חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מובילים את הבית





    קישורי טקסט (לפרטים)




עסקים למכירה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אלון ברוידא יעוץ לעסקים משפחתיים יעוץ לעסק משפחתי עסק משפחתי

נושא המאמר: עסקים משפחתיים
מאת: אלון ברוידא   שמור מאמר למועדפים

גיבוש חלומות ואתגרים - התחליף לאקזיט המוקדם
מאת רו"ח אלון ברוידא

חלום הוא בהרבה מקרים נושא שאנו היינו שמחים לממש אך מסיבות שונות אנו מתקשים להגיע אליו - זה יכול להיות ציון גבוה בלימודים, לטייל במקום שעליו רק שמענו או להחזיר מישהו שכבר איננו.
חלום משקף במיקרים רבים את השאיפות והציפיות שלנו מעצמנו ומהסביבה שלנו ואת הפחדים שלנו מארועים צפויים או בלתי צפויים.

חברות מצליחות שנבנו ע"י אדם שהקים אותן מאפס והגיע להצלחה נתקלות באמצע חייהן במשבר אמצע החיים של מייסדם. - הוא הגשים את החלום ואולי גם הגשים דברים שמעולם לא חלם עליהם והוא מסתובב ושואל את עצמו, - אז מה? - הגעתי לפסגה והפסגה כשמגיעים אליה צפופה בודדת ומשעממת - הכיף בטיפוס הרים הוא הדרך - הכיף הוא האתגר להגיע, הכיף הוא המאמץ , הכיף הוא הסיכון. אבל עכשיו כשעברתי את כל המכשולים והגעתי ליעד האם כל שנותר זה לרדת למטה מהפסגה או שמא יש לפני פסגות חדשות.

מייסדי חברות בני 45 50 ו 60 מוכרים את החברות שהקימו ועושים "אקזיט" .
אקזיט הוא למעשה מכירה של חלום שהתגשם בתמורה לחלום אחר ובלתי מוכר.
מחלום ההצלחה העיסקית אנחנו עוברים לחלום הכסף האינסופי, הנזיל והקל. מחיי העבודה הקשים המתישים והמחייבים אנו עוברים לחיי החופש הכלכלי והאתגרים מסוג אחר - הקמה של עסק אחר , טיול בכל מקום אפשרי בעולם, יותר שעות עם אשתי והילדים, לימודי מקצוע חדש או כניסה לתחום שתמיד רציתי לעסוק בו ולא היה לי את הזמן.

ישנם מייסדים שבהגיעם לפסגה מחפשים אחרי פסגה נוספת. הם עשו זאת כל חייהם כשעברו מפסגה לפסגה במיגרש המשחקים המקומי - העיר שלהם, האזור שלהם, המדינה שלהם אבל כאשר מיצו את המוכר והידוע יתכן והתחליף לאקזיט הוא הכניסה ללא מוכר והכן ידוע - לרחוק והמנותק מסביבתי – עיר אחרת, מדינה אחרת , מדינות אחרות, - אבל קרוב מבחינת הידע והיכולות.

המעבר מפעילות במדינה מסוימת לפעילות במדינה אחרת כולל בחובו התמודדות עם אתגרים חדשים ובלתי מוכרים.
שפה.
מנהגים.
כללי משחק וחוקים שונים.

המעניין הוא שבמקצועות רבים לרבות תעשייה ומסחר המקצוע עצמו אינו משתנה במעבר בין המדינות וכך קורה שמי שבנה אימפריה בארץ אחת וחשב שמיצה את עצמו יכול להרים את הרף וליצור לעצמו אתגרים חדשים בתחום שלו תוך שהוא מרחיב את הטריטוריה לה הוא / החברה שלו, מספק(ת) שירותים.

הרמת הרף והרחבת הטריטוריה העסקית מחייבת השקעה של זמן, מחשבה , וכסף בגיבוש צוות ההרחבה שייקח את המוצר שלנו וישכפל אותו כך שיתאים לטריטוריה האחרת. זהו אתגר לוגיסטי המלווה באתגרים אישיים , משפחתיים ועסקיים. מי שחושב שפתיחת חנות במוסקווה זהה לפתיחת חנות בתל אביב ימצא עד מהרה שעליו להתמודד עם שינויים שמקורם, בצוות העובדים המקומי, הלקוחות, טיב הסחורה המבוקש, רמות המחירים , זמני האספקה, טווח התכנון ועוד ועוד.

יחד עם זאת חברות רבות הפכו את עצמן מחברות מקומיות לחברות רב לאומיות תוך כדיי שהם יוצרות לבני המשפחה המייסדת ולעובדי החברה אתגרים חדשים, יעדים חדשים ואפשרויות התפתחות שונות לחלוטין.

האתגרים החדשים מזרימים אדרנלין לגופם של המייסדים שחשבו כי מיצו את כל האתגרים, ולגופם של כל המעורבים בתהליך. עולם חדש ובלתי מוכר של אזורים, תחומים, מקומות ואנשים נפתח בפניהם. עולם של אתגרים, של סיכויים ושל סיכונים אחרים.

שלב הכניסה מחייב כניסה זהירה. עלינו להיות מודעים לכך שהליכה באזור חדש מחייבת הדלקת כל האורות, זיהוי כל המוקשים ופינוי כל המכשולים קודם שנכנסים לשדה החדש. המשמעות הפשוטה היא שהידע שלנו אינו מספיק ועלינו להרחיבו על ידי התייעצות במי שכבר היה שם ובמי שמכיר את השטח המקומי טוב יותר מאיתנו.

משה רבנו שלח מרגלים לתור את הארץ. ישראל שולחת מזלטיים לצלם אזורים הנחשבים למסוכנים, נאסא שולחת לווינים בלתי מאוישים לצילום ודגימה של אזורי היעד העתידיים שלה. הטכניקות אולי השתנו אך המשימות זהות - לצפות, להכיר את היעד, לאתר את הסיכונים ולדווח לפני שאנחנו נכנסים לפעולה.

משימת האיתור הזיהוי והבחירה היא אתגר כשלעצמו אתגר שכל מי שיעסוק בו יהנה מהצורך להגדיל ראש , להתמודד עם אתגרים ולמצוא להם פתרונות מעשיים וישימים.

ישנם המאתגרים עצמם בספורט - טריאתלון, סרפינג, ראפטינג, טיולי גיפים, טיפוס הרים, טיסה, צניחה, שייט ועוד ועוד אך אין ספק שאחד האתגרים הממריצים ביותר הוא האתגר של שכפול עיסקי – יצירת יש חדש מאין בסביבה חדשה על בסיס היש המצוי במקום אחר לגמרי. – לנצל את הידע שצברתי במקום אחד כדי לפעול בתנאים שונים במקום אחר. עצם יכולת ההתמודדות היצירה, הבניה ומציאת הפתרונות היא אתגר רב מערכתי – לחברה , לאנשים בחברה ולמייסד.

איזה כיף כאשר ניתן לעשות אקזיט בלי אקזיט.

שיהיה לך בהצלחה.
הכותב, רו"ח אלון ברוידא הינו מנכ"ל ומייסד חברת מחשבה קדימה בע"מ

www.thinkahead.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלון ברוידא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]