חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אירועים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים ftch njzur

נושא המאמר: כאבי מחזור P.M.S
מאת: עדי צוקר    שמור מאמר למועדפים

כאבי מחזור (תסמונת קדם ווסתית P.M.S.)

הימים שלפני המחזור - ה"ימים נוראים" שאצל חלקנו עדיף להם לגברים להתרחק מאיתנו- כיוון שאנו חוות שינויים קיצוניים במצב הרוח, גודש בשדיים, בחילות, תיאבון מוגבר, כאבי בטן/גב ו/או תופעות אחרות. במלים אחרות- ה- P.M.S – התסמונת הקדם וסתית.

על פי סקרים שביצעו מספר ארצות, בין 70%-80% מהנשים בגיל הפוריות סובלות מסימפטומים מסוימים לפני הווסת. 5%-10% מהנשים סובלות מתופעות קשות שממש פוגעות בתפקודן ביום- יום.

מהו בעצם מחזור הווסת? ממה נוצרים הדימום והכאב?

מחזור הווסת נשלט על ידי המוח באמצעות הורמונים המופרשים עי ידי בלוטות במוח בשם היפותלמוס והיפופיזה. הווסת מתחילה ביום הראשון למחזור ומסתיימת בממוצע לאחר 4 ימים. (הזמן והעוצמה משתנה מאשה לאשה). לאחר מכן מתקיים שלב השגשוג שמתחיל אחרי הווסת ומסתיים ביום ה-14, שהוא יום הביוץ. אז ההיפופיזה מפרישה הורמון בשם F.S.H שגורם לזקיקים בשחלות לגדול ולהפריש אסטרוגן, שגורם לרירית הרחם לגדול. ביום ה-14 למחזור ההיפופיזה מפרישה הורמון בשם L.H. ובעקבות כך- הזקיק הגדול ביותר מתבקע ומשחרר ביצית. הוא מצידו הופך ל"גופיף צהוב" ומשחרר פרוגסטרון, שמשפיע על רירית הרחם לאגור מזון לקראת הביצית המופרית. אם הביצית לא מופרית, הגופיף הצהוב מת, רמת הפרו! גסטרון יורדת והווסת מתחילה.

הטיפולים בכאבי מחזור:

ישנם טיפולים רבים כגון: תרופות הרגעה, משתנים, תוספות מזון שונות או פעילות גופנית. נשים רבות נוטלות מספר רב של כדורים כגון: אקמול ואופטלגין- אשר פוגעים בצורה קשה בכבד ואינם פותרים את בעיית הכאבים, אלא מקלים עליו זמנית בלבד. ישנן נשים שכאבן הוא כה עצום עד שהן משותקות מכאב ופורשות מפעילות למספר ימים בכל חודש.

המצב לא חייב להיות כך. טיפול הומאופתי יכול לפתור את הבעיה אחת ולתמיד (ולא רק להקל זמנית על הכאבים). ההומאופתיה מאפשרת לאשה לחוות את מחזור הווסת כשהיא במגע מלא עם עצמה ועם נשיותה, והווסת תתקיים ללא כאבים.

כיצד שונה טיפול הומאופתי מטיפול קונבנציונלי?

בטיפול ההומאופתי, כל אשה מקבלת תרופה הומיאופתית אחרת למצבים דומים, בניגוד לרפואה הקונבנציונלית בה לאותו סימפטום יש אותה תרופה, שמטרתה היא לאלחש את הכאבים, ולא לרפא. כלומר, בטיפול מתייחסים לאיך את חווה את הכאב- אם הוא "דוקר", "צובט" או "לוחץ". חשוב אם הוא גורם לך לבכי או לאדישות כלפי האהובים עלייך.

מדוע? - בהומיאופתיה מתייחסים לאישה בכללותה, כולל תחושותיה בזמן הווסת. ההומאופתיה בעצם מגרה את האיזון ההורמונלי הטבעי של הגוף ללא שימוש בתרופות כימיות. כיון שהטיפול ההומאופתי הקלאסי מתחשב במכלול החיים ולא מתמקד באספקט אחד שלהם, כל היחס האישי שנותנת האישה כלפי הווסת, נלקחות בחשבון בראיון ההומאופתי. על פי הגישה ההומאופתית, ישנו קשר גוף- נפש, והתופעות שאת חווה משקפות בעצם מצבים מעולמך הפנימי. הרי כל אחת חווה את סימפטומי מחזור הווסת קצת אחרת, או שמתייחסת אליהם אחרת. לדוגמה, האחת סובלת ממצבי רוח משתנים והתקפי בכי, בעוד השנייה תסבול מגודש בשדיים, ואילו השלישית תפתח תיאבון בלתי פוסק...

כיצד מתקיים טיפול הומאופתי?

האשה עוברת ראיון בן כשעה- שעה וחצי בו היא נשאלת על אופי הווסת, הלך חייה ואופייה. לאחר מכן היא מקבלת מרשם לתרופה הומאופתית (שהיא חומר כלשהו מהטבע בדילול גבוה מאד). לאחר נטילת התרופה ההומאופתית יחל תהליך ריפוי בו סימפטומים שונים ייעלמו ותחושותיה הנפשיות והפיזיות ישתפרו. לאחר כ-40 יום ייפגשו שוב למטרת מעקב והמשך טיפול.

ריפוי בעזרת ההומאופתיה יביא לא רק להיעלמות כאבי המחזור, אלא לאיזון עמוק יותר, כך שיכולים להיעלם סימפטומים שקיימים כבר שנים ללא קשר לווסת, ויהיה גם שיפור בתחושות הפיזיות, הנפשיות והכלליות. (יחד עם כאבי המחזור יכולות להיפטר בעיות עיכול, מיגרנות, חוסר שקט, קשיי שינה, בעיות משקל, דיכאון ועוד).

בניגוד למה שנהוג לחשוב, התרופה ההומיאופתית הניתנת בזמן אקוטי, כלומר בזמן הכאבים, עובדת מהר מאד! טיפול לטווח הרחוק (למטרת מניעת הכאבים גם בעתיד) דורש בד"כ תרופה הומאופתית אחרת וייקח בד"כ קצת יותר, אך לא מדובר בזמן ארוך, וההומאופת והמטופלת עוקבים אחרי תהליך הריפוי במשך כל הזמן, כך שאינך נשארת לבד עם הכאבים שלך. אין לאחריהן תופעות לוואי כמו לתרופות הרגילות... מדובר בתרופות עדינות מאד ועם זאת אפקטיביות ביותר.

להלן מספר דוגמאות לטיפולים בכאבי מחזור:

בחורה בת 24, שכל חודש היתה סובלת מכאבים כה עזים עד שהיתה מתעלפת מהכאב. היא סיפרה לי שבאותם ימים היא הרגישה שאינה יודעת מה היא באמת רוצה, וכל הזמן שינתה את דעתה. לדוגמה, היא רצתה בקרבת אנשים, אך כשמישהו התקרב אליה היא צעקה ודחפה אותו ממנה. רמדי הומאופתית העשויה מפרח ה"קמומיל" שניתנה בזמן הכאבים ריפאה אותם תוך מספר דקות!

בחורה נוספת, בת 15, היתה בדיכאון כל פעם שקיבלה ווסת. יותר משכאב לה, היא סבלה ממצבי רוח קיצוניים ומדיכאונות. בתשאול הסתבר, שתופעה זו קיימת גם ביומיום, ושבזמן דימום הווסת הכל התחזק ויצא החוצה. הסברתי לה שבזמן דימום הווסת השינויים ההורמונליים מגבירים את תחושותינו, וזה דווקא זמן מצוין לטיפול כיון שהפרופיל ואופי האדם מוחצן וברור יותר. התייחסתי לכך שהיא בחורה עדינה עם צורך חזק בתשומת לב, ונתתי לה רמדי שעשויה מכלנית בר, Pulsatilla. לאחר חודשיים דיווחה שהווסת הפכה סדירה, הכאבים נעלמו כמעט לגמרי (לאחר מנה נוספת מהרמדי הם נרפאו סופית), היא אינה נוטה יותר למצבי רוח קיצוניים ובכללי היא חשה הרב! ה יותר טוב.

אשה כבת 34, שסבלה מתופעות P.M.S קשות מאד. היא סיפרה, שלאחר שהחל הדימום הכל היה נרגע. אך בימים שלפני, סבלה מכאבים איומים, תמיד בצד שמאל בגוף. בזמן שלפני הווסת תמיד היתה הופכת קנאית וחשדנית והיתה בטוחה שבעלה בוגד בה ואינו נמשך אליה יותר. בהתחשב בכל הנתונים שמסרה לי בראיון זה, נתתי לה רמדי שנקראת "Lachasis". בפגישתנו השנייה לאחר כחודש נראתה רגועה יותר, קורנת יותר. היא סיפרה שבווסת האחרונה לא הייתה חשדנית בזמן שלפני הדימום. היה שיפור רב ברמת הכאב והמצב ממשיך להשתפר מיום ליום, ברוב תחומי החיים. היא נהגה לסבול מפריחה אדומה סגלגלה באזור המפשעה (למרות שלא בה באה לטפל) והיא נרפאה מספר ימים לאחר נטילת הרמדי.

לסיכום, במצבים של כאבי מחזור, כדאי לנסות טיפולים שאינם כרוכים בתרופות זמניות. עצם זה שהכאב לא עובר אלא מוקל זמנית, ובעצם חוזר מדי חודש בחודשו, מוכיח שתרופות קונבנציונליות לא פתרו את הבעיה.

אשמח מאוד לתגובותיכם ושאלותיכם בנושא המאמר.

בברכה, עדי צוקר - הומאופתית קלאסית




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עדי צוקר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]