חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מערכת המיסוי בהונגריה -שיטת המס בהונגריה תוך התייחסות ליזם הישראלי במערכת ההונגרית - דיני מסים - מיסוי בינלאומי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נשים גיל המעבר

נושא המאמר: על תוספי מזון בטיפול בגיל המעבר
מאת: רחל קליין אלעזרי   שמור מאמר למועדפים

מדברים על גיל המעבר ותופעות הלוואי שלו בתקופה שלפני המחקר ואחרי המחקר. המחקר הרב ההיקפי שבוצע בארה"ב, בשיתוף מדינות במערב אירופה ע"י מרכזים רפואיים מכובדים, נעשה ללא משוא פנים, גילה שנשים שנטלו טיפולים הורמונליים חלופיים בגיל המעבר, נחשפו למחלות קרדיו וסקולריות (מחלות לב וכלי דם) וסרטן בשיעור הגבוה מהממוצע באוכלוסיה. גילוי זה גרם להפסקת המחקר לאלתר ולפאניקה המונית בכל העולם. התוצאה המיידית היתה ירידה תלולה בשימוש בכל תחליפי ההורמונים בכלל ובתכשירים הותיקים יותר בפרט. דבר נוסף שקרה בעקבות המחקר הוא עליה מטאורית בשימוש בתחליפי הורמונים "טבעיים" לצורך טיפול בסימפטומים של גיל המעבר בקרב נשים.

ההכרזות של הארגונים הבינלאומיים השונים נוטים כיום לעודד נשים לצרוך תחליפי הורמונים באופן שקול יותר. תופעות קשות של גלי חום, ירידה דרמתית בצפיפות עצם, נטיות קיצוניות במצבי רוח, תופעות אלה יטופלו ע"י הדור החדש של תחליפי ההורמונים (activel ,livial ועוד), בהדגשה על טיפול זמני ומשולב בשינויים באורח חיים, תזונה ופעילות גופנית. נשים המסרבות לחזור לטיפול הורמונלי ומעדיפות להשתמש במוצרים טבעיים, יגלו עשרות תכשירים חדשים שהציפו את השוק לאחרונה.

המסקנות הנובעות מהמחקרים השונים שבוצעו עד כה מעורבות. מחקרים אחדים מראים שיפור בכל הקריטריונים, כולל הקלה בגלי חום, עלייה ב-HDL וירידה ב- LDL, (עלייה בשומן "הטוב" וירידה בשומן "הרע") ועלייה בצפיפות עצם. במחקרים אחרים לא נמצאו הטבות סטטיסטיות מול קבוצת הביקורת, מעבר לאפקט הפלצבו. התכשירים הנפוצים ביותר לשימוש הם תחליפי סויה שונים וקוהוש שחור.

תחליפי סויה:
ה-FDA אישר לחברות המשווקות להצהיר על האריזה של תחליפי סויה, דלי שומן וללא כולסטרול, המכילים ריכוז גבוה מ- 6.25 גר` חלבונים ואיזופלבנואידים למנה, שצריכת התכשיר יכול להקטין את הסיכוי לחלות במחלת לב. איזופלבנואידים בריכוז של 150 מ"ג ביום נמצא כיעיל בהורדת כולסטרול כללי, עליה ב-HDL וירידה בסטרס חימצוני. הסויה מכילה חלבונים דמויי אסטרוגן ואיזופלבנואידים. חלבונים אלה אמורים להתקשר לאתרי האסטרוגנים וליצור אפקט דמוי אסטרוגן. הקשירה לאתר היא פי 100 עד 1000 חלשה יותר מקשירה של אסטרדיול (הורמון אסטרוגני). ולאחר 48 שעות לא ניתן למצוא שיירים בשתן.

האסטרוגן אחראי על האפקט ה"ייני". ברפואה סינית חוסר יין (yin)– או נוזלי הגוף – גורם לעליה בחום בצורה של גלי חום, גורם להתייבשות הנוזלים בגוף, עלול לגרום לליחה מוצקה ויבשה הגורמת לכאבים, ליצירת גושים שפירים וסרטניים, לשיעול יבש וליובש בפה ובגרון. אפשר לצרוך כמות מספקת של איזופלבנואידים באכילת מזון עשיר בסויה. פולי סויה ברפואה סינית (DAN DOU CHI) משמשים לסילוק חום גוף פנימי או חיצוני ובעלי השפעה מרגיעה. לא מומלץ לנשים מניקות (מונע ייצור החלב).
אין לשכוח שהסויה ותוצריו מכילים פיטו אסטרוגנים ולכן יש לצרוך בזהירות בכל המצבים בהם השימוש באסטרוגן לא מומלץ כגון: בהריון, בהנקה ( אסטרוגן מופרש לחלב האם), ילדים לפני גיל ההתבגרות, בעיות הקשורות לקרישת דם, סרטן, דלקות ברירית הרחם, אבנים בכיס מרה ואלרגיה. תרופות רבות מושפעות מאסטרוגנים, מאחר ולא נעשו מחקרים מקיפים אל מול קבוצות ביקורת לא ידוע מה השפעת התכשירים המכילים פיטואסטרוגנים על התרופות.

קוהוש שחור: cimicifuga racemosa
צמח שמקורו בצפון אמריקה, בעל השפעה על גלי חום, הזעות, חוסר שקט נפשי, חוסר שינה, אצל נשים בתקופת המנפאוזה (לא נמצאה השפעה חיובית של קוהוש שחור על צפיפות העצם או בעיות של יובש בנרתיק). בעל תכונות כמו אסטרגוניות והוא נמצא יעיל מאוד לטווח הקצר, עד 6 חודשים, עם מיעוט תופעות לוואי. אין מחקרים מקיפים המעידים על השפעתו לטווח ארוך. מומלץ לא להשתמש בהריון או לחולות בסרטן השד.
שימוש בתרופות להורדת שומנים בדם ממשפחת הסטטינים (סימוביל, ליפידל ועוד) גורמים לעליה באנזימי הכבד (המעידה על ירידה בתפקודי כבד) יש חשד שהקוהוש השחור מעודד תהליך זה. ולכן נשים הנוטלות תכשירים אלה, רצוי לאחר מספר חודשי טיפול בקוהוש שחור, להוריד בהדרגה את המינון.
שילוב סינרגיסטי של דונג קוואי נמצא יעיל ומחזק את השפעתו המרגיעה והמזינה.
תחליפי הסויה וקוהוש שחור בעלי השפעה אסטרוגנית קלה ולכן חשוב להיות במעקב ע"י רופא המשפחה, לעשות בדיקות דם תקופתיות ולהפסיק את השימוש בכל מקרה של שינוי קיצוני במצב הבריאותי.

לבריאות !!!!!!!!!!!!!!
רחל קליין אלעזרי
רוקחת, מטפלת ברפואה סינית מסורתית
אקופונקטורה וצמחי מרפא
[email protected]


,uxph nzui
rjk ekhhi tkgzrh

www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רחל קליין אלעזרי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]