חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפים ליום של כיף במשחקיה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים מחזור

נושא המאמר: גוף, נפש אישה חלק ב`
מאת: גלית שלגי   שמור מאמר למועדפים

ברצוני להתמקד בדבר הכי בסיסי וחכם שיש לנשים והוא מחזור הווסת. רובנו לא יודעות ולא נותנות חשיבות וכבוד למחזור החודשי שלנו: בכתבים דתיים ובכל ההיסטוריה המערבית הכתובה מחזור הווסת של נשים נחשב לדבר טמא ונקשר לבושה והשפלה ולדבר אפל ובלתי נשלט של נשים.

כנשים, למדנו שבזמן מחזור אנחנו רגישות יותר, עצבניות יותר, אנחנו לא יכולות לשחות, אנו "מחורבנות" ועוד ועוד. הרבה נשים חוו את הבגרות המינית ואת הווסת הראשונה עם המון בושה והשפלה. רובנו למדנו על מחזור הווסת בדרך סטרילית, קלינית, מבלי לתת כבוד לגוף שלנו ולמיניות שלו: כל מה שרובנו למדנו על המחזור החודשי מסתכם בזה שנשים מקבלות את המחזור בערך בגיל שתיים עשרה, וברגע שקיבלנו את המחזור אנו יכולות להביא ילדים. אין התעמקות בחשיבות המחזור החודשי ובקדושת הגוף הנשי. רובנו לא יודעות או מבינות כלל את החוכמה של תהליך המחזור החודשי.

התהליך של הבשלת ביצית מדי חודש, והריון או פריקה של דם הווסת משקף בעצם את תהליך הבריאה בטבע ואת המחזורים הקיימים בטבע כמו גאות ושפל, שינוי ירח וחילופי עונות. בחברה המודרנית, רובנו מנותקים ממקצבי הטבע. עדויות מדעיות קובעות כי המחזורים הביולוגיים, כמו גם חלומות ומקצבים רגשיים מותאמים אל שלבי הירח ואל הגאות והשפל, כמו כוכבי הלכת. הירח וגלי הים פועלים באופן הדדי עם השדות האלקטרומגנטיים של הגוף שלנו, וכך משפיעים על תהליכים פיזיים ופנימיים שלנו. לירח עצמו יש תקופה בה הוא מכוסה באפלה, ולאט לאט עם הופעת הירח החדש שוב רואים אותו גדל בהדרגה, עד שהוא מלא.

גם נשים עוברות פרק זמן של אפלה מדי חודש:
האנרגיות ומצב הרוח שלנו שוקעים באופן טבעי למשך כמה ימים מדי חודש. בדרך כלל זה השלב שלפני קבלת המחזור ושלב הדימום. מה שקורה בעצם בשלב הזה כפי שגורסת דמטרה ג`ורג`: "החיים מיטהרים ומתרעננים, ומשנים את עצמם תוך כדי ההתפתחות האבולוציונית שלהם, תוך התפתלות לקראת התאמה עם טיבם הבסיסי". המצב האידיאלי לדעתי היה אם היינו הולכות בעקבות הגוף שלנו אחת לחודש והיינו מאטות את קצב ההתנהלות היומית ונחות יותר. אז היינו מחלישות את כל סוגי המחלות הקשורות למתח, תסמונת טרום ווסתית והידלדלות העצם. הרבה נשים מבחינות (ואני מציעה שכל אחת תנסה לבחון) שביום הראשון או השני של המחזור שלהן, הן מרגישות דחף לנקות ולסדר, לארגן את הבית או את שולחן העבודה שלהן, ומרגישות צורך לנקות את החיים שלהן. הטיהור הביולוגי הטבעי שלנו משולב גם בטיהור פסיכולוגי.

שלב הזקיק - ברמה הפיזית, תוך כדי השלב בין הווסת והביוץ צומחת ומתפתחת ביצית, ועמוק בתוך דופן הרחם מתחילים להתפתח מצבורים מחזוריים של תאי מערכת החיסון (לימפוציטים). ברמה הרחבה של רעיונות ויצירתיות, המחצית הראשונה של המחזור היא תקופה טובה להעלות רעיונות ויוזמות חדשות.

הביוץ אשר מתרחש באמצע המחזור, מלווה בעלייה חדה בנוירופפטידים מסוג FSH ו-LH. העלייה ברמות האסטרוגן המלווה את הדבר קשור לעלייה בפעילות האונה השמאלית של המוח - שטף הדיבור, ולירידה בפעילות האונה הימנית של המוח - יכולת ראייה מרחבית. לכן ביוץ מייצג יצירתיות שכלית ורגשית בשיאה.

אם אישה אינה נכנסת להריון בזמן הביוץ שלה, היא עוברת לשלב השני והחשוב מכל של המחזור והוא שלב הצהבת הזקיק - שלב מהביוץ עד לקבלת הדימום- המחזור החודשי. בדרך כלל בשלב זה אנו עוברות באופן טבעי לפעילות רגועה ומהורהרת יותר. זהו זמן טוב לערוך סקירה לאחור של הדברים שנוצרו, ולבחון היבטים שליליים וקשים של חיינו הזקוקים לשינוי. בשלב זה בדרך כלל מצב הרוח שלנו רגוע ומופנם. החברה המודרנית ורובנו הנשים בדרך כלל רואות את השינוי באנרגיה הזו כדבר רע. אנו מתנצלות על כך שאין לנו מצב רוח ומסבירות את התופעה הזו בטענה כי אנו לפני מחזור. חשוב לדעת: שלב זה הוא שלב חשוב ביותר, כיוון ששלב זה בדרך כלל מוליד משהו הבא ממקום עמוק בתוכנו. המידע מגיע אלינו בחלומות, ברגשות ובתשוקות שיש לנו. בשלב זה אנו הנשים הכי מכוונות לידיעה הפנימית ואל מה שלא פועל יותר בחיים שלנו.

כאשר אנו חוסמות את המידע הזה ולא נותנות לו מקום וביטוי, אין לו ברירה אלא לחזור אלינו כתסמונת טרום ווסתית או כשיגעון של גיל המעבר, ממש כמו שהתחושות והסימפטומים האחרים של הגוף שלנו עלולים להתבטא כמחלה אם מתכחשים אליהם.

מחקרים הוכיחו כי חלומותיהן של נשים תכופים יותר בזמן שלפני הדימום ובזמן הווסת עצמו. הוכח שהאונה הימנית של המוח- החלק שיש לו קשר לידיעה אינטואיטיבית פעילה יותר לפני דימום הווסת, ואילו האונה השמאלית פעילה פחות. גם התקשורת בין שתי האונות מוגברת יותר. לכן, התקופה או השלב של לפני הווסת, היא תקופה בה יש לנו גישה מוגברת ליכולת שלנו לזהות ולשנות את התחומים הקשים והמכאיבים יותר של חיינו. לפני הדימום, טבעי הדבר שנהיה קרובות יותר לדברים שחשובים לנו באמת. לכן רוב הנשים נוטות בשלב זה של לפני קבלת המחזור החודשי לבכות יותר, להיות רגישות יותר, לכעוס יותר ולהיות חשופות יותר לכאבי ראש ועייפות. אם לא נבוא במגע עם חלקים סמויים של עצמנו, מן הסתם נסבול לפני המחזור שלנו.
לכן, אנו הנשים, צריכות להאמין בחשיבותן של "בעיות" למיניהן הצצות לפני הדימום.

בין הגוף והנפש של אישה יש יחסים קרובים: לפני הביוץ אנחנו מוחצנות ומלאות חיוניות, בזמן הביוץ אנחנו פתוחות מאוד כלפי אחרים, ולאחר הביוץ ממש לפני הדימום אנו מופנמות ומהורהרות יותר.

ברגע שנתחיל להעריך את מחזור הווסת שלנו כחלק ממערכת ההנחיה הפנימית שלנו, נתחיל תהליך של ריפוי גם מבחינה הורמונאלית וגם מבחינה רגשית. תסמונת טרום ווסתית תתרחש כאשר אנו לא מכבדות את הצורך שלנו לגאות ולדעוך כמו גלי הים. החברה שלנו אוהבת פעילות ולכן אנו לא מעריכות את הצורך שלנו במנוחה והתחדשות. מחזור הווסת בא ללמד אותנו על הצורך בשאיפה ובנשיפה של תהליכי החיים.

בברכה, גלית שלגי.


crhtu,
njzur

www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גלית שלגי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]