חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיתוג





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נשים גיל המעבר

נושא המאמר: המלצות מעשיות לטיפול בנשים בגיל המעבר
מאת: פרופ` נוטלוביץ   שמור מאמר למועדפים

כתבתו של פרופ` מוריס נוטלוביץ נועדה להסיר את המבוכה והבלבול שגרם מחקר ה–WHI (מחקר ה – WHI Women Health Initiative, אשר בדק את השפעת הטיפול ההורמונלי החליפי לאורך זמן, באמצעות תכשיר אחד המוכר בישראל בשם פרמריל פלוס. מימצאי המחקר העידו על עלייה מוכחת בתחלואה בסרטן שד ובמחלות לב ובעקבות זאת הופסקה זרוע אחת של המחקר. הפרסומים הרבים לו זכה המחקר זרעו בהלה בקרב נשים ובלבול בקרב רופאים). גישתו העדכנית של פרופ` נוטלוביץ לגבי הטיפול ההורמונלי החלופי תופסת מקום חשוב ומרכזי בעולם ומבוססת על מחקרים וניסיון קליני מעשי רחב.

עיקרי תפיסתו:

* רק שתי עובדות לגבי המנופאוזה נכונות עבור כל הנשים: המנופאוזה הינה אירוע חיים טבעי שכל אישה עתידה לחוות. סופו של התהליך הנו הפסקת הווסת.

* לגבי כל יתר מאפייני המנופאוזה – סימפטומים, סיכון למחלות לב, דלדול העצם, סרטן שד ומחלת אלצהיימר – כל אישה הינה סיפור בפני עצמו.

* נשים מנופאוזליות שונות זו מזו. לכן, בהגיען לגיל המעבר כל הנשים, גם אלו שאינן חוות תופעות מטרידות, צריכות לעבור אחת לשנה או שנתיים בדיקות: צפיפות עצם, ממוגרפיה ובדיקות דם לבדיקת סוכר, שומנים, מדידת רמות האסטרוגנים ועוד. בדיקות אלה מאפשרות לזהות נשים בריאות בעלות סיכון עתידי למחלת לב, סרטן שד ואוסטאופורוזיס. לדוגמא: אם מזהים אצל אישה תחילתו של תהליך אוסטאופורוזיס מומלץ לטפל בה בהורמונים, להתחיל מוקדם ככל האפשר, ואף להמשיך בטיפול 10 ו – 15 שנים.

* מחלות קרדיו וסקולריות, אוסטאופורוזיס ואלצהיימר עלולות להתפתח בגיל העשרה, כתוצאה מסגנון חיים גנטיקה וכו`. לכן אין לראות בגיל המעבר כגורם למחלות הללו. את המניעה הראשונית עושה הגוף על ידי ייצור אסטרוגן ואת המניעה בגיל המעבר יש לעשות, מוקדם ככל האפשר, על ידי טיפול הורמונלי, שהוא הטוב ביותר לדחיית התפתחות חלק מהמחלות.

* חשוב להבחין במדויק בין נשים בריאות שאינן בסיכון לבין נשים בריאות המצויות בסיכון עתידי. בנות הקבוצה הראשונה תוכלנה להנות מיתרונותיו של טיפול הורמונלי, ואילו הנשים בקבוצה השניה יטופלו בתרופות ספציפיות למצבן.

* גופן של נשים בגיל המעבר מוסיף לייצר אסטרוגן אבל ברמות שונות, לעומת נשים לפני מנופאוזה. לכן הצורך בטיפול הורמונלי ישתנה בהתאם לרמות האסטרוגנים המיוצרים בגוף, גם בתקופת המנופאוזה. מכיוון שכל טיפול הורמונלי הינו "תוספת" לאסטרוגנים הקיימים בגוף, המינון הטוב ביותר הינו המינון הנמוך ביותר המייצר את התגובה הקלינית הרצויה.

* לאסטרוגן השפעה טובה על תפקוד המוח ולכן מתן טיפול הורמונלי מוקדם ככל האפשר מסייע בשיפור הזיכרון, במניעת שכחה, ובעיכוב תהליכי הזדקנות המוח.

* עלינו לבצע מעקב לאיתורן של נשים המצויות בסיכון לחלות בסרטן שד משום נטייה גנטית וצפיפות גבוהה של רקמת השד. טיפול הורמונלי אינו גורם בלעדי לעלייה בסיכון לסרטן שד. יש לזכור שגורם הסיכון מספר 1 להתפתחות סרטן שד הוא העלייה בגיל.

המלצותיו של פרופ` נוטילוביץ:

1) חלון ההזדמנויות למתן טיפול הורמונלי לנשים הוא בין הגילאים 35 – 60.

2) יש לשקול מתן טיפול הורמונלי מוקדם ככל האפשר למניעת מחלות ולנשים הסובלות מסימפטומים של גיל המעבר.

3) יש לזכור שטיפול הורמונלי אינו מונע מחלות שהחלו להתפתח בגוף האישה.

4) לא קיים תכשיר אחד המתאים לכל הנשים, לכן יש לבצע התאמה אישית של סוג וצורת הטיפול.

5) יש לטפל במינון הנמוך ביותר האפקטיבי, לבצע הערכה מחודשת מדי שנה ולהתאים את הטיפול לתגובה הקלינית ולצרכי האישה.

בברכה, פרופ` נוטילוביץ, רופא גינקולוג, ביולוג וחוקר בעל שם עולמי בתחום הטיפול בנשים בגיל המעבר. פרופ` נוטילוביץ` כיהן כנשיא החברה הבינלאומית לגיל המעבר. כיום הוא חבר בוועדה בינלאומית של רופאי איגודים לגיל המעבר מכל העולם, שתפקידה לפתח אסטרטגיה גלובלית לטיפול בנשים בגיל המעבר.

buykuch.
dhk vngcr
baho
crhtu, vtav



www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י פרופ` נוטלוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]