הקובעת כי ככל שהחברה תבקש להנפיק מניות חדשות לכל אדם שהוא, יהיו זכאים המייסדים שיונפקו להם מניות גם כן, באופן שישמור על חלקם היחסי בחברה (שלא "ידוללו").
7. זכות יציאה מחברה - תניה המקנה לכל מייסד את הזכות למכור את המניות בחזרה לחברה או לכפות על יתר בעלי המניות לרכוש ממנו את מניותיו, במצב של "קיפאון" (Dead lock) בניהול החברה במשך פרק זמן מסוים.
8. זכות אנטי דילול (Anti-Dilution Right) - במקרה שבעתיד יושקעו כספים בחברה לפיו שווי נמוך לכל מניה מזה שהשקיעו המייסדים, ערך המניות שלהם ירד. לכן, תניה זו מקנה לכל מייסד את הזכות למנוע פעולות מסוימות, במטרה לשמור על ערך השקעתו ואחוז ההחזקה שלו בחברה.
רשימה זו מהווה רק דוגמא, על קצה המזלג, לתנאים חיוניים ואף הכרחיים בכל הסכם מייסדים. בפועל, יש לתפור כל הסכם בהתאם למידותיו ורצונותיו של המבקש. מלאכה זו מורכבת למדי ומומלץ להיעזר בעורך-דין בעל ניסיון בכדי לבצעה בהצלחה.


משרד עורכי הדין אהרוני מתמחה בתחום המשפט המסחרי - אזרחי, חברות, עסקאות מקרקעין, טיפול בעזבונות, הוצאה לפועל, התדיינות משפטית בתחומים אילה וכן ייעוץ משפטי שוטף. ניתן ליצור קשר על כל שאלה בטלפון: 050-7322688 או באימייל: [email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רהב אהרוני, עו"ד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]