חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סכיזופרניה - שסעת - מחלת בדיוניות ? או מחלה בדיונית ?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פינוי בינוי כפר שלם מקרקעין נדלן

נושא המאמר: הצעת חוק בינוי ופינוי של אזורי שיקום (כפר שלם)
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

מזה עשרות שנים שמדינת ישראל מנסה למצוא פתרון הולם לבעיית כפר שלם.
בשכונת כפר שלם, בתל אביב, מתגוררות כיום כ 700 משפחות. רובם התיישבו במקום לפני כמה עשרות שנים בעידוד המדינה. למשפחות אלו אין כל זכות רשומה בטאבו אך עומדת להם "חזקת השנים" הקובעת זיקת הנאה על אותם הקרקעות עליהם הם יושבים, תוך התייחסות למבנים אשר הקימו על אותם הקרקעות.

במשפט הישראלי, חזקה מכוח שנים, מקנה למחזיק בקרקע מעל שלושים שנה זכות במקרקעין מסוג "זיקת הנאה". זכות זו אינה נחשבת בעלות רשומה על הקרקע, אך עדיין מאפשרת לו שימוש בקרקע ומגנה עליו מאפשרות פינוי ללא פיצוי ושלא מרצונו.
סוגיית כפר שלם החלה כבר בשנות החמישים, כאשר משפחות שוכנו, ע"י המדינה, על קרקעות הכפר הערבי סלמה. במשך השנים התרחבה השכונה. בשנות השישים החליטה מדינת ישראל על פינוי התושבים בשכונה לטובת בנייה רוויה. לשם כך חוקק חוק בינוי ופינוי אזורי שיקום התשכ"ה, 1965.

מאז נעשים ניסיונות של הרשויות הממשלתיות והעירוניות וכן של גורמים פרטיים לפנות את מתחם כפר שלם תוך מתן פיצוי הולם למפונים ואכן, בוצעו בשכונה מאות פינויים מוצלחים.

משנות התשעים ואילך, נרשמה האטה בהליך הפינוי בשכונה. זאת, ככל הנראה, לאור העובדה כי המפנים פסקו מלהציע למפונים פיצויים ראויים אשר יבטיחו להם קורת גג גם לאחר הפינוי תוך התחשבות במחירי הנדל"ן העולים. יתרה מכך, במקרים קיצוניים אף בוצעו הליכי פינוי למשפחות ללא נתינת פיצוי הולם וכך משפחות רבות מצאו עצמם, בין לילה, ללא קורת גג.

על רקע דברים אלו, הוציא משרד הבינוי והשיכון, בשנת 1996, מסמך "ריכוז הקריטריונים לפינוי כפר שלם". בהתאם למסמך זה בוצעו שוב בשכונה מספר פינויים מוצלחים כבעבר.

עם השנים, נוצרו שוב בעיות של פיצויים לא ראויים למפונים וכמו"כ גדל הפער בין הפיצוי הקבוע במסמך לבין מדד המחירים לצרכן ועליית מחירי הנדל"ן בארץ וע"כ הועלתה בשנים האחרונות הצעת חוק בינוי ופינוי של אזורי שיקום (כפר שלם). הצעת החוק עברה גלגולים רבים ועשרות דיונים עד שלאחרונה, בישיבת וועדת הפנים והסביבה, הוחלט על נוסח עדכני ומקובל להצעת החוק אשר יוגש בקרוב לאישור הכנסת.

החוק המוצע, מעמיד לנגד עיניו את מסמך הקריטריונים משנת 96 כמסמך המנחה וקובע מיהם הזכאים לפיצויים, מהם דרכי הפיצויים וכמו"כ קובע כי אין לפנות זכאי אלא אם הובטחו לו פיצויים ע"פ חוק זה.
החוק, קובע שני מסלולי פיצוי: מסלול "בנה ביתך" שבו מקצים לזכאי בעלות על יחידת קרקע וסכום הדרוש לבניית בית על הקרקע וכן סכום הדרוש לתשלום שכר דירה בכל תקופת הבנייה. לחילופין, מסלול "פיצוי בשוק החופשי" בו מפצים את האדם בסכום כסף השווה לרכישת דירה בת ארבעה חדרים ולפחות 100 מ"ר בשוק החופשי. לאדם הזכאי לפיצוי במסלול "בנה ביתך" וכן לתושב ותיק שמורה הזכות לבחור בין חלופות הפיצוי השונות.

נוסף על פיצויים אלו, מציין החוק כי אינו בא לבטל פיצויים נוספים, אשר מגיעים לזכאי ע"פ מסמך הקריטריונים.
פיצוי נוסף שמחדש החוק הוא פיצוי ותק בשיעור של 2% מסך פיצויי המגורים והפיצויים הנוספים עבור כל שנה בהם הזכאי, הוריו או הורי הוריו, התגוררו בכפר שלם טרם חקיקתו של חוק פינוי ובינוי של אזורי שיקום 1965.
הצעת החוק מספקת הגנה, בנוסף, על תושבים וותיקים תוך קביעה כי לא יוצאו נגדם בשום מקרה צווי סילוק יד וזאת בשל מעמדם המיוחד.
כמו כן, מאפשרת הצעת החוק להוריש זכאות זו ואף להעבירה בתמורה או שלא בתמורה.

יש לקוות כי הצעת החוק אכן תאושר בכנסת ותתגבש לכדי חוק אשר יפתור אחת ולתמיד את מצוקת תושבי כפר שלם שלראשונה יוסדר מעמדם בצורה ודאית וברורה וכתוצאה מכך יוסדרו מעמד אזורי שיקום נוספים ברחבי הארץ.


רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: הפלי"ם 7 טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים,

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]