חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איך להתחיל איתה באתר הכרויות?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פסיכולוגיה יחסים הדרכה הורית זוגיות

נושא המאמר: המסע הזוגי : חמשת שלבי הנישואין
מאת: עדי לוי   שמור מאמר למועדפים


המסע הזוגי : חמשת שלבי הנישואין

כולנו חשים שנישואין בתחילתם שונים מאוד מנישואין לאחר 5, 10, 20 וארבעים שנה. יש חמישה שלבים אוניברסליים בחיי הנישואין והם באים בזה אחר זה בסדר קבוע. אי אפשר להגיע לשלב האחרון בלי לעבור דרך ארבעת הראשונים. כל שלב בנוי על גבי קודמו, ומשהו מכל שלב נשאר לכל החיים. זה לא משנה כמה בוגרת מערכת הנישואין, תמיד יהיו תקופות של נסיגה לשלבים קודמים, ובמיוחד בזמני מתח ולחץ עולים מחדש יסודותיהם של שלבים קודמים.
1.שלב ירח הדבש : בשלב זה האהבה בשיאה. בני הזוג רומנטיים בצורה בלתי רגילה. נותנים לבן הזוג בקלות כשכל אחד שוכח את הצרכים שלו. אנו מציגים את הטוב שבנו וכך גם בן הזוג. אנחנו נוטים להתנהג בטוחים בקשר עד שאנו חשים חופשיים להשקיע בעצמינו ולהתעלם מהנישואין, בהתאם למה שנדמה לנו שהשני רוצה. כך ההתאמה נראית מושלמת.... בשלב זה יש משימה חשובה לזוג : גיבוש החלום הזוגי , שלב זה בנוי על אשלייה, אבל זה בדיוק מה שנותן לנו טעמה של אהבה אמיתית. אותם חוויות משותפות ואותם רגשות רומנטיים מופלאים הם שנותנים לזוג את הכוח להתמודד עם תהפוכות הנישואין.
זהו שלב שחייבים לעבור, והוא נמשך בן חצי שנה לשנתיים.

2.שלב מאבק הכוחות : זהו שלב קשה, אך הוא נועד לחלץ אותנו מן האשליות הקוסמות של ירח הדבש. בשלב "ירח הדבש" הגזימו בני הזוג בנתינה ל"קשר" על חשבון נתינה ל"עצמי", ואז, בשלב כלשהו מתחיל כל אחד להרגיש : "רגע, אבל מה איתי ?" וכדי לתקן את חוסר האיזון הזה הוא מתחיל לדרוש יותר ולתת פחות. מתחיל לעשות יותר למען עצמו. רוצה יותר מרחב מחייה ובנקודה זו מתחילות המריבות והוויכוחים. המשימה העיקרית בשלב זה היא : ללמוד להתמודד עם ההבדלים שיש בין בני הזוג ועם העימות שהם יוצרים, לנסות למצוא את שביל הזהב, אבל זה קשה כי כל צד מושך לכיוון שלו ולא מוכן להגיע לפשרה.

3. שלב העצמיות : בשלב זה האדם מבין שבן הזוג אינו מסוגל לפתור את כל בעיות החיים, וכעת נדרשת צמיחה אישית מסויימת. זוהי תקופה רגועה יחסית, שבה כל צד "חוזר" לעצמו ומטפח את עצמו. המשימה כאן היא : להיות עצמי במסגרת הקשר. האדם צריך לפתח את עצמו, אך לא לפגוע במסגרת הנישואין. כמו לפתח קריירה מצליחה וכו', אבל זוהי משימה קשה. למעשה זהו השלב הנוח של הנישואין אך בגלל שהעצמי כל כך מרכזי כאן, ורוב האנשים אינם מוצאים האיזון האופטימלי בין העצמי לבין הקשר, בא השלב הבא להשיב את האיזון.

4. שלב משבר המחוייבות : כאן מתחילים לעשות חשבון נפש, בוחנים את הזוגיות, לפעמים מרגישים שהזוגיות לא מספקת וזקוקה ל"תיקון" . כאן המשימה : בנייתו מחדש של קשר הנישואין, התחדשות
הנישואין. אנשים מרגישים שכעת הם חייבים לעשות מה שטוב להם, מה שהם רוצים באמת. המשימה של שלב זה כוללת מציאת שיווי משקל חדש בין הצורך ביציבות לבין הצורך בריגושים ובשינוי. לפעמים אנשים מתפתים לשנות את בן הזוג במקום לשנות את האיזון בתוך הנישואין.

5.שלב מיזוג הניגודים, הסינתזה : השלב האחרון בנישואין הוא מיזוג הצרכים המנוגדים. זוגות שמגיעים לשלב זה מבינים, קודם כל, שאושרו של כל אחד מהם כרוך באושרו של בן הזוג. בשלב זה יודעים היטב שמה שטוב לאחד טוב גם לשני. התפתחות בן הזוג נתפסת כחשובה לא פחות מהתפתחותך שלך. מעכשיו יש שילוב של "אני" עם "אנחנו". כך נפתר הניגוד היסודי של הנישואין, כל אחד צריך למצוא סיפוק לצרכיו שלו, אך גם לתת מענה לצרכיו של בן הזוג. שני הצדדים נתפסים כחשובים במידה שווה, ושניהם חייבים להתקיים תוך כדי איזון מתמיד ביניהם.



www.facebook.com/dyyywzysywzwgy


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עדי לוי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]