חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סלנג צבאי לפעור





    קישורי טקסט (לפרטים)




יוגה ומדיטציה ביוון - טאוס בפארוס
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אנטי אייג'ינג

נושא המאמר: אנטי אייג`ינג ומדיטציה טרנסנדנטלית
מאת: דר` דני גליקר   שמור מאמר למועדפים

אנטי אייג`ינג? השיטה הפשוטה, הטבעית והזולה ביותר להישאר `צעיר לנצח`?
הספרות הבדיונית מדברת על האפשרות של היפוך תהליך ההזדקנות - `חלקי חילוף` לכל אדם, המרת הישן בחדש, החלפת הפגום בתקין, שינוי גופו הזקן של אדם בגוף חדש, יפה ומשוכלל. גם הספרות הקלאסית מספרת על אנשים שהיו מוכנים אפילו לבצע עסקאות מפוקפקות עם השטן על מנת לזכות בחיי נצח.
האם אפשרות זו של להיות `צעירים לנצח`, היא רק נחלת סיפורים, בדיוניים או אחרים, או שבאמת אדם יכול לשמור על נעוריו?
כן. בהחלט כן. אין צורך לחפש בספרות הבדיונית. תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית מאפשרת זאת.
המחקר המצורף מראה שאצל אנשים המתרגלים את תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית החיכוך והבלאי על מערכות הגוף השונות הוא כה מזערי, שאצל מתרגל הטכניקה (מודט) חל היפוך בתהליך ההזדקנות.
כהקדמה, מספר מלים על תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית?
תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית :
תוכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית, היא תהליך מנטאלי (רוחני) פשוט וטבעי. היא מתורגלת במשך 15 - 20 דקות פעמיים ביום, בישיבה נוחה, בכסא או בכורסה, בעיניים עצומות. במשך תירגול המדיטציה הטרנסנדנטלית מגיע הגוף למצב מיוחד של מנוחה עמוקה, ובו בזמן מתיישבת הרוח לשקט פנימי, עירנות פנימית, המצב הפשוט ביותר של המודעות האנושית, מצד של לכידות מאוד גבוהה, של פעילות מוחית.
מהרישי קורה למצב זה "תודעה טרנסנדנטלית". תודעה טרנסנדנטלית מייצגת את הפוטנציאל היצירתי המלא של הרוח. זו הרמה הבסיסית ביותר של הרוח. אך היא הרבה יותר מכך: תודעה טרנסנדנטלית הינה גם הרמה הבסיסית ביותר של הטבע עצמו, השדה המאוחד של חוקי הטבע.
למעלה מ - 600 מחקרים שנעשו מצביעים על כך שרמת המנוחה המושגת עמוקה אף מזו המושגת בשינה. הגוף והרוח כאחד מוכנים בצורה זו לשוב לפעילות ביתר רעננות, בהירות, יצירתיות ומודעות. הגוף מחדש את עצמו ומחדש את נעוריו. המחקרים הצביעו על תועלת בתחום נרחב ביותר הכולל בין השאר בריאות משופרת ויחסי אנוש טובים יותר, יכולת למידה מוגברת, ביצועים מקצועיים טובים יותר והקטנת החרדה והדיכאונות.
מבוא:
מחקרים מצביעים על הקשר ההדוק בין אורך החיים ותהליך ההזדקנות, לבין בריאות הנפש והתנסויות רוחניות מסוימות. מחקרים הראו שמתרגלי תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית (`מודטים`) מתנסים בחוויה מיוחדת במינה המוכרת בשם `תודעה טרנסנדנטלית` או `תודעה טהורה`. התנסות זו נמצאה במחקרים רבים, הן לטווח קצר והן לטווח ארוך, כמיוחדת במינה בהשפעותיה החיוביות ביותר על הבריאות ועל אורך החיים כמו, למשל, בירידת בלחץ דם גבוה וכולסטרול, בהפחתת השימוש בסיגריות ובאלכוהול, ביכולות הבחנה משופרות, בזמן תגובה מהיר, בהקלה מאסטמה ועוד השפעות ברוכות רבות אחרות.
שיטת מחקר:
המחקר הנוכחי בוצע על ידי ד"ר רוברט קיט וולס (Ph.D.) וד"ר מיכאל דילבק (Ph.D.) מארה"ב ופורסם במלואו בירחון המדע היוקרתי:
International Journal of Neuroscience, Vol. 16 1982, עמודים 53-58.
מטרת המחקר הייתה לבדוק את השפעותיו של תרגול סדיר של תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית (מ"ט) על תהליך ההזדקנות. המדענים השתמשו במבחן תקני -Morgan’s Adult Growth Examination הבודק גיל ביולוגי תוך שימוש, בין היתר, במדדים כמו בדיקת סף השמיעה, ראיה מטווח קרוב ולחץ דם סיסטולי. המבחן בוצע עם קבוצה מעורבת של 84 נבדקים ונבדקות בגילאי 40 עד 64 (גיל ממוצע - 53). המשתתפים התחלקו לשלוש קבוצות:
1) קבוצת ביקורת של 11 נבדקים (5 גברים ו - 6 נשים) שלא תרגלו את תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית (`לא מודטים`).
2) 33 נבדקים `מודטים` (15 גברים ו - 18 נשים) שתרגלו את התכנית תקופה קצרה (ממוצע של 34 חודשים)
3) 40 נבדקים `מודטים` (18 גברים ו - 22 נשים) שתרגלו את התכנית תקופה ארוכה (ממוצע של 85 חודשים).
גיל ביולוגי הוא "גיל הגוף", הגיל הביולוגי מייצג את אופן תפקוד הגוף ביחס למקובל באכלוסיה. הגיל הכרונולוגי הוא גילו של האדם (מספר החודשים והשנים מהיום בו נולד). כאשר הגיל הביולוגי קטן מהגיל הכרונולוגי, אנו אומרים כי האדם צעיר מכפי גילו.
תוצאות:
מבַצעי המחקר מצאו כי בעוד בקבוצת הביקורת של `לא מודטים`, הגיל הביולוגי היה קטן ב - 2.2 שנים מהגיל הכרונולוגי של כלל האוכלוסייה, ממוצע הגיל הביולוגי של המודטים תקופה קצרה היה קטן ב - 5 שנים מהנורמלי באכלוסיה. ממוצע הגיל הביולוגי של המודטים תקופה ארוכה היה קטן ב - 12 שנים מהרגיל.
כמו כן מצאו המחברים קשר ישיר בין מספר השנים שהמשתתף תרגל את תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית לבין הפער בין הגיל הביולוגי לבין הגיל הכרונולוגי
(r = -0.46).
דבר זה מראה שהשפעותיה של תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית מצטברות ומיטיבות עם המתרגל ככל שעובר הזמן.
כשנלקחים בחשבון מחקרים רבים אחרים בתחומי הפיזיולוגיה והפסיכולוגיה של השפעת תרגול תכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית על המתרגל, המחקר הנוכחי מצביע על השפעות מיטיבות בתחום המכניזם הנוירולוגי המשפרות היבטים רבים הקשורים למשתנים הנוגעים לגילו של האדם.
לסיכום:
קובץ מחקרים מדעיים מראה שתרגול סידר בתכנית המדיטציה הטרנסנדנטלית, הופך לא רק את תהליך ההזדקנות, אלא, את כל ההיבטים השליליים שההזדקנות גורמת לנו.
כל מה שנעשה לגוף, לרוח, להתנהגות ולבריאות תכנית המדיטציהה טרנסנדנטלית, למעשה, לוקחת והופכת..... למעט חכמת החיים והתבונה שבאים עם השנים.

הביא: דר` דני גליקר

Reference: WALLACE, R. K.; DILLBECK, M.; JACOBE, E.; and HARRINGTON, B. The effects of the Transcendental Meditation and TM-Sidhi program on the aging process. International Journal of Neuroscience 16: 53–58, 1982.
Scientific Research on Maharishi’s Transcendental Meditation and TM Sidhi Program, Collected Papers, Vol. 3, Paper 242.






www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` דני גליקר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]