חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יתרונות השיזוף בהתזה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות חבלה מוחית

נושא המאמר: חבלה מוחית
מאת: הוצאת עם עובד - משרד הביטחון   שמור מאמר למועדפים

כאשר אדם סופג חבטה עזה בראשו, עלול להיפגע המוח, גם אם לא נסדקו עצמות הגולגולת במקום החבטה. לפעמים האזור במוח שניזוק גדול בהרבה מן האזור בגולגולת שספג את החבטה. הסיבה לכך היא, שאם זעזעה החבטה את המוח כולו, יינזק לא רק אותו אזור במוח הנמצא מתחת למקום החבטה, אלא גם האזור הנמצא מן הצד הנגדי, משום שהוא נדחף בכוח אל עצמות הגולגולת שלידו. כתוצאה מכך יתפחו הרקמות המוח וייגרם נזק עקב אי יכולת המוח להתפשט החוצה, בהיותו נתון בתוך הקופסה הקשיחה של הגולגולת. ואם כך, קל חומר שהמוח עלול להיפגע בעקבות שבר בגולגולת. היקף הנזק והיותו זמני או תמידי תלויים בעיקר בסוג הפגיעה ובעוצמתה.

הסימפטומים
אופי הסימפטומים תלוי במקום הפגיעה ובעוצמתה, אולם גם חבלה קטנה מולידה בד"כ בעקבותיה כאבי ראש מידיים. אם פגו הכאבים אחרי יום או יומיים, אות הוא כי רקמות המוח שבה לתקנה וכי הפגוע החלים החלמה מלאה – להוציא מקרים נדירים ביותר. פגיעה חמורה יותר גורמת בד"כ לאובדן הכרה מידי, הנמשך משניות ספורות (במקרה זה ידובר ב"זעזוע מוח") ועד שבועות אחדים (מצב של תרדמת – קומה).
אדם שאיבד זמנית את הכרתו מתעורר ממצב זה כשהוא המום ומבולבל. יש גם שהוא לוקה באובדן הזיכרון (אמנזיה), בכאבי ראש, בשיבושים נפשיים, ברפיון שרירים או אף בשיתוק (כולל קשיי דיבור). ברוב המקרים הפרעות אלה הולכות ונעלמות במשך הזמן, אולם לעיתים מוסיף הפגוע לסבול מנזק משארי בצורת בעיות גופניות או נפשיות ממושכות, כגון שיתוק, רגישות יתר לגירויים ודיכאון.

הסיכונים
חבטה עזה בראש עלולה לקרטע כלי דם יחיד או כמה כלי דם ולגרום דמם תת קרומי. דמם על קרומי או גם, לעיתים נדירות יותר, דמם תת עכבישי. יש שסימניו של דמם כזה, שמקורו בחבלה, מופיעים רק שעות, ימים או שבועות לאחר החבלה.
שבר בגולגולת טומן בחובו סכנה נוספת, משום שדרך מקום השבר עלולים מיקרואורגניזמים לחדור לתוך רקמות המוח ולגרום דלקת קרום המוח – לפעמים שבועות או חודשים לאחר הפגיעה. יש גם מקרים, שהנזק הנגרם למוח עקב חבלה חמורה הוא תמידי, והוא גורם התקפים חוזרים של התכווצויות.

כיצד לנהוג
כאשר אתה רואה אדם שאיבד את הכרתו בעקבות חבלה, הזעק מיד עזרה רפואית. גם אדם שלא איבד את הכרתו עקב חבלה, אך נתגלו בו סימנים אחרים של נזק מוחי, חייב לפנות אל הרופא מוקדם ככל האפשר. אם נחבלת בעצמך ואם אינך זוכר את פרטי החבלה, רצוי שתלך אל הרופא בלוויית אדם שהיה עד ראיה למקרה, כדי שיוכל לתאר את פרטיו. אורך הזמן לפני הפגיעה, שנמחק מן הזיכרון, עשוי להעיד על מידת חומרתה של החבלה: ככל שהחבלה בראש היתה חמורה יותר, כן ממושכת יותר התקופה שנשמטה מזיכרונו של הפגוע.
אם נתקפת כאב ראש ללא סיבה ידועה, ואם מתלווים לה חולשה ובלבול נפשי, נסה להיזכר במה שאירע לך בעת האחרונה. האם נחבטת בראשך או היית קורבן לתאונה קלה? אם כך ואם כך עליך להיועץ עם הרופא. ייתכן שהרופא ימליץ על בדיקות שונות לקביעת היקף הנזק, והראשונה שבהן – צילום רנטגן של הגולגולת לגילוי שבר אפשרי. בדיקות אפשריות נוספות, ובמיוחד במקרה של המשך הפרעות, הן אנצפלוגרמה, סריקת המוח בסורק הממוחשב, ואולי גם ארטריוגרפיה לגילוי כלי דם שנקרעו.

הטיפול
טיפול עצמי:
כמה וכמה תרופות פועלות נגד הפרעות קלות בעקבות חבלה מוחית, כגון תרופות לשיכוך כאבים וסמי הרגעה (במקרה של בלבול), אולם אין לתת לחולה שהיה שרוי באובדן הכרה תרופה כלשהי בלי להתייעץ תחילה עם רופא. אם נחבט החולה בחוזקה, ימליץ כנראה הרופא על אשפוז של לילה או שנים בבית חולים לשם תצפיות, מחשש של סיבוכים. אם נגרם נזק קל בלבד, טובים הסיכונים שהחולה יחלים מאליו לאחר מנוחה של שנים או שלושה ימים.
טיפול מקצועי:
אדם מחוזר הכרה יש לאשפזו בבית חולים. ייתכן ששם יינתן לו עירוי תוך ורידי של תרופה מקבוצת הסטאורידים להורדת הבצקת של רקמות המוח. במקרה של שבר בגולגולת דרוש לעיתים רחוקות ניתוח דחוף לאיחוי השברים.

הסיכונים לטווח ארוך
בד"כ נדרשים שבועות אחדים עד להחלמה מלאה מחבלה מוחית קשה. אולם מקצת מן הנפגעים ייפגעו לצמיתות במידה זו או אחרת, למשל בצורת דיבור מקוטע או רפיון שרירים באחת הזרועות או הרגלים. להחשת תהליך ההחלמה זקוק החולה לעידוד ולסיוע מצד בני משפחתו וידידיו, וברוב המקרים גם ימליץ הרופא על פיסיותרפיה כדי למנוע שיתוק, רפיון שרירים או שיבושים בתיאום פעולות השרירים.

www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הוצאת עם עובד - משרד הביטחון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]