חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כיבוי אש





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: זכויות יוצרים ביראל זכויות יוצרים בארה"ב

נושא המאמר: זכויות יוצרים
מאת: רהב אהרוני, עו"ד   שמור מאמר למועדפים

זכויות יוצרים- הגנה על זכויות היוצר בישראל ובעולם

זכות יוצרים הינה זכותו הבלעדית של יוצר יצירה מקורית לעשות בשימוש ביצירתו. החוק קובע הגנה על קניינם הרוחני של היוצרים בכדי למנוע העתקות וגניבה בין מתחרים ובכדי לעודד יצירה וחדשנות. הסימן המקובל לסימון זכויות יוצרים בעולם הוא © ( עבור Copyright), אך יש לציין כי הוא איננו הכרחי לשם הגנת החוק. בישראל (ובארה"ב), אין כל דרישה מחייבת לרישום היצירה וההגנה מוקנית ליוצר מרגע היצירה למשך כל תקופת חייו (וליורשיו, שבעים שנים נוספות לאחר מותו).

חוק זכויות היוצרים הישראלי חל על כל יצירה מקורית- ספרותית, אומנותית, דרמטית (קולנוע, מחזות וכיו"ב) או מוזיקלית, "המקובעת בצורה כלשהי" (כלומר, על-גבי דיסק, נייר וכן הלאה) אך איננו חל על רעיונות, אשר טרם יצאו מן הכוח אל הפועל.
החוק אוסר על העתקתה, שידורה או ביצועה בפומבי של יצירה ללא רשותו של היוצר וכן על העמדתה לרשות הציבור (לדוגמא, הקרנת סרט "מוגן" לקהל הרחב ללא רשות). כמו-כן, החוק אוסר על פרסום יצירה שטרם פורסמה. בנוסף לכך, היוצר זכאי ל"זכות מוסרית" ביצירה. כלומר, הוא זכאי ששמו יתנוסס עליה ולמנוע כל פגם, סילוף או שינוי ביצירה העשויים לפגוע בשמו או בכבודו. הפרה של חוק זכויות היוצרים מהווה עוולה אזרחית ובעל הזכויות רשאי לתבוע את המפר בנזיקין. חשוב לציין כי מדינת ישראל חתומה על אמנת ברן הבינלאומית להגנת זכויות יוצרים (עליה חתומות מרבית מדינות העולם). על-כן, יצירה שנוצרה בישראל מוגנת (כמו יצירה מקומית) בכל המדינות החתומות על האמנה ויצירה שנוצרה בחו"ל תחסה תחת החוק הישראלי.
עניין מרכזי בסוגיית זכויות היוצרים היא שאלת "מקוריות" היצירה. על פי פסיקת בתי-המשפט, בכדי שיצירה תחשב מקורית נדרש כי תהיה עצמאית (קרי, לא הועתקה מיצירה אחרת) ויוצר היצירה השקיעה בה, לפחות ברמה מינימאלית, השקעה אישית ויצירתית (הלחין, ביים, כתב וכו'). לא נדרש להוכיח כי היוצר עמל זמן רב או בעבודה קשה על היצירה. אולם, החוק אוסר על עשיית יצירה נגזרת- יצירה מקורית המבוססת באופן מהותי על יצירה אחרת, כמו תרגום או עיבוד.
יחד עם זאת, חוק זכויות היוצרים קובע מספר שימושים אשר ניתן לעשות ביצירה, אף ללא הסכמתו של היוצר. בין אלו ניתן למנות, שימוש ביצירה לצורכי מחקר או דיווח עיתונאי; העתקה, שידור, צילום וכיו"ב של יצירת אומנות הממוקמת במקום ציבורי ושימוש בצורה אגבית ביצירה לשם יצירה אחרת (למשל, במקרה בו בסרט קולנוע ישוחחו הדמויות על רקע תמונה התלויה בתפאורה אין הדבר מהווה שימוש שלא כדין בזכויות יוצרים בתמונה, אלא שימוש אגבי בלבד).

בפרקטיקה ישנן מספר דרכים יעילות להימנע מסכסוכי זכויות יוצרים ולהבטחת זכויות היוצר בעתיד. לדוגמא, ככל שאדם מקבל רשות מידי היוצר של יצירה מסוימת לעשות שימוש בזכותו, מומלץ כי יוודא כי אותו אדם הוא אכן בעל הזכות וכי ישמור את ההרשאה בכתב. כמו-כן, ישנן "כספות" אינטרנטיות (למשל, בישראל- www.copyrights.org.il ובארה"ב- www.copyright.gov) בהן ניתן להפקיד יצירה אומנותית (בתמורה לתשלום). ההפקדה משמשת, למעשה, כתעודה רשמית המעידה מיהו היוצר ומתי הופקדה היצירה. דרך נוספת, היא פנייה לעו"ד או נוטריון לעריכת מסמך תיעוד רשמי המעיד על זכויות היוצרים ביצירה. מכל מקום, ליוצרים מומלץ בחום להיוועץ עם עורך-דין הבקיא בתחום, במיוחד בבואם לחתום על חוזה התקשרות עם סוכנות אמרגנות או הפצה. לעיתים, חוסר ההבנה בתחום עשוי להוביל לחתימה על חוזים "המקפחים" את היוצר ולסכסוכי זכויות יוצרים בהמשך הדרך. על-כן, יפה שעה אחת קודם להסדיר את העניין כהלכה.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רהב אהרוני, עו"ד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]