חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הפחתת מזונות - הגדלת מזונות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות דיכאון

נושא המאמר: הטיפול הטבעי בדיכאון
מאת: הלל לרנר    שמור מאמר למועדפים

מ.ל נער חרדי בשנות העשרים חייו פנה אלי לאחר שבמשך שנתיים הסתגר בביתו והפסיק לתפקד. לדבריו הדיכאון תקף אותו בעקבות סירובה של נערה לחיזוריו. מאז הוא התקשה להיות בחברת אנשים וסבל מלחצים בראש. הטיפול בו כלל טכניקות של נשימות מיוחדות שאפשרו לו להתמודד עם הטראומות של עברו ותוספי מזון לאיזון מערכת העצבים. לאט לאט הוא התאושש, הביטחון חזר אליו והחל לתפקד.

הדיכאון מאובחן בהתאם לשמונה מאפיינים עיקרים:
• תיאבון גרוע המלווה בירידה במשקל (במקרים מסוימים התגובה הפוכה).
• אי סדר בשינה. שינה מרובה או הפרעות בשינה.
• ירידה ביכולת הריכוז והחשיבה.
• אובדן של עניין או הנאה בפעילות היומיומית.
• ירידה בחשק המיני.
• תחושה של חוסר ערך או רגשות אשמה.
• אדישות וחוסר פעילות או חוסר יוזמה.

אדם הסובל מארבעה מתוך שמונת הסימפטומים, קרוב לוודאי מדוכדך עקב נסיבות מסוימות בחייו. דיכאון נחשב מצב חמור יותר המשתקף בחמישה סימפטומים לפחות ובמצב הנמשך מעל לחודש ימים.

הסיבות הרגשיות לדיכאון
לדיכאון יש סיבות רגשיות כמו אובדן של אדם קרוב ויקר, גירושין, מחלה, פיטורים או נפילה כלכלית הפוגעת בדימוי העצמי של האדם. כל אלה הם, מניסיוני, תבניות רגשיות שהמקור שלהם נעוץ אי שם בעבר, בילדות, בינקות ואפילו בתקופת ההריון בזמן שהסובל/ת היו עוברים בבטן האם. בזמנים של לחץ ומצוקה אנשים נוטים לחזור על תבניות רגשיות שהעתיקו מההורים והפנימו. הזיכרונות עצמם מודחקים, אך התחושות שעלו בעקבות אותם ארועים, הם אלה המשתלטים על האישיות וגורמים להתפרצות הדיכאון. הסיבות הרגשיות ראשיתן עוד ברחם בזמן ההריון. העוברים, מהיותם מחוברים לאם וניזונים ממנה מושפעים מכל ארוע שעובר עליה ובעיקר ממחשבותיה ומצבה הרגשי. אימהות מתוחות, חרדות או שפשוט חשות חולשה קשה ומצבי רוח, עקב הקאות מרובות, עלולות להשפיע השפעה מכרעת על עובריהן. כל התחושות הללו מוטבעות במערכת העצבים המתפתחת של העובר ועלולות לצוץ שנים מאוחר יותר בעת המשבר הראשון של הילד, המתבגר או האדם המבוגר.

גם השנים הראשונות של הינקות והילדות מאוד משמעותיות. ילד שגדל בבית ששני הוריו או אחד מהם לא סיפק את צרכיו הרגשיים (חמור יותר במקרה של האם עד גיל שבע), עלול לפתח תחושות חוסר ערך עצמי, גם אם מודחקות, וברגע של קושי ומשבר התחושות הללו יתפרצו. לעיתים הילד פשוט "סופח" באופן לא מודע את התבנית הדיכאונית של אחד מהוריו. ישנם מקרים בהם המשפחה חמה ותומכת, אך כניסה בטרם עת למעון, או היעדרות מרובה של ההורים עקב לחצי פרנסה, עלולים ליצור טראומה נפשית שתתפרץ בשנים מאוחרות יותר.

סיבות פיזיולוגיות לדיכאון
לדיכאון עלולות להיות גם סיבות פיזיולוגיות. לפני למעלה משנה טיפלתי בבעל מקצוע בתחום הבניין שסבל מתסמינים של דיכאון ובבדיקה מעמיקה התברר שבמשך השנים גופו ספג כמויות גדולות של חומרים תעשייתיים שהשפיעו על מערכת העצבים שלו. לאחר שטופל בדיאטה מיוחדת לניקוי רעלים נעלמו מרבית הסימפטומים מהם סבל. גם עישון עלול ליצור סימנים של דיכאון בגלל השפעת הניקוטין ומרכיבים אחרים בטבק על מערכת העצבים. כך היה במקרה של איש קבע שפיתח הרעלת ניקוטין ורק לאחר דיאטה לניקוי רעלים הוא החלים.

סיבה אחרת הנפוצה בעיקר אצל נשים היא תת-פעילות בלוטת התריס. הבלוטה משפיעה לאיזון הסוכר וחילוף החומרים בגוף. כרבע מהנשים הסובלות מתת פעילות הבלוטה אינן מאובחנות כלל. התוצאה היא שהן סובלות מעלייה במשקל, עייפות, אובדן החשק המיני ומצב רוח ירוד. יש הסובלים מסימנים של חולשה, עייפות ודיכאון על רקע התפשטות פטריית קנדידה במעיים. פטריית הקנדידה אלביקנס שוכנת במעיים האנושיות כחלק מהפלורה. תזונה מרובת פחמימות וסוכרים, נטילת גלולות לאורך שנים, שימוש יתר באנטיביוטיקה ולחצים נפשיים משבשים את אוכלוסיית המעיים וגורמים לפטריה להתפשט ולהיהפך לרעילה לגוף. משערים שכ-20 אחוז מהאוכלוסיה במערב סובלים מכך. ניתן לאשש את ההמצאות הפעילה של הפטריה באמצעות בדיקות צואה.

ויטמינים ותוספי מזון לטיפול בדיכאון

שמן פשתן - שמן הפשתן מכיל42% חומצות שומן אומגה-3 (הכמות הגבוהה ביותר בטבע). חומצות השומן הללו מהוות אבן בניין ליצירת נוירוטרנסמיטורים במוח ועל כן מאזנות את מערכת העצבים. מומלץ ליטול כל יום 4 כפות שמן מעורבבות בחצי כוס גבינת קוטז` רזה להגברת הספיגה. במקביל יש להימנע משומנים מן החי (כולסטרול), מרגרינה, חמאה, בשר בקר, בשר המכיל הורמונים או בשר קפוא ומזון המכיל חומרים משמרים (החומרים המשמרים פוגעים בפעולת חומצות השומן החיוניות).

שמן דגים - מכיל חומצות שומן רב-בלתי רוויות מסוג אומגה-3, אך בכמות קטנה יותר(25%). מומלץ ליטול 10 גרם ליום.

B50 קומפלקס - קומפלקס ויטמיני B עוזר לאזן את מערכת העצבים. יש ליטול עד פי 4 מהכמות המומלצת. הויטמינים הללו בטוחים בשימוש משום שהם מסיסים במים ועל כן מופרשים בקלות מן הגוף.

היפריקום (פרע) - הצמח ידוע ביכולתו לאזן את רמות הסרוטונין במוח. מחקרים מראים שההיפריקום יעיל מן הפרוזק וללא תופעות לוואי. מומלץ ליטול אותו בתמצית או בכדורים.

ג`ינסנג - הג`ינסנג מכיל פיטוסטרואידים (ג`נסינואידים) הגורמים לתחושת חיוניות ומשפרים את מצב הרוח. מומלץ להתחיל עם הגינסנג הסיבירי ורק אם אין תוצאות, להשתמש בזן הקוריאני החזק יותר.

בברכה, הלל לרנר נטורופתיה ורפואה סינית





www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הלל לרנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]