חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אדם ללא חלום הוא אדם ללא תקוה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אופניים חשות אופניים חשים אופנים חשות אופניים חשות מחיר

נושא המאמר: ההבדלים המהותיים בין סוגי המערכות החשמליות באופניים חשמליות
מאת: חן כרמלי - בית האופניים והממונעים   שמור מאמר למועדפים


מאמר זה עוסק בהבדלים המשמעותיים שבין סוגי המערכות החשמליות באופניים החשמליות שאפשר לרכוש היום בשוק.

אופניים חשמליות הופכות למחזה יותר ויותר נפוץ בכבישי הארץ.

העלייה של מחירי הדלק בשנים האחרונות, למרות התמתנות וירידה לתקופה קצרה, ושוב עלייה בזמן האחרון, דוחפת אנשים רבים למצוא פיתרון תחבורתי זול נוח ויעיל יותר בצורה של אופניים חשמליות.

לא רק שהאופניים החשמליות הן זולות מאד לתחזוקה (בעלות של אגורות בודדות של קילומטר לליטר), אלא שהן למעשה חוסכות את הזמן של עמידה בפקקים ומאפשרות דרכי קיצור דרך פארקים ציבוריים ורחובות בעלי כיוון נסיעה בודד, ואיך אפשר לשכוח – מקלים מאד בבעיית החנייה...

יחד עם זאת, רכישה של אופניים חשמליות עשויה להיות דבר מבלבל למי שלא מבין ממש את ההבדלים שבין הדגמים השונים שמוצעים בשוק וחלק גדול מהבלבול קשור לרכיבי המערכת החשמלית.

המערכת החשמלית

ההבדל המהותי והמשמעותי הראשון נוגע לרכיבי המערכת החשמלית.

שם משמשים וולט (V), וואט(W) ואמפר(A) בעירבוביה לא נכונה ובשימוש לא נכון בשאלות השונות ששואלים רוכשים ומתעניינים פוטנציאליים.

אז מה בעצם כן נכון?

על פי התקן הישראלי (שבגדול אימץ את התקן האירופי), אופניים חשמליות יהיו בעלי מנוע של עד 250W (וואט – רכיב זה מסמן למעשה את ה"כוח" של המנוע, וניתן להמיר אותו ישירות לכוח סוס ביחס קבוע).

כמו כן האופניים יסעו עד 25 קמ"ש ויופעלו באמצעות pedal assiat שאומר שלמעשה המנוע מתפקד כמנוע עזר בזמן דיווש הגלגלים – כן ... מדוושים כמו באופניים רגילים והמנוע דוחף אותך קדימה, בהתאם לעוצמה שבררת מראש (high, medum או low).

חלק ממדינות אירופה אימצו חריג נוסף שמאפשר התקנת מצערת הפעלה ידנית ("ידית גז") להתחלת נסיעה עד 6 קמ"ש וחלק מהיבואנים מספקים ידיות כאלו באופן פורמלי, או חצי פורמלי. למיטב ידיעתנו רוב הידיות מאפשרות את כל טווח התנועה.

הדגשים כאן הם שיש לשים לב שבחלק מהאופניים (במיוחדות יותר, הקטנות למשל), המנועים הם מנועי 200 W או 180W, לא שזו בעיה מיוחדת בדרך כלל, אבל במשקלים כבדים או בשימוש יותר מאסיבי זה משפיע.

הבדל משמעותי נוסף נוגע לוולטאג' (וולט) – V – בגדול הוולט הוא היכולת של הסוללה לתת מענה לצריכה של המנוע – באמצעות הבקר.

מה המשפט הזה אומר? הוא אומר שאם הייתי מקביל את הדברים לרכב פרטי שנוסע על דלק הייתי אומר שהוואט (W) – הוא הגודל והכוח של המנוע (נניח 1.4 או 1.6 ליטר, או אולי 80 או 100 כוח סוס וכיוב'), והוולט V הוא הקוטר של הצינור שמוביל דלק מתא הדלק אל המנוע, או אולי הקוטר של הקרבורטור או מערכת הזרקת הדלק.

מה זה אומר בפועל?

ככל שהוולט (V) יותר גדול, האופניים יגיעו יותר מהר למהירות המקסימלית, יהיו עם תאוצות ביניים טובות יותר ויתמודדו עם משקלים ועם עליות טוב יותר.
מה שמוביל אותנו גם להבדלים שבין סוללות V24 לסוללות V36 ול"אמפר" (A).

אם הוואט (W) הוא גודל/כוח המנוע, והוולט (V) הוא קוטר הקרבורטור או צינור הדלק, הרי שהאמפר (A) הוא כמות "ליטר" הדלק שיש בסוללה, ולכן סוללה שיש בה יותר אמפר תאפשר נסיעה לטווח ארוך יותר.

ברמת העיקרון סוללות V24 מגיעות עם 6.5 אמפר בממוצע ואילו סוללות V36 מגיעות עם 10 אמפר לפחות כסטנדרט!

השאלות שבדרך כלל לא נשאלות

רוב האנשים לא מודעים לעובדה ששתי זוגות אופניים בעלות אותם נתונים בסיסיים דומים – למשל עם מנוע W250, סוללת V36 בעלת A10, משקל דומה והפעלה כפולה במצערת ובפדל אסיסט יכולים להרגיש שונה מאד וזה בגלל השילוב הכולל של המערכת החשמלית שנעשה על ידי רכיב שנקרא בקר.

כמו כן גם המנועים עצמם שונים זה מזה, כאשר ישנם מנועים טובים יותר עם יותר כוח ועוצמת "סחיבה" (מומנט).

סיכום

מכל האמור לעיל אנו אמורים להבין שאופניים עם סוללות V36 הן אופניים עדיפות בכל פרמטר על אופניים עם סוללות V24.

אופני V36 יהיו חזקות יותר, גמישות יותר, עם תאוצות ביניים טובות יותר, יגיעו מהר יותר למהירות המירבית ועם טווח מקסימלי ארוך יותר.

ועם זאת גם כאן לא מסתיים הסיפור שכן ישנה חשיבות גם לבקר (שמקשר בין כל רכיבי המערכת החשמלית), ולסוג המנוע עצמו ולמומנט (ניוטון למטר) שהוא מפיק.

מה לומדים מכל זה? שיש לבחון את המערכת החשמלית ספציפית בזוג האופניים שאותם את/ה מעוניינים לרכוש וכדאי גם להתייעץ עם איש מקצוע וגם להתנסות ממש!
בהצלחה וסעו בזהירות.

תגיות:
אופניים חשמליות, אופניים חשמליים, אופנים חשמליות, אופניים חשמליות מחיר, אופניים חשמליים חשמליות, אופניים חשמליות למכירה

על הכותבים

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות ואופנים חשמליות מיוחדות וקלנועיות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן, מדריכים לאופניים חשמליות מתקפלות ועוד

www.bikeshome.co.il/items~7~0.htm


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חן כרמלי - בית האופניים והממונעים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]