חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על ספק ודימוי עצמי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הפועל חיפה יוחנן וולך כודרגל ספורט

נושא המאמר: היכל התהילה של הפועל חיפה
מאת: יוגב וינברג   שמור מאמר למועדפים

בשנות השישים והשבעים לא זכתה הפועל חיפה באליפויות, לא מימן אותה אייל הון ולא שיחקו בה כוכבים נוצצים אך הייתה זאת תקופה מוצלחת יחסית לקבוצה שעבורה לוזריות היא עובדה מוגמרת. הכוכבים שעיטרו את ההרכב דאז אמנם לא היו נוצצים אך היה בהם ניצוץ שהכוכבים של ימינו יכולים להתקנא בו. יוחנן וולך היה אחד הבולטים בהם.

בניגוד לסברה המקובלת וולך לא היה שחקן בית של הפועל חיפה. יוחנן וולך נולד וגדל בקרית ביאליק והחל את דרכו המקצועית במועדון הכדורגל העירוני של הקריה שקבוצת הבוגרים שלו שיחקה בקביעות בליגה ב' (אז הליגה השלישית). לוולך היו מצפים כנראה חיי אלמוניות של שחקן בליגה ב' אם לא היה חל שינוי עמוק בעלילת הקריירה שלו. וזה אכן חל:

למרות שהשירות הצבאי הוא לרוב גורם מפריע בקריירה של שחקן כדורגל ישראלי והצבא הוא אחד ממחסלי הקריירה העיקריים בכדורגל, חייב יוחנן וולך דווקא לצבא את התפנית העיקרית בחייו המקצועיים. וולך גויס כלוחם לנח"ל ובחר להתמיד בשירות. הוא אף נאלץ לוותר על כדורגל לשנה שלמה כדי להשלים את מסלול ההכשרה שלו. ההתמדה שלו השתלמה וכשנבחרת הנח"ל בכדורגל החלה להתכונן לאליפות צה"ל לשנת 1965 זומן אליה וולך (אחרי שנופה ממנה שנה קודם לכן עוד בטרם החלה האליפות). בניגוד לציפיות זכתה באותה שנה נבחרת הנח"ל האלמונית באליפות הצה"לית והשחקן עלום השם מליגה ב' היה לאחד מכוכביה. וולך החליט כי הגיע הזמן להגשים את החלום ולהפוך לשחקן בליגה הלאומית. הוא הודיע לראשי המועדון של קרית ביאליק על רצונו לעזוב אך גם רצונם לא לוותר על המטאור החדש שזהר בשמי הקריה לא עזר להם.

וולך התלבט קשות האם לחתום במכבי חיפה או בהפועל. כשהיה שחקן נוער הוא התאמן במכבי חיפה והיה קרוב לחתימה בירוקת. מה גם שבאותם שנים הייתה מכבי חיפה עורכת את אימוניה בקרית ביאליק והקשרים בין שני המועדונים היה קרובים. הנטייה הייתה לטובתה של מכבי חיפה. הוא החל להתאמן במכבי אך נדחה ע"י המאמן דאז שסבר שהוא אינו מתאים לקבוצה. הרצון להפוך לשחקן מוביל והחברות עם מרדכי פיקר, שחקן הפועל בימים ההם וחבר ילדות של וולך, הובילה אותו לקרית חיים.

את החצי הראשון של העונה הראשונה שלו בהפועל העביר וולך בקבוצת המילואים בשל בעיות בירוקרטיות במעבר מקרית ביאליק. הבעיות הוסדרו לבסוף והפועל שילמה עבור כרטיס השחקן שלו 5,000 לירות. סכום בהחלט לא זעום במונחי כלכלת הכדורגל הישראלי דאז. המאמן היוגוסלבי מינדרה יובנוביץ' לא הכיר את הכישרון הצעיר והרכיב אותו כחלוץ למרות ששיחק לרוב כשחקן הגנה. וולך לא הצליח להתרומם בתפקיד החדש והכפוי ולא התבלט. וולך הממורמר פנה ליובנוביץ' והלה שוכנע והעביר אותו לשחק בקישור ההגנתי.

בעקבות מלחמת ששת הימים נטש יובנוביץ' את הקבוצה ובמקומו מונה ההולנדי מייק דה יונג שהביא עימו רוח חדשה לקבוצה. דה יונג הוביל את וולך לשינוי נוסף בתפקידו. דה יונג זיהה כי הוא סובל מקשיי קואורדינציה שמקשים על תפקודו כקשר והחליט להעביר אותו לחוליה האחורית כבלם, התפקיד בו התחיל את הקריירה שלו ובו גם סיים אותה. במהירות רבה החל וולך לפרוח והתגלה ככוכב עולה בכדורגל הישראלי. כשערכה נבחרת ישראל את אימוניה לקראת מונדיאל מקסיקו 1970 זימן אותו המאמן עמנואל שפר. מספר חודשים לאחר מכן ואחרי מסע אינטנסיבי בין מחנות אימונים באתרים ברחבי העולם היה וולך גם על המטוס למקסיקו סיטי. מליגה ב' למונדיאל בחמש שנים!

מדשאות מקסיקו לא הטיבו עם יוחנן וולך. אחרי שעלה כמחליף במשחק הראשון נגד אורוגוואי החליט שפר לכלול אותו בהרכב במשחק נגד שבדיה. אך הוא נפצע בדקה ה-51 והוחלף, לאחר המשחק אובחן שבר ברגל. הפציעה השביתה אותו והוא נאלץ לסיים את דרכו במונדיאל. החלום לשמור מקרוב על הכוכב האיטלקי ריבה נגוז וגם כך לא הצליחה הנבחרת להאריך ימים באותו טורניר. וולך חזר לארץ וגם חזר לשחק לאחר תקופת החלמה ממושכת. עד היום הוא הנציג הבודד של של הפועל חיפה במונדיאלים מעולם.

העונות הבאות היו מלאות תהפוכות עבור הקבוצה שכמעט וירידה ליגה ומספר עונות לאחר מכן זכתה בגביע וסגנות. וולך לעומת זאת שמר על מעמדו כאחד הכוכבים הגדולים של הכדורגל הישראלי.

אך שנות השבעים היו גם שנים של התקדמות והתפתחות בכדורגל הישראלי בעיקר באגף המקצועי אך גם באגף הניהולי. הכדורגל הפך למקצועני באופן רשמי ולראשונה קיבלו שחקני כדורגל תשלום עבור עבודתם, גם מעל השולחן. המעבר למקצוענות הפך את הכדורגל לשקוף יותר וניהולה, ביד רמה (ויש שיוסיפו מדי), של הפועל חיפה בידי מועצת הפועלים הלך ונחשף. וולך והכוכב הגדול השני של הפועל בשנים ההן: איציק אנגלנדר, שהיו אז כבר בשלהי הקריירה שלהם פנו למועצת הפועלים והציעו לקחת את ניהול המועדון על עצמם. מועצת הפועלים דחתה אותם. בדיעבד התברר כי וולך את אנגלנדר ראו את הנולד. שנים ספורות לאחר מכן ירדה הקבוצה ליגה והניהול הכושל של מועצת הפועלים קרס.

בצר להם, פגועים מהחלטת מועצת הפועלים פנו וולך ואנגלנדר למהלך שבמושגי הכדורגל החיפני של שנות השבעים היה רעידת אדמה שאף סייעה למוטט את יחסי הכוחות המסורתיים בין שתי הקבוצות בעיר. השניים עברו למכבי חיפה. אחרי פרישתו של רובי יאנג, בתחילת שנות השבעים היו וולך ואנגלנדר יחדיו לשני הכוכבים הגדולים ביותר של הקבוצה ולכוכבים גם ברמה הארצית. הם בלטו במגרש וגם מחוצה לו. המעבר שלהם מעבר למשמעויות ההיסטורית והרגשיות שלו היה גם לצעד הראשון בתהליך ההתפוררות של הפועל חיפה בעידן ההסתדרותי.

כמעט שנתיים שיחק יוחנן וולך במכבי חיפה בסיומם פרש מכדורגל בעקבות סכסוך עם מאמן מכבי דאז. הפרישה פתחה בפניו אופק חדש. יו"ר מכבי דאז הציע לו להתמנות למנהל הקבוצה. למרות שהתלבט רבות הסכים וולך להצעה והחל בקריירה חדשה כעסקן באגודת מכבי חיפה. וולך מילא תפקידים שונים בקבוצת הכדורגל ובמקביל התקדם בעבודתו בחברת הספנות "צים". עבודתו זאת הביאה אותו במהלך שנות השמונים להונג קונג שם עבד והתגורר כשליח של "צים".

וולך התגעגע לארץ אך גם התגעגע לכדורגל. וכך אחרי שעבר את גיל 40 כשרוב השחקנים עסוקים בלאמן, לפרשן או לפתוח סוכנות ביטוח התחיל וולך לשחק בקבוצה מהליגה הראשונה בהונג קונג והפך לכוכב מקומי. (למרות השלטון הבריטי ארוך השנים הכדורגל מעולם לא היה מאוד פופולרי בהונג קונג). אחרי חמש שנים חזר לארץ והמשיך למלא תפקידים שונים במכבי חיפה, גם בקבוצת הכדורגל וגם בקבוצת הכדורסל.

היום משמש מי שתקופה ארוכה היה אליל אדום כיו"ר אגודת מכבי חיפה האמונה על כל מועדוני מכבי (למעט מועדון הכדורגל). לאחר פרישתו עסק גם בפרשנות והיה בין היתר חבר בצוות התכנית "שירים ושערים". לוולך תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית והוא מכהן כמנכ"ל חברת בת של "צים".

www.hapoelhaifa.com/site/index.php


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יוגב וינברג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]