חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרויקט סיום קורס פוטושופ





    קישורי טקסט (לפרטים)




טיסה ליוון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות חרדות פחד טיסה

נושא המאמר: פחד טיסה
מאת: ד"ר יגאל גליקסמן hdtk dkhexni   שמור מאמר למועדפים

יוסי גבר בן 27 רווק, מהנדס מחשבים, עובד בחברה מצליחה לתכנות במרכז הארץ. לאחרונה קודם בתפקיד. במסגרת תפקידו החדש הוטלה עליו האחריות לנהל פרוייקט חדש של החברה ברומניה דבר שדרש ממנו לטוס לרומניה לעיתים קרובות.

הפחד מטיסה מציק ליוסי כבר 4 שנים, מאז טיסתו האחרונה לחופשה באילת. למרות המרחק והזמן הקצרים היתה טיסה זו גדושה באפיזודות של כיסי אוויר רבים שהיתה מאד לא נוחה ומלווה בתחושות של פעימות לב מואצות, קשיים בנשימה, סחרחורות, רעד ובחילות. כן היתה זו טיסה מפחידה וטראומטית. החוויה הזו הזכירה ליוסי כתבה שהופיעה בטלוויזיה על מטוס נוסעים שהתרסק בגין תקלה טכנית.

עד כה הצליח יוסי להסתיר את נושא פחד הטיסה שלו ממעבידיו בדרכים שונות. לקראת שתי טיסותיו הראשונות לרומניה, נפגש עם רופא המשפחה שלו שרשם לו תרופות הרגעה אותן היה עליו לקחת כמחצית השעה לפני ההמראה. יוסי אכן עשה זאת אולם מאחר ולא הרגיש בטוח ורגוע עם התרופות הוסיף גם שתיה של אלכוהול, עובדה שגרמה לו לתופעות לוואי של כאבי ראש וקשיים בריכוז.

מין הראוי לציין כי לכל ההשתלמויות והכנסים שהתקיימו באילת נהג להגיע ברכב. הוא הבין כי לא יוכל להסתיר את עובדת פחד הטיסה שלו לאורך זמן וחשש כי גילוי הפחד עלול לטרפד את מינויו החדש וקידומו בחברה. מאחר ותוצאות הטיפול התרופתי לא גרמו ליוסי לתחושה כי אכן יש בידו להתמודד עם פחד הטיסה מבלי לפתח תלות בתרופות ולהרגיש את תופעות הלוואי שפגמו בצורה משמעותית ביכולתו התפקודית, הופנה לבקשתו לטיפול התנהגותי קוגניטיבי בשילוב שיטת הביופידבק. בשלב הראשון הוסברו ליוסי עקרונות הטיפול ובמיוחד הרציונאל של טיפול מבוקר בחשיפה למקור הפחד.

בפגישה הראשונה לאחר לקיחת האנמנזה, בוצע גם הפרופיל הפסיכופיזיולוגי על מנת להתרשם מתגובות מערכת העצבים לגירויים מלחיצים. לאחר ניתוח תוצאות הפרופיל הפסיכופיזיולוגי ותוך התייחסות לאופי עיסוקו, לוח הזמנים שלו, הוכנה עבור יוסי תכנית טיפול מחויטת. התכנית התבססה על התיאוריה של wolpe לפיה כשאדם נחשף לגורם מפחיד בדרך כלל עולה רמת המתח הפיזיולוגי והרגשי שלו. אם מצליחים ללמד את אותו אדם להרפות עצמו תוך כדי חשיפה הדרגתית לגירוי המפחיד, תגובתו לפחד תהיה אפקטיבית יותר.

התכנית הטיפולית כללה לימוד טכניקות ייחודיות לפיתוח שליטה רצונית, הרפיה ואימון אוטוגני לצורך שינוי תוכן המחשבות. במידה והפחד נובע מחשיבה לא רציונאלית ניתן ללמד את האדם לחשוב בצורה רציונאלית ובכך לעזור לו להתמודד ולהתגבר על פחדיו בצורה טובה יותר. עלינו לזכור כי חשיבה שלילית הנמשכת תקופה ארוכה הופכת להרגל היוצר תגובות אוטומטיות שהאדם אינו כל כך מודע להן. מטרת הטיפול היא לעזור לאדם לזהות את המחשבות האוטומטיות השליליות באמצעות המיכשור הממוחשב את השינויים הפיזיולוגיים המתרחשים בגוף בו זמנית .כמו כן ללמדו להחליפו במחשבות חיוביות של התמודדות ושליטה ולראות כיצד הן גורמות לשינוים באותם תהליכים פיזיולוגיים.

הרעיון המרכזי בשיטת הביופידבק הוא להציע למטופל טיפול שמטרתו הקניית ידע, כלים לצורך התמודדות אקטיבית ואפקטיבית יותר עם פחדיו. להעביר אליו את האחריות ללמידה ולשינוי ולגרום לו לחוש ביטחון ביכולת השליטה שלו במצב ולא לחוות את תחושות אובדן השליטה וחוסר האונים, כמו כן להפחית את התלות בתרופות.

יוסי הסכים לעקרונות הטיפול. בשתי הפגישות הראשונות למד טכניקות נשימה והרפיה ייחודיות, אותן היה עליו לתרגל באופן עצמאי הרבה פעמים בכל יום. בפגישה השלישית, נבדקה יכולת השליטה שלו על הנשימה. כשהיה ברור כי רכש מיומנות בתרגול, עבר לשלב של חשיפה הדרגתית למוקד הפחד.

הוא התבקש להגיע לשדה התעופה בן גוריון כל ערב במהלך השבוע, להתבונן במטוסים הממריאים ונוחתים, תוך כדי תרגול הטכניקות שלמד ושימוש במיכשור ביופידבק נייד שקיבל על מנת לקבל באמצעותו משוב אובייקטיבי על יכולתו להוריד את רמת המתח הפיזיולוגי והרגשי ובכך להוריד את רמת החרדה.

בשלב הבא התבקש לדמיין את עצמו במטוסים הממריאים ונוחתים ובכך לחשוף עצמו לחוויות החרדה ולתרגל את הטכניקות שלמד עד שרמת החרדה ירדה והוא נרגע.
בכל חשיפה היה על יוסי למלא בטופס מיוחד הכולל ציר זמן וציר עוצמה של החרדה. בעצם מילוי הטופס נחשף יוסי שוב לתוכן החרדתי. בשלבי החשיפה הראשוניים תאר יוסי תחושות של סחרחורת, פעימות לב מואצות, רעד ובחילות שהלכו ונמוגו ככל שנחשף יותר פעמים תוך כדי תרגול הטכניקות שלמד.

לאחר שלשה שבועות (3 טיפולים) נקבעה פגישה טיפולית בשדה התעופה של הרצליה. בסידור מיוחד קיבל יוסי אישור להיכנס איתי לשדה. נבחר מטוס שחנה בקצה השדה. במשך חצי שעה בוצעה חשיפה הדרגתית של התקרבות למטוס עד כדי נגיעה בו. השלב הזה לא היה קל עוצמת החרדה היתה גבוהה, אך היא הלכה ופחתה ככל שהמשיך לתרגל בהתאם להנחיות ולעידוד שקיבל ממני.

בשלב זה הצעתי ליוסי להצטרף לקבוצה של שני זוגות לטיסה קצרה של 30 דקות במטוס קל. הרעיון וההתנסות למרות החשש של יוסי היו כדאיים מה גם שהמחיר היה זול.

הסיכום היה שאני אמתין לו באולם הנוסעים ואהיה זמין בטלפון הנייד במידת הצורך. יוסי הסכים לרעיון והטיסה בוצעה. דיווחו של יוסי לאחר הנחיתה היה "הטיסה דמתה למצב בו קורה לי פנצ`ר בגלגל של המכונית, אני לא נכנס ללחץ או פניקה מאחר ואני יודע היכן נמצא הגלגל הרזרווי, הג`ק והמפתח".
כלומר עצם העובדה שיוסי ידע כי "בארגז הכלים" שלו ישנם כלים ומיומנויות לצורך התמודדות עם החרדה איפשרה לו לחוות את חווית הטיסה בצורה שונה ואפילו חיובית.

שבועיים לאחר ההתנסות הזו טס יוסי לרומניה במסגרת עבודתו ודיווח לי ביוזמתו לאחר הנחיתה בארץ כי הטיסה עברה בשלום ואפילו הצליח ליהנות מהנוף שנשקף אליו מבעד חלון המטוס….

בברכה, ד"ר יגאל גליקסמן

pjs nyhxv
pjsho nyhxu,
pjs nnyuxho
jrs, yhxv
yhxu,
nyuxho
nyuxh erc
nyux buxgho
dncu
cuthbd
thrcux
v,rxeu, nyux
v,rxeuhu, nyuxho
מאמר טיסה
מטמא מטוסים
פחד מטיסות
פחדים ממטוסים




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יגאל גליקסמן hdtk dkhexni שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]