חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
face recognition מערכות אבטחה בקרת כניסה זיהוי פנים אינטרקום





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הסכם גירושין גישור שלום בית עו"ד גירושין

נושא המאמר: הסכם גירושין או הסכם שלום בית?
מאת: עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין ומגשרת לענייני משפחה   שמור מאמר למועדפים

הסכם גירושין או הסכם שלום בית?

עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: [email protected] ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט:
www.get-net.co.il ).

תקציר:
הסכם שלום בית ולחילופין גירושין/ התנאים לשלום בית/ הפרדה רכושית/ השקעת זמן ומשאבים/ ניסוח הסכם גירושין/ הנושאים אשר יעוגנו בהסכם/ המחלוקות העיקריות בהליך גירושין/ חשיבות ההסכם/ עקרונות הסכם טוב/ אישור ההסכם/ תוקפו של ההסכם/ שינוי הסכם.
הסכם שלום בית ולחילופין גירושין
הסכם שכזה נעשה כאשר בני הזוג חושבים על אפשרות של גירושין, אם במהלך הליכים משפטיים ואם לפני תחילת ההליכים המשפטיים, אך הם מעוניינים לתת עוד צ'אנס אחרון לשלום בית לפני "פירוק החבילה,. במצב זה מסדירים את כל נושאי הגירושין בהסכם מראש, מכריזים על שלום בית "הפסקת אש", וקובעים מה יחשב סיום תקופת הניסיון לשלום בית וכניסה לתוקף של הסכם הגירושין (למשל הודעה בכתב מאחד הצדדים).
באופן כזה,בני הזוג מבטיחים לעצמם כי במידה ושלום הבית לא יצלח, אזי כבר כל הנושאים סגורים ומוסכמים ונותר רק לבצע את הגט בפועל.
מצד אחד זה משקיט את האווירה ומאפשר ניסיון שלום בית בראש שקט, מאידך זה יכול להיות טריק משפטי של אחד הצדדים על מנת להבטיח לעצמו תנאי הסכם טובים כשהצד השני עוד מקווה לשלום בית, וכך תקופה קצרה לאחר של "ניסיון שלום בית" למראית עין, ידרוש הצד המעוניין גירושין.
תפקידו של עו"ד טוב, הוא לאבחן האם הניסיון לשלום בית הוא כנה, לפי הנסיבות והתחושות בשטח. מאחר והצד המעוניין בשלום בית מעורב רגשית ותולה תקוות בניסיון זה, אזי אינו מסוגל לאבחן באובייקטיביות האם הניסיון כנה. עו"ד ימליץ ללקוח/ה האם להסכים להסכם שכזה ובאילו תנאים.
הסכם שלום בית צריך לנטרל את האפשרות של אחד הצדדים ליצור לעצמו יתרון משפטי לקראת הגירושין.
יתרונות הסכם שלום בית ולחילופין גירושין:
? התנאים לשלום בית: כל האחד מהצדדים יגדיר מהם התנאים שלו לשלום בית, למעשה זהו "טיפול שורש, נקודתי של הדברים הספציפיים שמפריעים לכל צד, ואשר הביאו את הצדדים עד לנקודה זו של "פיצוץ". ניסוח נכון של התנאים עשוי להוות קרש קפיצה טוב לניסיון אמית לשום בית. לדוגמה: חלוקה מחדש של התפקידים בבית, חלוקת הטיפול בילדים, הגדרת זמן איכות לזוגיות, הגדרה מחדש של התנהלות כללית בין בני הזוג, שעות נוכחות בבית, קבלת החלטות, הקשר עם המשפחות המורחבות ועם חברים, הסדרת יחסי האישות, יחסי עבודה במידה ועובדים יחד, וכדומה. בדרך זו ההסכם אינו רק "על הנייר" אלא הינו פיתרון מעשי לניסיון אמיתי לחיים משותפים בשלום פתיחת דף חדש בקשר.
? הפרדה רכושית במקרה של גירושין: ההסכם יקבע כיצד יחולקו הנכסים, הכספים והזכויות, במקרה של גירושין. חשוב להקפיד כי ההסכם לא ייתן יתרון למי מהצדדים שימהר לפתוח הליכים משפטים, עניין זה ניתן להסדיר בדרכים שונות, כגון החלטה מראש על הערכאה שתידון בתיק אם יתנהלו הליכים משפטיים, זמן מינימאלי לניסיון שלום הבית וכדומה.
? הסכם בעל תוקף משפטי לכל דבר ועניין: לאחר עריכת ההסכם, יאושר ההסכם בבית המשפט או בבית הדין, כפי שקבעו הצדדים, ויקבל תוקף של פסק דין. מאותו רגע אלא הם תנאי הגירושין המוסכמים במידה ושלום הבית ניכשל, ואף אחד מבני הזוג אינו יכול "לפתוח מלחמה חדשה" ולדרוש תנאים אחרים. אלא אם כן, התנאים והנסיבות השתנו באופן מאוד משמעותי.
? חיסכון בזמן ומשאבים כלכליים: עריכת הסכם הינו הליך הרבה יותר קצר והרבה יותר זול מאשר הליך גירושין מלא. כך, כאשר אחד הצדדים אינו מעוניין להמשיך יעוד בניסיון שלום הבית אזי יופעלו תנאי ההסכם, ככל הסכם גירושין אחר, בלא צורך בהתדיינויות ארוכות ויקרות בבית המשפט או בבית הדין.
? ההסכם יכיל תנאים לסיום ניסיון שלום הבית: הכול כמוסכם על הצדדים, לרבות: תקופה מינימאלית של ניסיון, דרך ההודעה על רצון אחד הצדדים להפסיק הניסיון וכדומה.
? הסכם ניתן לעשות באמצעות עורך דין/מגשר אחד המשותף לצדדים: מומלץ לבחור עו"ד שהינו גם מגשר, אשר בקיא הן ברזי המשפט והן ברזי הפשרנות בין בני זוג. כך יובטח לכם הן הסכם משפטי טוב, תקף ומקיף למקרה של גירושין והן הסכם לום בית המאפשר לכם ניסיון אמיתי לשלום. בחירת עו"ד אחד משותף לצדדים, המוסכם על שניהם והגורם להם תחושת נינוחות, רצון טוב ומקצועיות כאחד, תגרום לצדדים תחושת שיתוף ואחווה, כאשר "שניהם באותו צד" ואף תחסוך להם כסף רב. במידה ובני הזוג כבר במהלך הליכים משפטיים, ניתן להיעזר בשני עורכי הדין של הצדדים לגיבוש הסכם זה, וכן ניתן ואף מומלץ לקחת עו"ד שלישי חיצוני אשר יגשר בין הצדדים ויגיע עמם להסכם הוגן, אובייקטיבי ומתחשב עבור שני הצדדים.
? ההסכם מסכל ניסיונות סחטנות כלכלית וסרבנות גט: בהליכים משפטיים לעיתים נוצר מצב שמי מהצדדים מסרב לתת גט על מנת להשיג יתרונות כלכליים ולגרור בן/ת הזוג לוויתורים כספיים. ההסכם כולל בתוכו את כל ההסדרים הרכושיים מראש, וכן את תנאי ומועד מתן הגט, אם וכאשר יחליטו בני הזוג להתגרש. כך, שההסכם מונע את הסיטואציה בא יותנה הגט בוויתורים כלכליים.

הסכם גירושין:
כאשר בני הזוג מחליטים להתגרש, עדיף כמובן לעשות זאת בדרך יפה ומכובדת, בדרך של הסכמה.
להסכם ישנם יתרונות רבים על פני הליך משפטי, לרבות קיצור ההליך המשפטי באופן משמעותי ביותר, חיסכון רב בכסף, תחושה טוב יותר בין בני הזוג, אפשרות לשמירת קשר טוב יותר לאחר הגירושין, הרגעת באמוציות וקיצורה של תקופת התמודדות רגשית קשה מנשוא. כל הפרמטרים הללו ישפיעו לטוב על כל אחד מבני הזוג ובוודאי שיהיו לטובת הילדים.
לעתים בני הזוג יפנו להסכם כפיתרון ראשוני, הדבר תלוי בטיב היחסים, בבגרות ובבשלות של בני הזוג, בטיב המחלוקות וכדומה. אך לעיתים יתחילו בני הזוג ב"מלחמה משפטית" ורק לאחר מכן יפנו לדרכי הסכמה משותפת, הן משום שבני הזוג יחושו כי הם מפסידים זמן וכסף רב בהליך המשפטי, הן משום שהמחלוקות צומצמו, הן משום שהילדים סובלים מההליך והן משום שהם חשים כי הם עלולים להפסיד יותר בהליך משפטי ארוך ומפותל.
בני הזוג יכולים לפנות לעו"ד – מגשר משותף, הם יכולים להשתמש בעורכי הדין הקיימים שלהם כדי שיגיעו ביניהם להסכם וכן הם יכולים לצרף עו"ד שלישי משותף שיגשר ויתווך ויעזור להם להגיע להסכם גירושין טוב והוגן.
מומלץ במצבים שכאלה לפנות לעו"ד שהינו גם מגשר אשר יש בידיו היכולות וסמכויות להשכין שלום והסכמה גם בשעת סערת רגשות שכזו.
המחלוקות העיקריות בהליך גירושין מתחלקות ל4 קטגוריות:
1. מזונות הילדים: גובהם, דרך תשלומם, מה יכללו וכו' (לעיתים גם מזונות האישה עד למתן גט).
2. משמורת ילדים: מי יחזיק בילדים ומה יהיו הסדרי הראיה של בן הזוג השני.
3. חלוקת הרכוש של בני הזוג: נכסים, כספים, זכויות וכו'. כיצד יחולקו ומתי.
4. הסדרת עניין הגט והכתובה– מתי יינתן הגט ובאילו תנאים, האם האישה תקבל כתובתה או תוותר עליה וכדומה.

עו"ד טוב ידע להרגיע את הרוחות, לנטרל את האמוציות בין בני הזוג, ולמקד את הסכסוך לנקודות העיקריות השנויות במחלוקת. נושא דיני משפחה בכלל וגירושין בפרט, הינו נושא טעון מאוד מבחינה רגשית, לעתים הסכסוך נמשך ונמשך, כביכול סביב נושאים פרקטיים,, אך למעשה עיקר הסכסוך והתקיעות בו נסובים סביב עניין אמוציונאלי. לדוגמא: אגו, פריטים סנטימנטאליים, מאבקי כוחות, הצורך לשמוע סליחה, קנאה, כעס, נקמה וכו'. עו"ד טוב, בעל ניסיון, רגישות, אינטיליגנציה רגשית ויכולת לקרוא בין השורות, יצליח לגשר בין הצדדים ולהבין מהן באמת נקודות המחלוקת המעיבות על הקשר ומטרפדות את היכולת להגיע להסכם. לעיתים פעולה כה פשוטה יכולה לפתור סכסוך של שנים. כמובן, כל מקרה לגופו של עניין.
העקרונות של הסכם גירושין טוב
חשוב מאוד! לפנות לעו"ד שמומחה בדיני משפחה! הסכם חייב להקיף את כל הפרמטרים וכל הנושאים הקשורים בעניין, ההסכם חייב לצפות פני עתיד. אסור שיוותרו פרצות או נושאים שאינם מכוסים בהסכם. הסכם שאינו טוב, גרוע הרבה יותר מאשר אי קיומו של הסכם כלל. מאחר ומדובר בהסכמה בין הצדדים, ביהמ"ש מתייחס לכך במלוא הרצינות ולוקח בחשבון שהצדדים שקלו וחשבו לפני שחתמו על הסכמות ביניהם ולאחר שהבינו במדויק את השלכות החלטותיהם, ולכן ביהמ"ש מאוד מקשה על שינוי, ביטול או פתיחת ההסכם, אלא אם כן, נתגלו אוו נוצרו נסיבות חדשות ומהותיות ביותר שמשנות את פני ההסכמות הקודמות.
אשר על כן, חשוב מאוד שיהיה מי שיחשוב עבורכם על כל האפשרויות וההשלכות!
4 הקטגוריות אשר הוזכרו לעיל, יעוגנו כהלכה בהסכם הגירושין:
מזונות, משמורת / הסדרי ראיה וחינוך הילדים, חלוקת רכוש, מתן גט.

אישור ההסכם בבית המשפט או בבית הדין הרבני:
לאחר שבני הזוג חתמו על ההסכם, יקבע עו"ד מועד לאישור ההסכם בבית המשפט או בבית הדין, לפי בחירת בני הזוג או לפי הערכאה בה דנו עד עתה.
בביהמ"ש או בביה"ד ישאלו את בני הזוג האם הם קראו והבינו את כל סעיפי ההסכם והשלכותיהם, האם ההסכם הוסבר להם ע"י עו"ד, האם הם מסכימים לכל תנאי ההסכם, האם הם חתמו על ההסכם מרצון חופשי. לעתים בביהמ"ש או בביה"ד יעברו עם בני הזוג סעיף, סעיף על מנת להסביר ולוודא שבני הזוג מבינים ומסכימים לכל סעיף, לעיתים יעברו על סעיפים נבחרים ולעתים יסתפקו בהצהרת הצדדים כי מבינים ומסכימים.
ביהמ"ש או ביה"ד מוסמכים לסרב לאישור הסכם הגירושין, מסיבות שונות כגון: יש חשד כי אחד מבני הזוג לא חתם מרצון, ההסכם אינו הוגן באופן בולט לעין, ההסכם מקפח את הילדים, ההסכם אינו תואם לחוק או לכללי עריכת הסכם, יש חשש כי צד ג' ייפגע מההסכם וכדומה.

שינוי הסכם גירושין

בעיקרון, כפי שהוזכר לעיל, ביהמ"ש ובה"ד לא ייטו לשנות הסכם מתוך הרציונאל כי בני הזוג חשבו והסכימו מתוך צפי עתידי של כל ההשלכות, לכן יאשרו שינוי הסכם רק אם ישנו שינוי נסיבות מהותי או פגם בהסכם כגון: הטעייה, כפייה וכדומה.

ישנם נושאים אשר יישארו לעד פתוחים ותמיד ניתן יהיה לדון בהם, כגון מזונות קטינים, משמורת קטינים.

לסיכום:

הסכם גירושין או הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, הינו צעד מאוד חשוב לעתידכם, לעתיד ילדיכם ולעתיד הקשר המשפחתי שלאחר הגירושין.
חשוב מאוד להתייחס לעניין זה בכובד ראש והיעזר בעו"ד המומחה לענייני גירושין, אשר ידע למקד אתכם לנקודות החשובות, להסביר לכם את ההשלכות של כל בחירה ושל כל סעיף, של כל וויתור ושל כל התעקשות, עו,ד שידע לקרוא בין השורות ולהבין מה באמת מציק לכם ומה יפתור את המחלוקות.
זכרו כי הסכם זה קובע את הרכוש/הכסף/הזכויות אשר יישארו בידכם מכאן והלאה.
זכרו כי הסכם זה קובע האם הילדים יישארו לגור איתכם או כמה פעמים בשבוע תראו אותם.
זכרו כי הסכם זה קובע כמה מזונות תקבלו או תשלמו בחודש למשך שנים, עד יגיע כל ילד לגיל 21.
זכרו כי הסכם זה קובע כיצד ואיפה יחונכו ילדכם.
זכרו בתי המשפט ובתי הדין לא נוטים לאפשר שינוי הסכם לאחר שקיבל תוקף של פסק דין.
ולכן, עליכם להיעזר בעו"ד מקצוען, מנוסה, יצירתי ובעל ראיה רחבה על מנת שבמשך שנים קדימה עדיין תברכו על ההסכם שחתמתם עליו ולא תצטערו על כך.

בברכת כותבת המאמר,
עורכת דין ומגשרת, שירלי אנגלמן
דוא"ל: [email protected]
אתר: www.get-net.co.il




www.get-net.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין ומגשרת לענייני משפחה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]