חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מרכזיות ip , מרכזיות tdma





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ייצור בסין רשות המיסים הסינית ניכוי הוצאות עורך דין בסין

נושא המאמר: חוזר בעניין ניכוי הוצאות של תעשיות ייצור בסין פורסם ע"י רשות המסים הסינית
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

בסוף חודש מאי האחרון פרסמה רשות המסים בסין, ביחד עם משרד האוצר, חוזר מקצועי מס' 48שעניינו הארכה והרחבת חוזר ישן אשר עסק בכל הקשור לניכוי הוצאות של פרסום ושיווק. החוזר החדש מבקש, בין השאר, להעלות השיעורים שלפיהם מנוכות הוצאות פרסום ושיווק, ובכך להקטין חבויות המס הקמות לתעשיות מסוימות שמטבען הן נושאות בהוצאות גבוהות יחסית של פרסום ושיווק, אותן מתיר חוק EITL(Enterprise income law) לנכות בשיעור של 15% בלבד. מה עוד, החוזר מגדיל את מספר התעשיות שחלה בעניינן אפשרות הקצאת ההוצאות בין התעשיות הקשורות (כפי שיוסבר להלן), עת שעובר לפרסום החוזר האפשרות הזו הייתה קיימת רק בתעשיית המשקאות ללא אלכוהול.

כבר עתה יובהר כי החוזר נשוא הכותרת מוחל רטרואקטיבי מתאריך 1 לינואר 2011 וימשיך להיות בתוקף עד 31 דצמבר 2015.

להלן עיקר ההוראות הכלולות בחוזר מס ' 48:
• הוצאות פרסום ושיווק שהוצאו בתעשיות המייצרות אחת מאלה: תרופות, משקאות קלים או קוסמטיקה, יותרו בניכוי בשיעור של 30% מהכנסות השנתיות. עודף הוצאות ככל שיימצא כזה יועבר לניכוי לשנים הבאות בכפוף לאותם כללי ניכוי.

• במסגרת החוזר נקבעה אפשרות לפיה יוכלו תעשיות שונות לכרות ביניהן הסכם שיתוף שיש בו כדי לאפשר לתעשיות אלו אשר בדרך כלל יש קשר כלשהו ביניהן בין אם היה דרך החזקת מניות או בין אם היה בפעילות משותפת ביניהן, להקצות הוצאות הפרסום והשיווק ביניהן. במילים אחרות, תעשיית ייצור שקשורה לאחרת בהסכם שיתוף ויש ברשותה הוצאות המותרות לניכוי רשאית לנכות לעצמה חלק מההוצאות והשאר תוכל להקצות לחברות/תעשיות אחרות המצויות במסגרת אותו הסכם. האמור בפסקה זו תקף כל עוד שומרות החברות/תעשיות על שיעור ניכוי הוצאות מקסימלי של 30%.

• הוצאות בגין שיווק ופרסום אינן מותרות לניכוי בתעשיות הטבק, בין אם היה הסכם שיתוף ובין אם לא.

האפשרות לניכוי הוצאות פרסום ושיווק בשיעור של 30% לאותן תעשיות כאמור לעיל, ניתנה כבר בעבר, וזאת במסגרת חוזר מס' 72. ברם, תוקף החוזר האחרון הוגבל רק לתקופה של שלוש שנים שתמו בדצמבר 2010. על רקע החוזר הישן חיברו רשויות המס ביחד עם משרד האוצר חוזר מס' 48, שניתן לראות בו כצעד שנועד להאריך תוקף הוראות החוזר הקודם מס' 72. אך עם מספר שינויים וחידושים, ביניהם ניתן למנות:
• תחולת חוזר 72 הוגבלה לשלוש שנים. כאן לעומת זאת, עסקינן בחוזר שמקנה את האפשרות ליהנות מההטבות הגלומות בו למשך 5 שנים שלמות. קביעה שיש בה, לדעת הרבים, כדי לתרום ליציבות, רציפות, אחידות ויעילות יישום הוראות החוק.
• החוזר החדש מצרף לעניין ניכוי ההוצאות בשיעור מוגדל בנוסף לתעשיית הייצור בקוסמטיקה גם את החברות הסיטונאיות בענף הקוסמטיקה. אולם שאר התעשיות (משקאות ללא אלכוהול ותרופות) נותרו על כנן ולא נעשה בענייניהן הכללה נוספת כזו שנעשתה בענף הקוסמטיקה.
• הרחבת האפשרות להקצאת הוצאות לתעשיות האחרות, ככל שהוצאות אלו מוקצות במסגרת הסכם שיתוף כפי שהוסבר לעיל. בתקופת חוזר מס' 72 נקבעו הוראות שלפיהן הותרה הקצאת הוצאות בין בעלי זיכיונות לבין היצרנים רק אם וכאשר הדבר נעשה בתוך תעשיות משקאות ללא-אלכוהול ובתנאים מסוימים. לעומת זאת, החוזר החדש מרחיב מגוון התעשיות להן תותר אפשרות כריתת הסכם שיתוף, ומכליל בזה שאר התעשיות שלא נכללו מקודם.

יובהר כי ישנן נקודות ספציפיות בשורות החוזר החדש שנדרש לגביהן הבהרות, דוגמאות לכך: האופן בו מוסדרות ההוראות בעניין הקצאת הוצאות במסגרת הסכמי שיתוף אינו ברור וזקוק להבהרה באופן מיידי. זאת ועוד, ההוראות בעניין ההחלה הרטרואקטיבי להוראות החוזר מתאריך 1 ינואר 2011 לקויות – הלקויים מתעצמים במיוחד במקרים בהם חברות הנכללות בתחולת החוזר אשר הותר בעניינן ניכוי הוצאות בשיעור גבוה של 30% , כבר ניכו הוצאות הפרסום ושיווק בגין שנת 2011 לפי השיעורים הישנים ( בגובה 15%). אך מלבד האמור בפסקה זו אין חולק כי רבים הרואים בצעד הוצאת החוזר נשוא כתיבה זו כצעד מבורך ביותר.


רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]