חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תריסים חשמליים – טיפים לקנייה חכמה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: סינגפור מס הכנסה שיטות מס רווחי הון

נושא המאמר: סינגפור- מחוז חפצם של כוכבי הקולנוע והמולטי מיליונרים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

רפובליקת סינגפור, מדינת איים זעירה הממוקמת בדרום מזרח אסיה, נחשבת, חרף גודלה הזעיר, לבעלת מעמד חשוב בכלכלה העולמית (בדומה להונג קונג), כאשר התוצר הלאומי לנפש בה מעמיד אותה לצד מדינות המערב העשירות.

בין תושבי האי הקטן ניתן למצוא, בין השאר, מולטי מיליונרים המדורגים ברשימת Forbes, כוכבי קולנוע הוליוודיים ועשרות תושבים שהחליטו באקט מסקרן ומלא מעוף – לוותר, באופן חד צדדי, על אזרחותם האמריקאית (כך בהתבסס על נתוני השגרירות האמריקאית בסינגפור). האמור לעיל, הנו פועל יוצא ישיר של משטר המס המונהג בסינגפור, הנחשב בקרב יודעי דבר כאחד האטרקטיביים בעולם המערבי.

במהלך הרשימה שלהלן נבקש לצלול למחוזותיה של שיטת המס הסינגפורית ומתוך כך ננסה להבין מדוע מדובר בלא פחות מגן-עדן פיסקאלי, המושך אליו רבים וטובים מעשירי תבל.

שיטת מס בעלת זיקה טריטוריאלית
שיטת מס הפועלת ע"פ זיקה טריטוריאלית אינה תופעה שכיחה בעולם הפיסקאלי המודרני. מתוך כך, אין מחלוקת כי זיקתה הטריטוריאלית של שיטת המס המונהגת בסינגפור, מהווה את אטרקציית המס המשמעותית ביותר עבור נישומים מכל רחבי העולם, בעידן בו רוב רובן של שיטות המס במדינות המערב פועלות ע"פ הזיקה הפרסונאלית, הממסה נישום על הכנסותיו בכל מקום בעולם, ככל ואותו נישום הנו תושב המדינה הממסה.
לאמיתו של דבר, שיטת המס בסינגפור הנה שיטה קוואזי-טריטוריאלית, דהיינו שיטה המטילה מס על הכנסה של אדם ככל והופקה או נצמחה ממקור בתוך גבולות המדינה וכן על הכנסה שנתקבלה בשטחי המדינה ממקור הכנסה הנמצא מחוץ לגבולות המדינה. סעיף 13A לחוק המס הסינגפורי (The Income Tax Act) מעניק פטור מלא מתשלום מס על הכנסות שנצמחו ממקור הכנסה שנמצא מחוץ לגבולות סינגפור, עבור כל תושב סינגפור.
לעניין זה נוסיף כי סעיף 2 לחוק המס הסינגפורי מגדיר תושב סינגפור לצרכי מס – כיחיד שהתגורר במדינה לתקופה העולה על 183 ימים בשנת מס.

שיעור מס נמוך
מס יחידים- בדומה למדינות המערב, חוקי המס בסינגפור מטילים מס על הכנסות שהפיק יחיד, באופן פרוגרסיבי, אלא שלהבדיל ממדינות המערב, בסינגפור מדרגת המס הגבוהה ביותר, המוטלת על בעלי הכנסה שנתית העולה על 250,000 דולר, עומדת על שיעור נמוך יחסית של 20% בלבד! בישראל לשם השוואה מדרגת המס הגבוהה ביותר עומדת על שיעור של 48%. בנוסף, מדרגת המס הנמוכה ביותר בסינגפור עומדת על שיעור של 3% בלבד.

מס חברות- שיעור מס החברות בסינגפור הנו 17%.

היעדר מס על רווחי הון ומס על דיבידנד
הלכה למעשה לא קיים מס רווחי הון בסינגפור. יחד עם זאת, רווחי הון בעלי אלמנט פירותי ימוסו בהתאם לשיעור המס הפרוגרסיבי הרלוונטי. לאור האמור לעיל, סיווג ההכנסה כהונית (פטורה ממס) או פירותית (חבה במס) הנו קריטי ויעשה באמצעות מספר מבחנים כגון : משך ההחזקה בנכס, תדירות הפקת ההכנסה, אופן מימון הפעילות שהצמיחה את ההכנסה, טיב הנכס נשוא ההכנסה, עילת מכירת הנכס נשוא ההכנסה וכיוצא בזה. בנוסף, סינגפור אינה ממסה תשלום בגין דיבידנד.

מע"מ
שיעורו של ה- The Goods and Services Tax (המע"מ הסינגפורי) הנו 7% בלבד.

היעדר מס ירושה ומס על מתנות
אף על פי שבעבר הטילו חוקי המס בסינגפור מס ירושה, החל מ-15 לפברואר 2008, מתוך רצון למשוך יחידים להשתקע במדינה, בוטל מס הירושה בסינגפור וכיום, חוקי המס בסינגפור אינם ממסים ירושות ו/או מתנות (בדומה למצב הנוהג בישראל).

רשת רחבה של אמנות למניעת כפל מס
סינגפור חתומה על מספר לא מבוטל של שישים ותשע אמנות למניעת כפל מס עם מדינות מכל רחבי העולם, אשר עם מרביתן הנה מקיימת יחסי מסחר. בתוך כך, מן הראוי לציין כי בשנת 2004 חתמה סינגפור על אמנה חדשה למניעת כפל מס מול ישראל, אמנה אשר החליפה את האמנה הישנה שנחתמה בשנת 1971. עם זאת, עד לימים אלו, טרם נחתמה אמנה למניעת כפל מס בין סינגפור לארה"ב, עובדה שבקונסטלציה מסוימת יכולה להוות יתרון פיסקאלי בלתי מבוטל לאמריקאים שהיגרו לסינגפור (באופן שיש בו כדי לגרום לאזרחי ארה"ב לוותר על אזרחותם כאמור לעיל). עוד נוסיף שככלל, האמנות עליהן חתומה סינגפור מושתתות על מודל ה-OECD המוכר.

במקרים מסוימים, האמנות למניעת כפל מס עליהן חתומה סינגפור, מאפשרות לתושבי סינגפור הטבות מס בינלאומיות בלתי מבוטלות, לרבות ניכוי מס במקור בשיעור מופחת, פטור ממס על רווחי הון ספציפיים והקצאות נקודתיות של הקלות מס בגין רווחים מעסק, שכר, כספי פנסיה וכו'.
כדי ליהנות מהטבות המס הקבועות באמנות דנן, על יחיד להיות מוגדר כתושב סינגפור. כך למשל, סעיף 4(1) לאמנה למניעת כפל מס בין סינגפור לבריטניה מגדיר את המונח "תושב המדינה המתקשרת", ככל אדם אשר לפי דיני אותה מדינה נתון בה למס מכוח מקום מושבו, מקום מגוריו, מקום ניהול עסקיו, מקום רישומו או כל מבחן אחר כיוצא באלה.

האמנות למניעת כפל מס עליהן חתומה סינגפור, מציעות מבחני שובר שוויון על-פיהם תוכרע זהות מדינת תושבותו של יחיד ככל וסווג כתושב שתי המדינות ע"פ המבחנים הרגילים. כדוגמה, נתייחס לאמנה למניעת כפל מס בין סינגפור לבריטניה, הקובעת כי במקום בו מכוח המבחנים הרגילים, יחיד הנו תושב שתי המדינות המתקשרות, ייקבע מעמדו כאמור להלן :
• יראוהו רק כתושב המדינה שבה עומד לרשותו בית קבע, אם עומד לרשותו בית קבע בשתי המדינות, יראוהו כתושב המדינה שעימה קשריו הכלכליים האישיים הדוקים יותר (מרכז האינטרסים החיוניים).
• אם לא ניתן לקבוע באיזו מדינה מתקשרת נמצא מרכז האינטרסים החיוניים שלו, או אם אין לו בית קבע אף לא באחת משתי המדינות המתקשרות, יראוהו כתושב המדינה המתקשרת שבה הוא נוהג לגור .
• אם הוא נוהג לגור בשתי המדינות המתקשרות, או אין הוא נוהג לגור אף לא באחת מהן, יראוהו כתושב המדינה המתקשרת שהוא אזרחה.
• אם הוא אזרח של שתי המדינות המתקשרות, או אם אינו אזרח של אף אחת מהן, תיישבנה הרשויות המוסמכות של המדינות המתקשרות את השאלה בהסכמה הדדית.

על אף האמור לעיל, נזכיר כי ככלל, יחידים בסינגפור פטורים מתשלום מס בסינגפור על הכנסותיהם הצומחות ממקור שמחוץ לגבולות המדינה, דבר המייתר לאמיתו של דבר את הוראות האמנות למניעת כפל מס. במקרים חריגים, בהם מתעוררת סוגיית כפל מס, רשויות המס בסינגפור יאמצו לחיקם את הוראות האמנה למניעת כפל מס הרלוונטית וכפועל יוצא יעניקו הקלות מס, זיכוי מס וכיוצא בזה.

לסיום נדגיש כי ארגון ה- OECD ממקם באופן קבוע את סינגפור ברשימת המדינות שהצליחו לאמץ בצורה אופטימאלית את מודל המס הבינלאומי ובתוך כך לעדכן את האמנות למניעת כפל מס ובמקביל לחתור לחתימת אמנות חדשות מול מדינות נוספות.


רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]