חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אוסטיאופורוזיס מהי המחלה, כיצד לאבחן וטיפול, פרק א`





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ברכת רם טיול ברמת הגולן מסלול טיול טיולים בארץ

נושא המאמר: ברכת רם בגולן-חידה גיאולוגית
מאת: מני נחמן   שמור מאמר למועדפים

ליד החרמון ניצב לוע הר געש קדום ויפה המהווה חידה לגיאולוגים, התושבים המקומיים קוראים לו עינו של אלוהים. מני נחמן מסביר איך יש לא מעט אגדות לבריכת רם.

בשולי החרמון, לא רחוק מהיישובים הדרוזיים מסעדה ומגדל שמס, ישנו מקווה מים שליו ומסתורי המכונה בריכת רם. בערבית שמו נהגה ראן ואצל יוסף בן מתתיהו הוא מכונה ביוונית הפיילה (הגיגית), בשל צורתו האליפטית המזכירה גיגית. האגם המקסים בולט בצבע מימיו הכחולים על רקע הבזלת הכהה ושטחי מטעי הפרי הסובבים אותו. הנביעות התתקרקעיות שעומקן כעשרה מטרים מזינות אותו. בתקופת החורף מוזרמים אליו מי נחל סער הקרוב ובקיץ מנצלים את מימיו להשקיה.

על שפת הבריכה בצל עצי הפרי ישנו גן הוואי - מקום מנוחה קטן וחביב, קיימת אפשרות במקום זה לשכור סירות מפרש או משוטים ולהפליג בנחת במימיה. הזמן היפה ביותר הוא כהשמש זורחת, אז משקפת הבריכה את השמש ואת המטעים הרבים שמרפדים את הנוף. מומלץ לכם למרות הקור העז של הבוקר, כדאי לכוון שעון מעורר. זה יהיה מסוג הדברים שתמיד תזכרו.

חוץ מהמראה הפסטורלי, לבריכת רם עבר גיאולוגי מרשים, והיא ממוקמת בתוך הר געש קדום שראשו התפוצץ. הפיצוץ יצר מכתש שהוצף מי תהום מתוקים. אפשר גם לשחות כאן, אבל כדאי לדעת שסמוך לחוף עומק המים הוא רב.

המדרונות הסובבים את הבריכה מעובדים להפליא על ידי האיכרים הדרוזים. היא נקראת בצדק בשם בריכת רם, בהיותה מוקפת הרים גבוהים המתנשאים מעליה. כיום הבריכה היא שמורת טבע ובמימיה משמשים להשקיית הגידולים החקלאיים באיזור.

צלמית ונוס מבריכת רם

בריכת רם נמצאת בתוך בקעה שנראת כמו מכתש. אורכה של הבריכה מגיע עד לכ-850 מטרים ורוחבה עד ל-600 מטרים. המדרונות היורדים אליה הם בזלתיים ועל אדמת הטוף קיימת צמחייה הנדרשת למים. הדעות חלוקות באשר לדרך שבה נוצרה הבריכה - יש הרואים בה קלדרה, כלומר לוע של הר געש שהתמלא במים, או סוג של מאר, ויש הרואים בה סוג של דולינה, חלל שנוצר כתוצאה מהמסה קארסטית של סלעי גיר. כיום נוטים להסכים עם התאוריה שטוענת שהבריכה היא סוג של לוע של הר געש.

בבריכה התגלו צלמיות ארכיאולוגיות חשובות ביותר. צלמית ונוס מבריכת רם נחשבת לייצוג העתיק ביותר של דמות אנושית הקיים בתיעוד הארכיאולוגי. זהו פסלון המשויך לקבוצת החפצים הפרה היסטוריים המכונים צלמית ונוס, אשר נמצאה ב-1986 באיזור ברכת רם. צלמית זו גולפה מאבן סקוריה אדומה, אורכה 3.5 סנטימטרים וייתכן כי שימשה למטרות סמליות או דתיות.

הצלמית תוארכה לתקופה שבין 233,000 לפנהס ל-800,000 לפנהס, תיארוך שהתבסס על המקום שבו התגלתה - בין שתי שכבות בזלת. הרושם הוא שהיא נוצרה בידי ציידים-לקטים, ואף ישנן ראיות לדרך שבה התנהלה העבודה, סימנים לכך שהאומן הקדום מצא חלוק אבן שלקימוריו היה מראה נשי למראה והשתמש בטכניקות חריטה על מנת להוסיף לדמות צוואר וידיים.

בפי המקומיים מכונה הבריכה בשם העין של החרמון. מכאן ניתן לעלות ברגל לקברו של השיח יעפורי, אשר לפי הדרוזים נקבר כאן לפני 1,300 שנה וקברו הפך מאז למקום קדוש עבורם. הבקעה הגדולה שבה נטועים עצי תפוחים ומעט דובדבנים נקראת מרג יעפורי על שם הקדוש.

meny.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מני נחמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]