חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הדפסה על זכוכית.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים זיהומים

נושא המאמר: פטרת הפות והנרתיק - דלקת הנרתיק והפות
מאת: ד"ר שרגא וקסלר    שמור מאמר למועדפים

פטרת הפות והנרתיק = דלקת הנרתיק והפות ע"י פטרית השמרים (מוניליה, קנדידה)

מהם תלונותיה של האישה הסובלת מפטרת באברי המין?
תלונותיה של האשה תלויות בחומרת הנזק שגרמה הפטריה לרקמות. במקרים הקלים, הסימפטום השכיח ביותר הוא הגרד. ככל שמחמירה המחלה, מופיעים צריבה מקומית, כאב במגע מיני, ואפילו בעת ניגוב פשוט. לבוש תחתון צמוד יכול להחמיר את המצב ולכן יש להמנע ממנו בתקופת הטפול. הצריבה המקומית בפות לעיתים גורמת לאשה ולרופא לחשוב שמדובר בצריבה בדרכי השתן, האופיינית כל כך לדלקת בדרכי השתן. לפיכך, האישה מקבלת טיפול אנטיביוטי דרך הפה שלא לצורך, המחמיר את מצב הדלקת. לעיתים הדלקת הפטריתית בנרתיק ובפות כה עזה עד שהיא מקיפה לא רק את השפתיים אלא גם את הירכיים, הישבנים ואזור עצם החיק. נשים הסובלות מפטרית השמרים אינן מתלוננות על ריח חריג. הן מתלוננות על הפרשה צמיגה, לעיתים עם חוטים וחתיכות ולעיתים כמו גבינת קוטג`. אין מראה אופייני להפרשה פיטרייתית זאת וכל מראה אפשרי.

הריון הוא מצב חריג, שכן התרבות פטרית הקנדידה בהריון (ולאו דוקא דלקת), ובמיוחד בסוף ההריון, מביאה להפרשה ירוקה אפרפרה אופיינית, המחפה את כל קירות הנרתיק. כמו כן נצפית הפרשה מימית שלעיתים מטעה לכיוון ירידת מי שפיר. חשוב לדעת שההפרשה המימית הפטריתית היא חומצית ואילו מי השפיר הם בעלי תגובה בסיסית. הגם שהתרבות פטרית השמרים יכולה להתרחש גם ללא גרימת דלקת, הינו ללא תלונות של גרד צריבה וכו` הרי חשוב לטפל במצב זה למניעת פטרית השמרים בפה הילוד, לכשיולד.

כיצד נעשית האבחנה?
אבחנת הפטריה נעשית לא רק על סמך מראה ההפרשה ותלונות האישה אלא על סמך בדיקת טיפת הפרשה במיקרוסקופ על ידי הרופא המטפל או ביצוע תרבית המעבדה. מעניין לדעת שכ15%- מהנשים בגיל הפריון נושאות את הפטריה בנרתיק ללא כל סימני דלקת. שעור זה עולה ל30%- בשליש האחרון של ההריון.

לאור זאת ראוי לראות את הפטריה כתושבת נורמלית בנרתיק האשה, כשרק במצבים מסוימים כמו: לקיחת אנטיביוטיקה, ירידה בתנגודת החיסונית של הגוף, הריון וסכרת, הפטריה תוקפת את רקמות הגוף. והפרשת פטריה במערכת העיכול יכולה להסביר דלקת עקשנית בנרתיק או בפות שאינה מגיבה לטיפולים חוזרים.

מהו הטיפול?
הטיפול הטוב ביותר כיום ניתן בקרם ובנרות נרתיקיים הכוללים אנטימיקוטיקה מסוגים שונים. לעתים קרובות טיפול קצר מביא לסילוק התלונות והסימנים של הדלקת אך לפעמים יש לחזור עליו פעם נוספת. במקרים עקשניים ניתן לטפל גם בטבליות הנלקחות דרך הפה. בעבר נהגו לחשוב שגלולות למניעת הריון מביאות לשכיחות גבוהה יותר של פטרית השמרים בנרתיק, מחקרים רבים לא הצליחו לאשר הנחה זאת, ולכן לא מומלץ להפסיק לקחת גלולות אלו כאשר מופיעה דלקת הנרתיק כתוצאה מפטרית השמרים.

לסיכום,
במקרים חוזרים או עקשניים כדאי להיעזר בתרבית המגלה לעתים זנים, העמידים לטיפול הרגיל ואשר מחייבים טיפול אחר. ראוי עוד לדעת שבמרבית המקרים, ה"פטריות" הקשות והעמידות לטיפולים השונים אינם כלל פטריה. רוב המקרים הם דלקות צואר רחם או דלקת נרתיק הנגרמת ע"י חיידקים כמו גרדנרלה. לפיכך לא כדאי להתעצל ולהסתפק בטיפול "רפואי" טלפוני, אלא לגשת לרופא ולהיבדק.

בברכה, ד"ר שרגא וקסלר


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר שרגא וקסלר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]