חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ביובית – מתן מגוון נרחב של פתרונות





    קישורי טקסט (לפרטים)




מדריך פריז הגדול באינטרנט in-paris.co.il
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צרפת פריז היסטוריה שירותים

נושא המאמר: השירותים החשאיים - ההיסטוריה של השירותים בפריז
מאת: צבי חזנוב   שמור מאמר למועדפים

היום אני רוצה לספר לכם מעט על ההיסטוריה של השירותים הציבוריים בעיר האורות.

למען האמת להשתנה הציבורית בפריז ישנה היסטוריה די ארוכה שמתחילה עוד במאה ה - 18. כבר באותה תקופה נהגו הפריזאים לעשות את צרכיהם תחת כל עץ רענן ועל כל מדרכה, דבר שתרם להפיכת פריז לעיר המסריחה ביותר בעולם באותה תקופה (לא מאמינים לי? תקראו את ה"בושם" של פטריק זיסקין). מפקד המשטרה של פריז מר סרטין (Sartine) ניסה בכל כוחו להלחם בתופעה והוציא צו שאוסר על התופעה ועל מנת להקל על הציבור פיזר בפריז מאות של חביות ריקות, אשר הפכו לשירותים הציבוריים הראשונים של פריז.

מכיוון שחביות מלאות בשתן לא היו הדבר ההיגייני ביותר שניתן לחשוב החליט מנהל מחוז הסיין הרוזן רמבוטו (Rambuteau) להציב בשנת 1834 את הווספסיין (Vespassiennes) שירותים ציבורים, אשר אפשרו השתנה בעמידה מאחורי מסך ממתכת, שאמור (ברוב המקרים), להסתיר את המשתין מעיני הציבור (על נשים אף אחד לא חשב באותה תקופה). הווספסיין נקרא על שם הקיסר הרומאי אספסיינוס, אשר הטיל מס על משתנות ציבוריות ברומא העתיקה והתפרסם באמרה "לכסף אין ריח".

משתנות הווספסיין התקיימו בפריז עד סיום מלחמת העולם השנייה ושמשו בין השאר לפלטפורמת פרסום (האדם שיצר והדביק פוסטרים על קירות הווספסיין עשה לא מעט כסף) ומקום מפגש לחברי הקהילה הגאה בפריז של אותה תקופה. לשיא תהלתם הגיעו משתנות הווספסיין בתקופת הכיבוש של פריז עת שמשו את חברי הרסיסטנס כמקום מפגש והעברת הודעות.

לאחר סיום מלחמת העולם השנייה החליטה עיריית פריז לסגור את המשתנות הציבוריות מטעמי הגיינה וכיום לא ניתן כמעט למצוא זכר לווספסיין (פעם אחרונה שראיתי אחת כזאת הייתה כשטיילתי ברובע ה - 14, אם היא עוד קיימת היא נמצאת ליד בית הכלא היחידי שעוד נמצא בתוך פריז La Sante). במקום המשתנות הציבוריות החליטו בפריז בשנות השמונים להקים בתי שימוש ציבוריים, אשר נראים כמו חלליות וכפי שניתן לראות בסרט הבא, הם אינם חביבים במיוחד על הפריזאים....

http://www.youtube.com/watch?v=WpaCQjOQd4w

לסיום, עם כבר בשירותים עסקינן, ברצוני להמליץ על שני חדרי שירותים ציבוריים בעלי קסם מיוחד.

הראשון נמצא ליד כנסיית המדליין (Madeleine) והוא לדעתי היפה ביותר בכל פריז. מדובר בשירותיים ציבוריים שנבנו בסגנון אר דקו בשנת 1905 וכפי שתראו בתמונות הם לא רק היגייניים להפליא אלא גם מקסימים.

השני נמצא בקניון מתחת למוזיאון הלובר. מדובר בשירותים ציבוריים סופר מודרניים עם כל הפינוקים האפשריים. תמורת 3 יורו יוביל אותכם אחד העובדים לעבר תא ענקי ומרווח ויעניק לכם שלט שיאפשר לכם לשלוט על המוזיקה, חום האסלה ואספקטים נוספים בעת ה"ישיבה". אין ספק שמדובר בחוויה מלכותית ששווה בהחלט את מחירה מכיוון שזו, ככל הנראה, הדרך היחידה של רובנו להרגיש כמלכים על כסא המלכות (לפחות למספר דקות). אל תחמיצו את החוויה.

www.francophilesanonymes.com/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י צבי חזנוב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]