חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חוקי היקום: נתינה וקבלה, הדרך הקלה להשגת שפע





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות חרדות פחדים

נושא המאמר: הטיפול ההומיאופתי בחרדות פיגועים ומתחי מלחמה
מאת: יאיר שמר   שמור מאמר למועדפים

החברה האזרחית בישראל היא חברה שסובלת מחרדות פיגועים ומהשלכות מצבי מלחמה יותר מכל חברה אחרת בעולם המערבי.
הציבור הישראלי סובל בחמישים השנה האחרונות לא רק מלחמה כוללת בגבולות המדינה כל 10 שנים בערך, אלא גם רצף של פיגועי טרור שהגיע בעשר השנים האחרונות להסלמה שאין לה אח ורע בעולם המערבי.

תופעת הפיגועים והמלחמות הבלתי פוסקות יוצר מצב של חברה שמצד אחד מצליחה לנהל חיי חברה וכלכלה רגילים, ומצד שני מגויסת כל הזמן לעמוד מול איום קיומי ממשי, שהפך למרכיב קבוע בחיים הישראליים. האיום הביטחוני הקיומי יצר כור היתוך של לחץ נפשי עצום, שיוצר צורך ביכולת לעמוד בסף מתח גבוה מאד. כור ההיתוך זה יצר ביובל האחרון את דמות הטיפוס הישראלי, שהינו מחושל הרבה יותר לעמוד בפגעי החיים מאשר עמיתו האירופאי או האמריקאי הממוצע, שחייו מתנהלים ללא איום קיומי-בטחוני ממשי.

אבל המחיר שמשלמת החברה הישראלית על החיים בכור ההיתוך הביטחוני הזה הינו גדול. מספר גדול של אנשים אינם עומדים בלחץ הזה, מפני שאין להם את המבנה הנפשי הדרוש לכך, וסובלים מכך במיוחד אוכלוסיות הילדים, הנשים וזקנים. התוצאה של אי העמידה במתחים ולחצים אלו הם חרדות ופחדים מסוגים שונים, קשיי תפקוד בעבודה, בחברה ובמשפחה, ובעיות פיזיולוגיות שנגרמות מהסטרס המתמשך.

בפרקטיקה ההומיאופתית אנו מוצאים בעיקר, בנוסף לחרדות ולפחדים, בעיות עיכול, נדודי שינה ובעיות עצביות שונות, כתוצאה ממתחים אלו. ילדים, סובלים בעיקר מבעיות קשב וריכוז, עודף אלימות ואגרסיה, הרטבת לילה וסיוטי לילה. זקנים סובלים יותר מבעיות של חרדות ופחדים, ותחושת חוסר אונים, בגלל הפגיעות הגדולה יותר של מצבם הפיזי. נשים סובלות בעיקר ממתחים, חרדות ובעיות עיכול, ומשיבושים של המחזור ההורמונאלי.

בנוסף, על כולם כמעט משפיע האבל והאבדן של אנשים קרובים מפעולות איבה, דבר שמכניס אנשים רבים לסחרור של דכאון פנימי ולאבדן טעם החיים. גם למצבי ההלם והטראומה שנגרמים לפצועים בפיגוע ולבני משפחתם, לכוחות ההצלה ולעדים לפיגוע, יש תשובה הומיאופתית הולמת שמסוגלת לחסוך סבל נפשי רב.

הטיפול ההומיאופתי מתייחס בעיקר לחיזוק יכולת ההתמודדות הפנימית של האדם, עם מצבי לחץ שמופעלים עליו מהעולם החיצון. הריפוי ההומיאופתי אינו מנסה להתמודד באופן ישיר עם גורם המחלה, כמו להרוג את החידק באנטיביוטיקה או לסמם את הפחד והחרדה בחומר כימי כל שהוא, אלא להגביר את החיוניות והחוסן הפנימי הטבעי, כך שהגוף והנפש בעצמם יפתרו את הבעיה בדרך הטבעית והאישית שלהם.

לפי התיאוריה של ההומיאופתיה הקלאסית, לכל אדם יש רזרבות גדולות של אנרגיה שאינן מנוצלות, שיכולות לעזור לו לעמוד גם במצבים הקשים ביותר. רזרבות אלו אכן מתגלות לעיתים כאשר האדם נלחץ אל הקיר, ואז הוא מגלה בתוכו יכולות שהוא לא ידע עליהן קודם לכן. אבל במצב של סטרס קבוע ומתמשך, פועל עקרון ההתשה, עד שהאדם מאבד את החיוניות שלו, ואז הוא נחשף לבעיות שונות ברבדים הפיזיים והנפשיים, לפי הפוטנציאל הגנטי של המחלות שלו.

לפי תיאוריה זו, לכל אדם יש פוטנציאל של כוח עמידה והסתגלות שמאפשר לו להתמודד עם כל אתגר שמציבים לפניו החיים האנושיים. ניתן לאמר זאת במטפורה, שלכל אדם יש "רופא" פנימי, שלרשותו "בית מרקחת" שמסוגל לרפא כל מחלה ובעיה שהיא. הבעיה היא שרופא פנימי זה ובית המרקחת שלו הינם מוגבלים בגלל התניות חברתיות וסביבתיות, ולכן נדרשת כאן הסטימולציה ההומיאופתית, על מנת לשחרר את כוח הריפוי שטמון באדם, ואת יכולת ההתמודדות עם גורמי הלחץ החיצוניים. התרופה ההומיאופתית מסוגלת לשחרר את כוח הריפוי הטבעי הזה, ובכך לאפשר לאדם יכולת בחירה ואיכות חיים חדשה, שנשללה ממנו עקב מחלתו.

התרופה ההומיאופתית מסוגלת לטפל גם במצבים הנפשיים המתמשכים, כמו מצבי אבל וחרדות, אבל גם במצבים אקוטיים של הלם מחדשות רעות ומעדות של מראות קשים, שלהם קיים מענה הומיאופתי ישיר, שמסוגל לחסוך סבל רב.

למצבי החרדה, הפחדים וסיוטי הלילה, ישנם טיפולים הומיאופתיים המותאמים על בסיס אישי. טיפולים אלו, המורכבים מחומרים טבעיים, בעיקר תרופות מצמחים ומינרלים שעברו דילול ארוך, מסוגלים לטפל בחרדות ופחדים ללא סמפטומי הלוואי של התרופות הכימיות.

לדוגמא, ילדה בת חמש שסבלה מסיוטי לילה, חרדת נטישה גדולה ובעיות הרטבה לאחר שדודה נפצע בפיגוע, וסירבה ללכת לגן במשך שבועות רבים, נרגעה וחזרה לתפקוד רגיל בעקבות טיפול בתרופה הומיאופתית בשם "פולסטילה". פרמדיק של מגן דויד אדום שסבל מכאבי בטן לא מוסברים, נדודי שינה וסיוטי לילה בעקבות מעורבות בפינוי פצועים מתאונות ופיגועים, חזר לישון רגיל בעקבות טיפול בתרופה הומיאופתית בשם "ארסניקום".

גם למצבי האבל, האבדן והדכאון שנגרם בעקבותיהם, ישנם טיפולים מיוחדים המותאמים אישית על ידי הומיאופת המטפל. הצלקות הנפשיות שמשאיר אבדן אדם קרוב ואהוב הן לפעמים קשות יותר מהלם האבדן עצמו. אדם מבוגר שאיבד את בנו בפיגוע, שקע לתוך דכאון מתמשך, בו הוא איבד עניין בחיים, וסבל ממחשבות אובדניות. הטיפול בתרופה בשם "נטריום מוריאטיקום", עזר לו להתאושש ולחזור לחיים רגילים.

למספר רב של מקרים של הלם אקוטי מחדשות רעות של פגיעה בבני המשפחה, עזרה תרופה בשם "איגנציה", לצידה של התרופה המוכרת מפרחי באך, ה"רסקיו רמדי".

אחד מתסכוליו של המטפל ברפואה המשלימה הוא הידיעה שיש בידיו כלי נפלא שמסוגל להקל על סבל אנושי פיזי ונפשי רב, אבל שכלי זה אינו מגיע לידי הזקוקים לו, בעיקר מחמת בורות ואטימות של הממסד. ישנו קיט של תרופות חרום הומיאופתיות, שאם היה נמצא בכל אמבולנס, היה חוסך הרבה ממצבי ההלם והחרדה האקוטיים שמתלווים לכל תאונה או פיגוע גדול.

בברכה, יאיר שמר

www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יאיר שמר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]