חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מתנות ליום האשה





    קישורי טקסט (לפרטים)




טיסות ליוון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות חרדות חרדת טיסה

נושא המאמר: הטיפול ההומאופתי בחרדת טיסה
מאת: יאיר שמר hthr anhr   שמור מאמר למועדפים


התופעה של חרדת טיסה הינה חדשה יחסית וקשורה לחיים בעידן המודרני. היקפה גדול יותר משחשבו בעבר, הן משום שיותר אנשים טסים בעולם ונחשפים לבעיה והן משום שיותר אנשים מבעבר נוטים להודות כי הם סובלים ממנה.

באופן מציאותי וסטטיסטי, נהיגה במכונית פחות בטוחה מטיסה. אולם אם אדם לא טס כי הוא מפחד שהמטוס יתרסק, כאשר ההסתברות לכך זעירה, הוא יסבול מפוביית טיסה שגורמת לו סימפטומים של חרדה ולעיתים פאניקה.

היקף המשתמשים בתעופה כאמצעי תחבורה חשוב ובטוח עולה משנה לשנה. אולם אחוז ניכר של אנשים בעולם (40%) סובלים מפחד או חרדת טיסה המהווה עבורם חוויה של "פחד מוות" בכל הקשור לטיסה עם סימפטומים מובהקים של חרדה קשה. ישנם הסובלים בגלל רקע אישי או בגלל קלסטרופוביה, חשש לבטיחות הטיסה או חוסר ידע לצד דעות קדומות שלעיתים מועצמות כאשר מדווחים על תאונות.

התופעה חוצה כל חתך גילים, עיסוקים, דת, מין, השכלה, מצב סוציו אקונומי או לאום. אנשים הסובלים מפחד טיסה, חווים סימפטומים פיזיים מאפיינים כגון: דפיקות לב מואצות, סחרחורת, קיבה עצבנית, שלשולים כאבי בטן, ובמקרים קיצונים התעלפויות ואיבוד שיווי משקל.

לרוב ההתקף הראשון מגיע בשלב מסוים בטיסה אחת מיני רבות, באופן ספונטאני ובלתי צפוי, ובו הם חשים פתאום חרדה בעלת מאפיינים קלאוסטרופוביים, שמורגשת באופן פיזי בצורה של קשיי נשימה ("אין אויר, סגור לי, מחניק לי, תנו לצאת!") דפיקות לב ורעידות עד למצב של פאניקה. מאוחר יותר, זהו הפחד המשתק מההתקף הבלתי צפוי, שהופך את המחשבה על טיסה לסיוט במקום בילוי והנאה.

בשיטת הטיפול והאבחון ההומיאופתי קלאסי, נעשה אבחון על מנת להגיע לסיבה הפנימית האמיתית הגורמת לחרדה. ברגע שנמצא את הקונפליקט הפנימי מעבר לחרדה, ניתן להגיע לריפוי מהיר.

לדוגמא: אישה שהוגדרה כסובלת מחרדת טיסה ולא יכלה להצטרף לחופשה עם בעלה, עברה אבחון וטיפול הומיאופתי ממנו עלה הסיפור האמיתי והקושי העמוק הגורם לה סימפטומים של חרדת טיסה - תחושת רגש אשמה על הזנחת ילדים. הבעיה הוגדרה כפחד טיסה, אך למעשה הקונפליקט הפנימי שלה שלא קשור לטיסות הושלך לגבי עצם הטיסה והפך ל"פחד מטיסות".

גורם נוסף שמאובחן בטיפול הומיאופתי כסיבה לפוביה הוא הפחד להתנתק מהקרקע ופחד מפני התרסקות. חוסר בטחון המאפיין אנשים שיש להם צורך בשליטה. "לעלות לאוויר פירושו לאבד שליטה. במכונית, אתה יכול לעצור ולרדת. לעומת זאת, ברגע שהמטוס ממריא, אתה שרוי לגמרי "בחסדי שמיים" תרתי משמע, כי אין לך כל שליטה לגבי עצירת המטוס. לאנשים הסובלים מחרדת טיסה יש בדרך כלל בעיה של לשחרר שליטה ולהניח לאחרים להוביל. הם מרגישים שהם נמצאים תחת חסותם של גורמים בלתי ידועים ואין להם שליטה על כך, ומצטרפת לכך התחושה שהגוף אף הוא בוגד בהם ויוצא משליטה בזמן הטיסה.

לאחר התקף הספונטני הראשון, עצם העלאת הרעיון לטוס בפעמים הבאות גורמת לשיתוק, בשל השחזור הקוגניטיבי של החוויה. הפחד שמתלווה לזיכרון החוויתי מוסיף איום שאכן משהו נורא יקרה.

בטיפול ההומיאופתי, המטרה היא לרפא את שורש החרדה מהטיסה, לא רק לכבות שריפות ולנטרל את החרדה. לצורך כך נערך תשאול וראיון מקיף לזיהוי הטיפוס ההומיאופתי ולאבחון תמונת החרדה הכללית של המטופל. לצורך כך מתבקש המטופל לספר על חזיונות הפחד החולפים בראשו והתרחישים הפסימיים שיש לו לגבי הטיסה. חשוב להדגיש שלציור המילולי של הפחד יש תרומה מכרעת לשחרור ממנו.

כל מטופל מאובחן בהומאופתיה לפי אישיותו האינדבידואלית, כאשר ישנם כ- 60 סוגי "טיפוסים הומיאופתים". בתשאול ההומיאופתי יתברר האם מדובר באדם פתוח או סגור וכן שאר מרכיבי אישיותו, על מנת להגיע לתמונה מלאה של האישיות. בשלב הבא עובר המטופל תשאול באמצעות דמיון מודרך על מנת למצוא את המקומות בהם הוא תקוע, משהו שקרה בתחילת הופעת הסימפטומים. המטרה היא למצוא את הקונפליקט האמיתי המסתתר מאחורי תחושת החרדה. התרופה ההומיאופתית שניתנת במהלך הטיפול נועדה לאיזון ולריפוי עמוק מהשורש של הבעיה, להביא את המטופל לידי יכולת להתמודד עם הפחדים, כך שלא ישתקו אותו ויגרמו לו לסבל.

בברכה, יאיר שמר



www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יאיר שמר hthr anhr שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]