חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שולחן השבת פרשת - בראשית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות רגשות אושר

נושא המאמר: אושר בכל מחיר ?!
מאת: ד"ר יגאל גליקסמן   שמור מאמר למועדפים

מהו אושר ??

אם אשאל חמישה אנשים שונים, אמרו לי "מהו לדעתכם התבלין החשוב ביותר העושה אדם למאושר?"
אני מבטיח לכם כי אקבל 5 תשובות שונות כמו:

1. התבלין החשוב ביותר הוא "בריאות" אם ישנה לך בריאות יש לך הכל !!!
2. אדם אחר יאמר " לא לא כסף, אם יש לך הכסף אז יש לך אושר ועושר. הכסף יענה על הכל!!!
3. אדם אחר יאמר " אהבה" אם אתה אוהב אתה מאושר !!!
4. האדם הרביעי יאמר "פרסום", כשאתה מפורסם אתה מאושר !!
5. האדם החמישי יאמר "ילדים " הילדים הם אושרי.... עבורם אני מוכן לעשות הכל.....

אכן התשובות הן שונות אך אינן כל כך מדויקות, שהרי אם כל מה שהאדם היה צריך על מנת להיות מאושר היה בריאות אז כל אדם שעבר מבדקי כושר יהיה באופן אוטומטי מאושר. אם בכסף מדובר אזי כל מיליונר היה מאושר מוכר לכם ודאי המשפט "מרבה נכסים מרבה דאגות". אם פרסום, נעורים, יופי, כשרון היו מביאים לאושר אזי מדוע התאבדו ג`ודי גרלנד, מרלין מונרו, מייק ברנט ואחרים ... הרי היה להם כסף, פרסום ,יופי ובכל זאת בחרו למות..... למרות הכל חסרה להם השלווה הפנימית, שלווה המאפשרת לאדם להנות ממה שיש לו.

מה טוב בעובדה שיש לאדם בית מפואר באזור יוקרתי, 3 עוזרות, 4 מכונית,10 חשבונות בנקים גדולים ,2 שומרי ראש והא צריך לשמור על דיאטה נוקשה בגלל כיב קיבה או סוכרים בדמו?

תתפלאו לדעת כמה בני אדם חושבים שהם יכולים למצוא אושר באמצעות משהו או מישהו אחר.
" התחתנתי אתך לא כן..... עשני מאושר!!! אומרת האישה לבעל.
זוג שטיפלתי בו היה נשוי 25 שנים מתוכם רק 5 השנים הראשונות היו לדעתם " מאושרות" אלו היו השנים בהן עבד הבעל בצי הסוחר....
כמה פעמים נשאלתם על ידי מכר, ידיד או חבר ,לאן עלי ללכת או לאן כדאי לי לנסוע על מנת למצוא את האושר לשוויץ, לארה"ב או אולי למזרח הרחוק???
מעניינת העובדה שרוב בני האדם חושבים כי האושר נמצא במקום בו הם לא נמצאים.

לדעתי אם אושר יכול היה להימצא אי פעם הוא יכול להימצא אך ורק במקום אחד בתוך כל אחד ואחת מאיתנו!!!

לא מזמן שמעתי אישה אחת אומרת לחברתה " לאן שאני הולכת, לאן שאני נוסעת אני צריכה להביא גם את עצמי וזה מה שמקלקל והורס לי הכל.

אם כך הוא הדבר אז מהם הסימפטומים של אדם שתבלין האושר נמצא בו?

אדם מאושר הוא אדם שישנן לו בעיות, אכזבות, תסכולים, כאב, חולי ,שמחה ועצב , אך הוא יודע איך לפגוש ,להתמודד ולהסתגל אליהן בצורה המתאימה.

לא הבעיה היא הבעיה, אלא יכולת ההסתגלות שלנו למצבי חיים שונים היא זו הקובעת והופכת אותנו למה שאנחנו. אם נצליח לפגוש באותה יכולת את צערנו כמו את שמחתנו, אם נוכל לומר לעצמנו אנו נהנים מן היכולת שלנו לאהוב, לחוש, למשוח לכאוב להתמודד וכד` אזי קל יותר יהיה לנו.


אני נזכר באירוע מסוים החרוט בזיכרוני כבר 10 שנים.
בסדנת סוף שבוע שהנחייתי באחד מבתי המלון היפים באילת, בנושא של תקשורת תוך ובינאישית והתמודדות עם מצבי לחץ, באחת מהפסקות הצהרים ישבתי להנאתי ליד בריכת השחייה כשניגש אלי אחד ממשתתפי הסדנה ושאל אותי אם הוא יכול לשוחח איתי כמה דקות, אני הסכמתי והוא החל לספר לי על " צרותיו " . מדובר באדם עשיר מאד, ישנה לו רשת של בתי מסחר רבים בארץ ובחו"ל, החברה שלו נפטרה ממחלה ממארת לפני 6 חודשים ומאז קשה לו מאד. " הדיכאון מלווה אותו בכל שעה משעות היום ואינו מסוגל להנות משום דבר....."

באותו רגע הובילה עברה לידינו אישה שהובילה את בנה העיוור מבריכת השחייה לכיוון הקפטריה וכאילו יד הגורל רצתה בזאת - ברגע שעברו לידינו אמר הילד לאמו " אמא את יודעת המים בבריכה היו נפלאים, הם ודאי נראים נהדר". באותו רגע ידעתי כי לילד העיוור היה יותר אור בעיניו מאשר לאיש שיחי עם עיניו הרואות והפקוחות לרווחה.

גבירותי ורבותי יקרים אנחנו לומדים להיות מאושרים!!!!!

אף אדם לא נולד מאושר באותה מידה שאינו נולד פושע ,רופא, עורך דין, חבר כנסת ,ספורטאי , ראש ממשלה או נשיא. כל ילד יכול לגדול במערכת משפחתית שתלמד אותו ותקנה לו ערכים ויכולת לראות אפילו אור גדול בצינוק החשוך ביותר.

אני מנצל כל הרצאה, סדנה או יעוץ שאני נותן על מנת לחזור על המשפט הבא: " הורים יקרים לעולם אל תתנו לילדיכם יותר אהבה, יותר תשומת לב, יותר צעצועים כשהם חולים, בבקשה מכם חסכו את אהבתכם, תשומת לבכם והצעצועים לרגעים, לשעות ולימים בהם הם אינם חולים. אם לא תעשו כך הרי אתם מלמדים את ילדכם את אחת מההתנהגויות הגורמות לאין ספור בעיות וקשיים - תקשורת באמצעות כאב ומחלות כלומר הורים מלמדים את ילדיהם שכדאי להם להיות כואבים או חולים.

האושר שלנו מותנה לא רק במה שאנו יכולים לקבל, אלא במה שאנו יכולים לעשות עם מה שיש לנו.

אדם מאושר ומאוזן תמיד מציב לעצמו מטרות חדשות בחייו. הוא יודע לרצות את ההווה העכשווי שלו בצורה הטובה ביותר. כולנו זקוקים למטרות חדשות, הן נותנות לנו את תחושת ההישגיות , אנו מעריכים עצמנו יותר והביטחון העצמי שלנו גובר. כולנו רוצים במחיאות כפיים - שקספיר אמר : " העולם כולו במה ואנו השחקנים ".

אושרו של האדם אינו תלוי במה שעושים לו אלא בדרך ובאופן התייחסותו למה שנעשה לו.

לא הלחץ הוא זה המזיק לבריאותו ולתפקודו של האדם אלא, התרגום שהוא נותן לאותו גורם מלחיץ.

לאדם שבחירתו בחייו היא יותר עליות מאשר ירידות, יותר דמעות מאשר צחוק, יותר לחצים ופחות רגיעה, חסרה אחת מהיכולות החשובות ביותר בחיים - היכולת לחיות עם עצמו.

אדם מאושר ומאוזן לעולם אינו מושלם ולכן אין מקום שידרוש שלמות מאחרים, על האדם להאמין בעצמו, להחליט החלטות ולבצע אותן.

אדם מאושר ומאוזן יודע כיצד לצחוק בחייו, זו יכולת שניתנה לכל אדם ברגע היוולדו , לצערי הרב אנשים רבים אינם ממצים את יכולתם הטבעית הזו.

אדם מאושר ומאוזן יודע כיצד להביא שימחה ואושר לחייו של הזולת, הוא יכול ומוכן לראות ולהבין, לשמוע ולהקשיב לנקודת הראות ולמחשבתו של הזולת.

כמה מוזר הדבר ? אנו שולחים עשרות זרי פרחים גדולים ויפים לאלה שאינם יכולים לראותם או להריחם, אנו מתעקשים לומר כל כך הרבה מילים ומשפטים נפלאים לאלה שאינם יכולים לשמוע ,להבין או להגיב...
עיניים עצומות אינן יכולות לראות את אותן השושנים הלבנות, ידיים קרות אינן יכולות להחזיק בהן, נשימה שדממה אינה יכולה להריחן.

אנו יכולים לעזור רק בחיים, רק בהווה העכשווי, בהווה של קשיים, מאבקים והתמודדויות, בהווה של אכפתיות ודמעות, בהווה של שמחה ויצירה , בהווה של שלום .

אז תנו את "הפרחים" , אמרו את המילים הנפלאות עכשיו !!!! כי רק עכשיו הוא הזמן להיות עם עצמנו ועם יקירנו ברגעים היפים והמכוערים, הנעימים והקשים.

אנא זכרו אם אושר יכול היה להימצא אי פעם הוא יכול להימצא אך ורק במקום אחד בתוך עצמנו !!!

www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יגאל גליקסמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]