חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מאות הרוגים זה העומדן הנוראי של כביש הערבה, כביש מיושן, שני נתיבים ללא מערכת הפרדה כמו שצריך, כביש שמוביל ליעד התירותי מספר 2 במדינת ישראל ואחד מיעדי התיירות הפופולרים בעולם.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אלרגיות

נושא המאמר: אלרגיה והרפואה המשלימה
מאת: פרופ` משה שטרנפלד   שמור מאמר למועדפים

אלרגיה

כללית:
אנשים עם רקע אלרגי נוטים לפתח רגישויות לאבקני צמחים שונים. די בכמות קטנה ביותר של האלרגן בכדי לעורר התקף אלרגיה. ביטויי האלרגיה יכולים להיות: העור, דרכי הנשימה, מערכת העיכול, העיניים, אנגיוניורוטק אדאמה ושק אנאפילקטי. שני המצבים האחרונים מסוכנים. ברוב המקרים האלרגיה מתחילה בינקות ומלווה את האדם עד סוף ימיו.

פתופיזיולוגיה:
קורה לאנשים האלרגיים? בדיקות הדם שלהם מבליטות נוכחות איאוזינופילים
ו – IGE גבוהים. מעשית יש תהליך דלקתי בו משתחררים חומרים כימיים מהגוף הגורמים לתגובות השונות. הנפוצים הם – היסטמין, ברדיקינין, גורמי שחרור איטיים, ליוקוטריאנים ועוד.
במעורבות העור מתפתחות מספר תגובות מוכרות: חרלת ( אורטיקריה ), סוגי פריחה שונים, אודם ( אריטמה ) או רק גרד.
במעורבות דרכי הנשימה, מתפתחת נזלת עם או ללא דלקת מערות הגולגולת, יתכן רק שיעול אך לרוב הביטוי הנו גנחת סימפונות (אסטמה ).
תיתכן דלקת הלחמיות בעיניים עם אודם, נפיחות, דמעת וטשטוש ראייה.
במעורבות דרכי העיכול תתפתח יתר פעילות המעיים עם או ללא שלשולים.
שני המצבים האחרונים המסוכנים מבטאים תגובה כללית המסכת את חיי האדם ומחייבת טיפול מיידי והשגחה בבי"ח.

אבחנה:
1. על פי ההיסטוריה הרפואית.
2. בדיקות דם בו ימצאו איאוזינופילים ורמתIGE גבוהים.
3. תבחיני עור לבדיקת הרגישויות השונות.
4. בדיקות דם מתוחכמות לבדיקת רגישויות למזונות וחומרים שונים.
המגבלות של הבדיקות שעלותן יקרה יחסית והן מבטאות מצב של רגישות עדכני וללא אפשרות לצפות למה האדם יפתח רגישות בעתיד. בנוסף, תוצאות הבדיקות אינן משנות את הדרך הטיפולית התרופתית למעט המניעה במגע עם אותם החומרים.

הטיפול:
עיקרון הטיפול הוא לפעול כנגד החומרים הכימיים המשתחררים בתהליך האלרגי. ישנן תרופות רבות המוצעות לציבור ולרובן תופעות לוואי בדרגות חומרה יורדות. ההתייחסות לתרופות החדשות שלהן תופעות לוואי שוליות.
במקרים הקשים יותר מטפלים בסטרואידים סיסטמיים. הסטרואידים מפחיתים את מידת שחרור החומרים מתאי הפיטום ובכך התהליך יותר מתון או שכלל לא בא לידי ביטוי. כן נעזרים במשחות עם חומרים אנטי אלרגיים או עם סטרואידים. לעיניים מזליפים טיפות סטרואידים. המקרים הקשים מטופלים באשפוז עם סטרואידים תוך ורידית, בזריקות תוך שריריות ובכדורים.
חייבים להזכיר את הטיפול בחיסונים. האנשים טופלו בדילול גבוה והתקדמו עד לרמה הגבוהה ביותר שניתן ובכך פחתה מידת הרגישות של אותם אנשים. שיטה טיפולית זו פחות ופחות פופולארית ונעזרים בה לרגישויות מוגבלות בלבד.

פרוגנוזה:
מרבית המקרים סובלים מהאלרגיה לאורך החיים. הטיפולים השונים ממזערים את התגובה אך לא מונעים את הופעתה כל פעם מחדש. במרבית המקרים התופעה היא בגדר מטרד ועד לקשיים. רק מקרים בודדים מדרדרים לכלל סכנת חיים.

התייחסות הרפואה המשלימה לאלרגיה
הרפואה הסינית מתייחסת לאלרגיה כאל תופעה של עודף חום. החום יכול להגיע מהלב אל הריאות ומשם לעור או נשאר בריאות. חימום הכבד גם הוא גורם שכיח ביותר לתגובה האלרגית.
הלב מתחמם או מהפרעות רגשיות, מכבד חם מדי עם או ללא חסר אנרגיית ין בכליות. הכבד מתחמם מכעס רב ומתמשך, מתסכול, מפחדים הפוגעים בין הכליות, מתרופות ומחומרים כימיים רבים המחממים את הכבד. במצבים שונים הגוף לא יכול לסבול תדרים של מזונות שונים ומגיב להם. התגובה דומה להטלת אבן במקווה מים. נוצרות אדוות עם רדיוס גדל ככל שמתרחקים מהמרכז. המזון הוא האבן והאדוות הן התגובה לחומרים השונים. ככל שחולף יותר זמן גדלה מידת הרגישות בעוצמה ובתדירות וכן גם במספר החומרים. הדרך היחידה והנכונה היא להוציא את האבן המרכזית ובכך לא ייווצרו האדוות. בראש הפירמידה נמצאים החלב ומוצריו. באמריקה עיקר הרגישות זה לבוטנים וחמאת בוטנים.

האבחנה:
הגישה הישירה בה שואלים את האדם מהו המזון הכי אהוב עליו מרמז על התשובה. יש אמצעים נוספים כמו – מבחן חוזק שרירים ( קינזיולוגיה ), מטוטלת, מכשיר הביו-תהודה. היתרון של האבחנות האלה שהן מזהות חומרים להם האדם רגיש כבר בשלב האנרגתי ועוד טרם ניתן לזהותה בתבחינים של הרפואה הרגילה. הבדיקות פשוטות, קלות, מהירות ומהימנות. עלות הבדיקות זול יחסית וניתן לבצעו גם בתינוקות בני יומם.

הטיפול:
בשלב הראשון מפסיקים עם האכילה של המזונות או המגע עם החומרים אליהם נמצאה רגישות. הטיפולים האחרים משתנים לפי הגישות האבחנתיות. העיקרון הבסיסי הוא ביטול הרגישות בעזרת מגע עם חומרים בדילול גבוה ישירות או דרך מכשיר הביו-תהודה. ישנן תרופות צמחיות המפחיתות את חום הלב או הכבד ותומכות בין הכליות. ורק בהמשך פועלים על האיברים המעורבים עם צמחים או דיקור. בהומיאופתיה מקבלים את תמונת התרופה המבטאת את הסימפטומטולוגיה ועל פיה מטפלים.
תוצאות הטיפול מדהימות בעוצמתן ובקצב ההחלמה. נפתח פרק חיים חדש עם איכויות שונות, של אדם בריא. הם נשארים במעט יותר רגישים אך בסך הכל ניתן להגדירם כבריאים.

משך הטיפול הנחוץ קצר יחסית. נמשך ממספר שבועות ועד לחודשים אחדים. אין צורך בטיפול לכל החיים. אין כמעט תופעות לוואי ולרוב אין הידרדרות במצב. איכות החיים משתפרת ללא הכר.
המלצתי לנסות טיפול מהרפואה המשלימה ולא לוותר על המאמץ הכלכלי או של הזמן הנדרש לטיפולים הללו. האם שיטה אחת לא עזרה אין זה שולל ששיטה אחרת תעזור. לא כדאי להמתין.






www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י פרופ` משה שטרנפלד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]