חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יחסי ציבור ליזם המתחיל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות דיכאון

נושא המאמר: סומטיזציה של מצבים רגשיים-ביטוי גופני לתהליכים נפשיים
מאת: ד`ר אודי בר   שמור מאמר למועדפים

לאחרונה מרבים לדבר על הקשר בין גוף לנפש. לאחרונה גם מרבים יותר ויותר אנשים להכריז על אמונתם כי קיים לו קשר הדוק שכזה. אני אומר "לאחרונה", כי תמיד ידענו על הקשר אולם מעולם לא דברנו אודותיו כה רבות.
עלייתו של שיח זה בין הבריות כמו גם עלית הפלח היחסי של מחקרים בנושא זה מבין סך המחקרים משקפת מגמה ברורה מזה שנים. מגמה ההולכת ומתגברת.
לדעתי לא תהיה עוד נסיגה ברמת המודעות המוענקת כיום לנפש כחלק מפתופיזיולוגיה של תחלואה. תהיה עליה. לדעתי הקשר גוף- נפש מתחיל רק לאחרונה לחשוף בפנינו את סודותיו.
רבים מכם וודאי חושבים כי הקשר גוף נפש אומר כי חלק ממחלותינו הוא "רק בראש", או חלק אחר אולי חושב כי מדובר במחלות פסיכוסומטיות מסוימות כמו למשל אסטמה, כיב קיבה או פריחות עוריות כלשהן. ובכן לא, איני מתכוון לא לאלה ולא לאלה. אני מתכוון לומר כי בריאותנו הכוללת, מחלותינו הקשות כמו גם הקלות. האקוטיות כמו הכרוניות, כולן מושפעות בדרך זו אחרת ממצב חוויתי זה או אחר הנובע מעולמנו הרגשי.

המעניין הוא כי אפילו נתוני גוף או מראה איברים מסוימים בגופנו מושפעים מדימויו של אותו האיבר בתודעתנו והבנתנו הרגשית אודותיו. מושפעים גם בדרך בה אנו נושאים את האיבר אבל גם בדרך בה אנו מתייחסים אליו בעולם הדימויים הפרטי- סובייקטיבי שלנו.
אני טוען כי אפילו פוריות, תלויה בתהליכים רגשיים.

במרפאתי ישנם מסלולי טיפול למחלות כרוניות וכן מסלול אחר לאוטואימוניות.
חלק אינטגרלי מאותם מסלולים הוא שיחה. במרפאתנו המטופלים "מתחייבים" לדבר.
שיחה למעשה היא חלק פורמלי מטיפול במחלות כגון זאבת, ראומטואיד ארטריטיס, יתר לחץ דם, פיברומיאלגיה סכרת ועוד. אתם בוודאי סקרנים לדעת מה חשיבותה של שיחה בדלקת מפרקים,
או מהי חיוניתה בלחץ דם גבוה?
ובכן הרשו לי לספר לכם כי תפקידם הוא מכריע. אין מדובר בתהליך פשוט כמו נטילת כדור, אולם אין לוותר עליו לשם השגת ריפויין האמיתי של מספר מחלות. למעשה אני טוען כי מצבים רגשיים הם בעלי השפעה על בריאותנו הכללית ואפילו מראינו וישנן מחלות בהן לא תהיה החלמה ללא התערבות רגשית, או שיהיה צורך בטיפול תרופתי אגרסיבי מאוד רק כדי להקל על החולה.

אולי נפצח במספר דוגמאות:
לפני כשנה פנתה למרפאתי אישה בת 34 אשר הפסיקה לקבל מחזור מזה כשנה. במסגרת הבירור ערכנו לה בדיקת דם להערת מצבה ההורמונלי, בבדיקות עלה כי האישה סיימה את תקופת פוריותה והייתה כבר למעשה בעיצומו של גיל המעבר. כמובן שהתוצאה הפתיעה את כולנו, הרי מדובר באישה צעירה לכל הדעות. ובכן במסגרת הטיפול השיחתי עלה והופיע הרושם כי היא שמחה למדי על הבשורות שבישרנו לה. היה קונפליקט ברור בין מצבה הרפואי אשר למעשה בישר על סוף תקופת פוריותה, לבין ההקלה שהיה נראה כי חשה. במהלך טיפולי באותה אישה גיליתי כי עברה אונס בילדותה ולמעשה המחזור החודשי אשר קיבלה מדי חודש היה תזכורת לאותו מאורע טראומתי. עוד גיליתי כי למעשה לא רצתה להרות לעולם. היא חשבה על אימוץ בחיוב רב אך לא רצתה צאצאים משלה (גישה טיפוסית מאוד לאלה אשר עברו התעללות מינית בילדותם).
ובכן, בדיעבד בהחלט הובהרה לי אותה הקלה אשר חשה עם בשורת התוצאות.

כעבור כחצי שנה מקבלתי את הגברת הראשונה הופיעו במרפאתי אם ובתה. במהלך ראיון הקבלה סיפרה הבת כי מזה מספר חודשים נמצאת בגיל המעבר על כל תופעותיו, לכששאלתי לגילה אמרה לי- 29! כאן כבר לא יכולתי עוד להתמהמה וסיפרתי לאם ולביתה כי יש חשיבות רבה לעברה של האישה הצעירה. וכן סיפרתי כי יתכן והילדה עברה בילדותה חוויה מינית טראומתית. תשובת הנשים הדהימה אותי לחלוטין. הן סיפרו כי דווקא האם היא שעברה אונס בילדותה, אונס קשה ואכזרי, ונהגה לספר עליו לבתה כמו גם להזהיר אותה מפני גברים. זאת אומרת האם למעשה הפכה את בתה לשותפה לחווייתה הטראומטית ובתה למדה לתעב את המחזור החודשי על כל השלכותיו ולמעשה נכנסה לגיל הבלות בסוף גיל- 28!
הווי אומר במקרה זה הפגיעה בדימויו של תהליך הביוץ כמו גם סמליותה של הפרשת דם הווסת, דילגו דור למעשה ונתנו את אותתיהם דווקא בילדה. מיותר לציין כי גם בפנייתן של הנשים הללו לא היה רצון להחזיר את המחזור החודשי או למנוע את הפגיעה בפוריות, אלא רק לטפל בתופעות גיל המעבר המטרידות.

ובכן מכל הנאמר לעיל, האם למישהו ספק בלבו כי לתהליכים רגשיים חשיבות לתהליכים גופניים?

לפני כשנתיים הגיעה למרפאתי אישה נאה כבת 43. היא נראתה מטופחת ביותר ועסקה בפעילות ספורטיבית סדירה. היא הייתה קוסמטיקאית במקצועה. תלונתה היתה נשירת שיער. היא התלוננה כי הוא מאבדת המון שערות בכל יום ושיערה כבר דליל. היא שידרה מצוקה, שפשוט סיפרה לי כי תתאבד אם תהפוך לקרחת. רמת החרדה היתה גבוהה מאוד. היא סיפרה לי כי שערה הנושר הוא הדבר היחיד אשר מעסיק אותה ופרט לכך לא איכפת לה מדבר. "אתה חייב לעזור לי"! אמרה "אתה המוצא האחרון"! ואכן במהלך השיחות גיליתי כי ניסתה כבר כל דרך טיפולית, גם כאלה אשר ידעה כי חסרות תועלת. היא היתה על סף משבר. כבר כמעט ולא עבדה בגלל דימוי עצמי נמוך-"היא הרי קרחת"!.
ובכן הטיפול באותה אישה כלל כמובן גם טיפולים בקרקפתה, אולם הוא כלל אף תרופה נוגדת חרדה. אתם יודעים מדוע? האישה היתה ברמת חרדה כה גבוהה אודות שיערה, עד כי בתפיסתה השלילית האיצה את תהליך הנשירה. הרשו לי לספר לכם כי אותה אישה כבר אינה מוטרדת משיערה והיא באה לבקרני במרפאה מדי עת רק כדי לומר לי שלום ולצחוק יחדיו על תסביכה מהעבר.

ואולי נסיים בדוגמה אחרונה.
לפני מספר חודשים קיבלתי זוג מטופלים, נשואים וותיקים, אשר החלו טיפול כולל בתוספי מזון.
האשה סיפרה בין יתר הדברים כי סובלת מיובש ווגינלי, למרות כי מחזורה היה סדיר. עוד הוסיפה ואמרה כי מדובר בבעיה בת מספר שנים. תוך כדי היכרותי את בני הזוג עלתה תלונתו של בעלה כי אשתו מעולם לא יוזמת אקט מיני, ומצידה סיפרה האישה כי סקס תמיד שיעמם אותה. ואכן הסתבר כי עם היובש הווגינלי הפסיק הבעל לנדנד לה אודות קיום יחסי מין. ובכן, שימו לב, לא מדובר כאן בהתחזות. האשה אכן סבלה מיובש ווגינלי יוצא דופן. אלא ששורשו לא היה נעוץ בבעיה הורמונלית וגם לא אנטומית הוא פשוט נתן לה לגיטימציה להפסיק את קיום יחסי המין עם בעלה. יחסיה עם בעלה היו נפלאים באופן כללי, והיא חששה כי סירובה המתמשך למין יגרום להם לריחוק. ברגע שהופיע אותו יובש נרתיקי הוא למעשה שיחרר אותה מהאשמה ואפשר לה להמשיך ולסרב לסקס מבלי לאיים על הקשר.

ובכן ראינו מספר דוגמאות, זהו רק קורטוב. מאחורי כל מחלה קשה מסתתר לו סיפור רגשי בעל מטען אנרגטי רב. מטען אשר בחר לו לבטא את עצמו דרך הגוף, או בחר להנציח את קיומו דרך תהליכים פיזיולוגים.
בזאת נסיים להיום, אולם זכרו, כולנו משפיעים בדרך זו או אחרת על גופנו ובריאותנו.
נסו להשפיע לטובה. אתם עוד יכולים לשנות!!

בברכה,
ד`ר אודי בר

www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד`ר אודי בר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]