חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לחם כפרי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צנרת אקוסטית פיתרון

נושא המאמר: אינסטלציה
מאת: יובל גמליאל   שמור מאמר למועדפים

קניתם בית חדש וגיליתם שצנרת הביוב של הבניין עוברת אצלכם בסלון? איך נפתרים מהרעש הלא נעים.

ר' ובעלה קנו לאחרונה דירת 3 חדרים בבניין חדש במרכז הארץ. לאחר תקופות שכירות ארוכות ומיצוי כל חסכונותיהם עבור רכישת הדירה חשו השניים שלווה גדולה כאשר נכנסו סוף כל סוף להתגורר בביתם החדש. אך מה רבה הייתה הפתעתם לגלות בלילה הראשון בו לנו בדירתם החדשה כי בקיר חדר השינה שלהם עובר לא אחר מאשר צינור השפכים המרכזי של הבניין וכאשר אחד מהשכנים בקומות מעליהם הדיח את האסלה הביתית התעוררו השניים מרעשי הורדת המים הלא נעימים.

גם י' שקנה לאחרונה דירת 4 חדרים חדשה בירושלים חווה דבר דומה. כאשר התיישב לנוח על ספת סלון המגורים החדש שלו הוא לא האמין למשמע אוזניו: צינור השפכים של הבניין עובר בלא אחר מאשר בקיר הסלון שלו ורעש הורדת המים הלא נעים בקומות העליונות נשמע שוב ושוב בחלל החדר.

מקרים בודדים אלו הינם רק טיפה בים התלונות המגיעות לקבלנים בנוגע לאקוסטיקה גרועה בדירת המגורים ומאמר זה לא יעסוק בהתמודדות המשפטית מול קבלנים סוררים אלא בהצגת הפתרונות העיקריים להתגברות על הבעיה המטרידה.

ראשית, חשוב לציין שסיטואציה של צינור שפכים שעובר בחדר שינה הינה לא נדירה ולעיתים אף בלתי נמנעת, אך סיטואציה של צינור שפכים שעובר בסלון היא כבר פחות שכיחה ובדרך כלל מנסים להימנע ממנה ככל שניתן.

אז מה זאת בכלל אקוסטיקה במבני מגורים?

יש להבין כי תחום האקוסטיקה במבני מגורים הינו תחום רגיש ובעל השפעה מכרעת בבחירת החומרים לבניית המבנה. על מאפייני האקוסטיקה משפיעים גורמים רבים ומגוונים החל מסוג הלבנים בהם נעשה שימוש וכלה בסוג הזכוכית בחלונות. כל אלו ישפיעו בהמשך על רמת הרעש שיגיע לדירתכם , אם מבחוץ ואם מבפנים – מהקירות. אחת הבעיות היותר רציניות בתחום הגורמת לעוגמת נפש רבה עבור הדיירים הסובלים ממנה היא כאמור צנרת השפכים העוברת בקירות חדרי המגורים.

אז מהם הגורמים המשפיעים על רעשי צנרת השפכים?

תפקידה של צנרת השפכים הוא לנקז את המים בהם אנו משתמשים בדירת המגורים ולתעל אותם לשוחות הביוב בקרקע. רמת הרעש בצינורות מושפעת מכמות המים והמוצקים העוברים בתוכם, גובה המבנה ובהתאמה גובה הקולטן, בידוד הצינור, אופן התקנת הצינור, סגירתו וכמובן סוג הצינור. בעקבות ריבוי הגורמים המשפיעים על התוצאה – אנו נתקלים בהרבה מקרים שבהם רעש המוצקים והמים העוברים בתוך הצנרת נשמעים בחדרי המגורים ופוגמים באיכות החיים.

אחד הפתרונות הקלאסיים לבעיה, שעדיין קיים בשטח, הינו הוספת שכבות בידוד אקוסטיות רבות על צינורות שפכים סטנדרטיים ללא אלמנט אקוסטי (כגון P.P ו-H.D.P.E) וזאת על מנת להגיע לרמה הנדרשת על פי תקן. במקרה זה יש לפנות ליועצי אקוסטיקה שיבדקו את רמת הרעש הקיימת ויבודדו את הצינורות הרועשים.

דא עקא, תוצאת האקוסטיקה של הוספת הבידוד תלויה מאד באיכות השכבות ובאיכות ביצוע העטיפה על ידי יועצי האקוסטיקה כך שבמקרים רבים בידוד זה לא מעניק את התוצאה האופטימאלית של עמעום מוחלט של רעשי זרימת השפכים והדיירים ממשיכים לסבול.

לאור העובדה כי בשנים האחרונות נושא האקוסטיקה מקבל מודעות גבוהה הן בקרב היזמים והן בקרב רוכשי הדירות -בעיקר בעקבות החמרת תקני הרעש בדירות מגורים ודרישת רוכשים רבים להוספת אלמנטים של בנייה ירוקה, קיים כיום בשוק פיתרון נוסף הפותר את הבעיה: החלפת צינורות השפכים הישנים לצינורות אקוסטיים "ירוקים" המונעים לגמרי את רעשי צנרת השפכים. הצינורות המהווים פיתוח חדשני בתחום, עשויים מפלסטיק, בשונה מצינורות העופרת הישנים המחלידים ומזהמים את הקרקע - ומורכבים משכבות בידוד רבות המעמעמות לחלוטין את רעש זרימת השפכים.

הצינורות "הירוקים" נותנים פתרון אקוסטי גבוה בהרבה מהצנרות הרגילות הישנות ובעקבות כך יועצי האקוסטיקה מוותרים בהרבה מקרים על חלק משכבות הבידוד הנדרשות במקרים הרגילים.

אם נסכם, אף אחד מאיתנו לא רוצה להתעורר בלילה בדירתו החדשה והמצוחצחת אותה קנה במיטב כספו ולגלות לתדהמתו כי כל אימת שאחד השכנים החדשים שלו מדיח את האסלה בביתו, הוא שומע זאת. ובבירור!

במצבים של בדיעבד קיימים כאמור שני הפתרונות העיקריים שצוינו מעלה אך אם אתם עדיין נמצאים בשלב ההתחלתי של הבנייה, אל תתפשרו ובדקו מול היזמים כי הדירה עומדת בתקני הרעש על פי חוק. במידה והתשובה שלילית והדברים אמורים במיוחד לגבי צנרות השפכים - דרשו להתקין צנרת שפכים אקוסטית בבית המונעת כליל את הרעשים ובייחוד הדברים אמורים בפרויקטים המתהדרים בפרסומיהם בתארי "בנייה ירוקה". התעקשות בנושא זה יכולה למנוע לכם עוגמת נפש רבה בהמשך, היכולה להגיע אף לבתי המשפט.






www.huliot.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יובל גמליאל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]