חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
Getting More Traffic





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים זיהומים

נושא המאמר: גניקולוגיה סינית מסורתית
מאת: פרופ` משה שטרנפלד    שמור מאמר למועדפים

רפואת הנשים הסינית המסורתית מערבת את לימוד הפיזיולוגיה והפתולוגיה, יחד עם האבחנה והטיפול המקובלים ברפואה הסינית המסורתית הקלסית. רפואה זו הביאה לתרומה רבת ערך לבריאות הנשים הסיניות לאורך אלפי שנים.
לאישה יש רחם, שחלות ושדיים הקשורים לנשיות. להן מחזור חודשי, לויקוריאה, הריון, לידה והנקה. בשל כך יתכנו שינויים בין נשים לגברים לגבי אותם האיברים, במסלולים השונים, בסוגי האנרגיות YIN ו – YANG ו – QI ובדם. וכן גם בפיזיולוגיה של ההריון.
הביטוי הפיזיולוגי של הנשים מתבטא בוסת, בלויקוריאה, הריון ולידה. האבחנה נעשית בעזרת: ששת הגורמים הפתוגניים החיצוניים (קור, חום, יובש, רטיבות, רוח וחום של סוף הקיץ). שבעת הגורמים הרגשיים (שמחה, כעס, מלנכוליה, דאגה, אבל, פחד וחרדה), אורח חיים וקונסטיטוציה. מהגורמים המשפיעים ביותר הם – חום, קור ולחות. שינויים רגשיים דרסטיים משפיעים על האנרגיה הפנימית הקרויה QI ועל הדם, על כן הם יכולים לפגוע בפעולה ההרמונית של האיברים הפנימיים. אורח חיים לקוי כולל תזונה לא מתאימה, שינויים סביבתיים, טיפול לקוי במחלות, פעילות מינית מופרזת ולידות מרובות, כל אלו פוגעים ב – QI של הכליות ומכאן למעורבות של הריאות, הטחול, הקיבה, הלב והכבד.

קור, חום ולחות פתוגניים:
ברפואה הסינית, ה – QI והדם תלויים האחד בשני ופועלים האחד על השני. כאשר הם בהרמוניה, אין מחלות. כאמור, מהגורמים החיצוניים המשפיעים ביותר הם: קור, חום ולחות והם מביאים לחוסר הרמוניה. הקור גורם לקרישיות ה – QI והדם. חדירה של קור גורמת לעמדון של דם ומסתיים במחזור ארוך, דימום מועט ועד לחוסר דימום ולכאבים. לעומת זאת, החום מאיץ את זרימת הדם ומביא למחזור קצר, דימום רב ולעיתים עד כדי דימום מסיבי מהרחם. הלחות מתאפיינת בצמיגות ונטייה לנוע מטה. על כן הלחות תגרום למחזור דליל, אמנוריאה (חוסר דימום) ודיסמנוריאה (כאבי מחזור), הלויקוריאה (ההפרשה הנרתיקית) תגדל בכמותה. באם הלחות תהיה חמה, הדימום יהיה רב וברבות הזמן יופיעו גידולים, שפירים או ממאירים.

ביטוי רגשי:
הרגשות השונים ברפואה הסינית הכוללים את: השמחה, כעס, מלנכוליה, דאגה, אבל, פחד וחרדה, מיוחסים לאיברים השונים.
שמחה – לב כעס – כבד
מלנכוליה ואבל – ריאות
דאגה – טחול
פחד וחרדה - כליות
במצב נורמלי שבעת הרגשות לא יגרמו לפתולוגיה. שינוי רגשי דרסטי ישפיע על ה – QI ועל הדם ויגרום לאי ספיקת מסלולי ה – CHONG וה – REN אשר אחראיים על איברי המין הנשיים, כתוצאה מכך יתפתחו מחלות הקשורות במחזור, בלויקוריאה, בהריון ובלידה.
1. מלנכוליה ודאגה: שניהם מעכבים את ה – QI ומונעים את תנועתו השוטפת בגוף. זה מוביל גם לעמדון של הדם. כתוצאה מכך מסלולי ה – CHONG וה – REN לא יתפקדו כיאות. התסמינים יכללו: מחזור ארוך, מחזור דליל, דיסמנוריאה (כאבי מחזור) ואמנוריאה (הפסקת הוסת).
2. כעס: הכעס גורם ל – QI לשנות כיוון ולעלות מעלה, ובמקרים היותר קשים הופך גם ל "אש". האש גורמת ליציאת הדם מכלי הדם ולזרימת דם מהירה. התסמינים יהיו: כאבי ראש במחזור, גודש בשדיים טרם המחזור, דימום מהאף ובחילות של בוקר במחזור, חולשת מסלולי
ה – CHONG וה – REN יגרמו למחזור קצר ולדימום מסיבי.
3. פחד ואבל: פחד ואבל מביאים לירידת ה – QI מטה עד כדי כך שאינו פוקד את מסלולי ה – CHONG וה – REN וה – DAI. התסמינים המתפתחים כוללים – צניחת רחם, עודף לויקוריאה ואף להפלות.
4. חרדה ושמחה: החרדה גורמת לבלבול ה – QI, עודף שמחה יגרום ל – QI לנוע באיטיות. שינויים תכופים של שמחה וחרדה יגרמו לאי סדירות בתנועת ה – QI והדם. הדבר יתבטא במחזור לא סדיר ובאמנוריאה.
נוירוזות וסטרס משפיעים גם הם על ה – QI והדם ומפריעים בפעילות האיברים השונים, במיוחד הלב והכבד, בסופו יתפתחו מחלות גניקולוגיות שונות.

דפוסי אורח חיים קלוקלים
אורח חיים לקוי כולל: תזונה לא מתאימה, פעילות מינית מוגזמת, לידות מרובות, שינויים סביבתיים אקולוגיים וטיפול פגום במחלות.
1. תזונה לקויה: תזונה לקויה כוללת זללנות, רעב מוגבר ואכילת מזון לא "נקי". כל המצבים הללו פוגעים בטחול ובקיבה. כאשר האנרגיה המולדת של הכליות נפגעת מתזונה לקויה או עקב טחול וקיבה פגועים, אזי יופיעו התסמינים של מחזור ארוך, מחזור דליל ועד לאמנוריאה.
באם תפקוד הטחול, כאחראי על זרימת הדם הנורמלית בכלי הדם ועל יצור הדם, נפגע, מסלולי ה – CHONG
וה – REN יחלשו ויתפתחו תסמינים של מחזור עם דימום רב ועד לכדי דימום מאסיבי מהרחם.
באם ה – QI של הטחול והקיבה ניזוק, תוך צניחת ה – QI מטה, אזי מסלולי ה – REN וה – DAI ייכשלו ויתפתחו תסמינים של לויקוריאה רבה וצניחת רחם.
באם ה – QI של הקיבה אינו יכול לרדת מטה, יתפתחו תסמינים של בחילות והקאות בוקר. באם ה – YANG ייכשל מלעלות מעלה כתוצאה מחסר בטחול, יופיעו שלשולים בזמן המחזור. אכילת מזון קר או לא בשל, יביא הדבר ליתר קרישיות הדם ובכך למחזור ארוך, דימום מועט וכאבי מחזור. צריכה מוגזמת של מזונות חמים וחריפים יגרמו להצטברות חום במסלולי ה – CHONG וה – REN, זה יביא לבריחת דם מכלי הדם, בנוסף יהיה מחזור קצר, דימום רב ביותר, דימום מהאף במחזור ודימום רחמי במשך ההריון.
2. פעילות מינית מוגברת ולידות מרובות: בשני המצבים (כולל הפלות מרובות), ניזוק ה – QI של הכליות המחליש את מסלולי ה – CHONG וה – REN. התוצאה, מחזור לא סדיר במקרים הקלים. דימום מהרחם, לויקוריאה מוגברת וגושים, במקרים הקשים.
3. קונטוסיה וניתוח: החבלות ברקמות הרכות פוגעות בעובר ומביאות להפלות. ניתוחי בטן תחתונה ונרתיק מזיקים למסלולי ה – CHONG וה – REN, מחלישים את
ה – QI והדם. הדבר מביא לתסמינים הבאים: מחזור עם דימום רב, לויקוריאה רבה, דיסמנוריאה ומסות.
4. שינויים סביבתיים: שינויים סביבתיים יפריעו לפעולת הלב, הטחול, הכבד והכליות. כתוצאה מכך יופיעו תסמינים של מחזור לא סדיר ואמנוריאה.
5. טיפול לקוי במחלות: במקרים של דם חם, תוספת של תרופות המחממות או שמהותן חמה (לפי הרפואה הסינית), יביאו לתסמינים הבאים: מחזור קצר ודימום רב.
מתן של תרופות מחזקות YIN או שמקררות, יביאו להארכת המחזור. מתן שגוי של הורמונים או גלולות למניעת הריון, יגרמו לבלבול ה – QI והדם, ובכך גם לתסמינים של מחזור לא סדיר ועד לאמנוריאה.

נתוני הקונסטיטוציה
מדובר בנתונים עמם אנו נולדים, התזונה והאישיות המשפיעים יותר על הפן הנרכש. בגיל הבגרות והבלות, רמת ה – QI של הכליות יכולה לגדול או לקטון. לפיכך יתפתחו אמנוריאה או דימום רחמי. כליאת QI הכבד תגרום להפרעות במחזור, נפיחות בשדיים טרם המחזור, חוסר פוריות ועד לאמנוריאה. אש בכבד תגרום לכאבי ראש ודימום מרובה במחזור. בחולשה ובחוסר של הטחול יתכנו שלשולים במחזור ובצקות. באם לאישה לחות רבה, היא תסבול ממחזור דליל, חוסר פריון, לויקוריה רבה. וכך ניתן להסביר נזקים ובעיות נוספות בנשים.

עקרונות הטיפול
1. לחזק את הכליות.
2. לווסת את תפקוד הכבד ובכך לאפשר זרימה חופשית של QI ודם.
3. להמריץ את הטחול ולמתן את הקיבה.
4. להביא להרמוניה של ה – QI והדם.

דרכי הטיפול
1. אורח חיים נכון – תזונתית, התנהגותית, רגשית וסביבתית.
2. צמחי מרפא הניתנים לצורך איזון המצב הפגום תוך חיזוק הכליות, וויסות הכבד, איזון מסלולי ה – CHONG וה – REN.
3. דיקור בנקודות אקופונקטורה לצורך השגת אותן המטרות המצוינות לעיל.
4. פעילות גופנית מווסתת לצורך זרימת ה – QI והדם במסלולים השונים.

תוצאות הטיפול
ברוב המקרים משיגים תוצאות טיפוליות מצוינות. חשוב להשיג שיתוף פעולה של הנשים בשל הצורך בשינוי אורח החיים, בנטילת התרופות הצמחיות, בהחלטה על הפסקת הטיפול התרופתי הרגיל עם תופעות לוואי לא מבוטלות.
הבחירה היא בידי כל אחת ואחת, את הדרך אנו בוחרים לעצמנו והתוצאות יהיו בהתאם לדרך שנבחרה. אנו לא מבטלים את הצורך ברפואה הרגילה במיוחד כאשר מדובר בבעיות הקשורות ברפואת חירום, במקרים של גידולים מפושטים, בזיהומים קשים או בדימומים מסיביים. ככל שנקדים לעלות על המסלול הנכון כך נזכה ליותר בריאות ופחות בעיות וסיבוכים מאוחרים. תפילתי שאלוקים יזכה כל אחד ואחת מאתנו ביכולת הבחירה של הדרך הנכונה לו ולה. אתן הנשים ניחנתן ביכולת אינטואיטיבית מדהימה וכושר שינוי לא רגיל, חישבו על הדרך החדשה ישנה זו ואז השמים הם הגבול.

בברכה, פרופ` משה שטרנפלד




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י פרופ` משה שטרנפלד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]