חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הקשר שבין פסיכולוגיה - וקוצינג ( אימון אישי) - ועל גינון טיפולי ותראפיה בטבע כענף בפסיכולוגיה החיובית.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות חרדות פחדים

נושא המאמר: חוסר וודאות = חרדה. התמודדות ולא התמוטטות
מאת: ד"ר יגאל גליקסמן    שמור מאמר למועדפים

מחקרים רבים הוכיחו כי אחד המצבים שקשה ביותר להתמודד איתם הוא מצב של: חוסר וודאות !!!
חוסר הוודאות בתחום הביטחוני בו אנו נמצאים כיום אינו בריא, הוא מהווה איום קיומי ישיר הגורם למתח ולחצים מצטברים היוצרים מצב של עומס יתר הגורם בצורה משמעותית לשינוי בספי הגירוי והתגובה האישיים המובילים לירידה משמעותית ברמת האפקטיביות התפקודית של כל אדם הגורמים ל" אפקט הדומינו" בתחום הכלכלי, התעסוקתי, החברתי, הזוגי והמשפחתי.

ברוב המקרים התוצאה המיידית של תהליך כזה היא הופעת סימפטומים של חרדה.

עברו כבר כמעט שנתיים מאז החלה המלחמה המוזרה הקשה והנוראית שנכפתה עלינו. היא מוזרה מאחר ואין כאן מלחמה של צבא אחד כנגד צבא אחר, היא קשה משום שקיים בה ההיבט של אי הוודאות, היא נוראית מאחר ומדובר בטרור מהסוג הקיצוני, הפנטי והאכזרי ביותר שמטרתו העיקרית להרוג לרצוח ללא כל הבחנה בין הנרצח, זהותו, גילו, דתו ,מינו ומיקומו.

המציאות בה אנו נמצאים כיום דומה למצב בו נמצאים נוסעי ספינה הנמצאת בים סוער מאד עם גלים גבוהים ומאיימים. המסר אותו קולטים ומבינים נוסעי הספינה מהתנהגויות קברניט הספינה ואנשי צוותו הוא מסר של חוסר וודאות. מצב בו אין הוראות והנחיות מפורשות וברורות של הקברניט לנוסעי הספינה יוצר מצב של חוסר עשייה ופסיביות הגורם לתחושת חוסר אונים ועליה במפלס החרדה.
אני הייתי מצפה מקברניט הספינה להודיע לנוסעים בצורה הברורה ביותר כי מדובר במצב חירום וכפי שמקובל וידוע לכל מצב חירום קיימים נוהלי תפקוד מתאימים.
קיים כאן מסר כפול מצד אחד מבקשים מאתנו להמשיך את השגרה היומית ומצד שני כמעט באותה נשימה נמסרות הודעות על התראות חמות של פיגועים......

במצב של חוסר וודאות אף אחד מאתנו לא יודע היכן ומתי יהיה האירוע הבא... מה גם שמצב זה מתובל היטב ומחמיר כשנשמעות התראות רבות וחמות....

כפסיכותרפיסט המטפל בין השאר בנפגעי הלם וחרדה מאז מלחמת יום הכיפורים, אני רואה לעצמי חובה לנסות להאיר ולהסביר את תופעת ההלם והחרדה על מנת להוסיף לציבור את מימד הידע שלדעתי מהווה כוח המאפשר התמודדות טובה יותר עם המצב בו אנו נמצאים ולא התמוטטות.

לדעתי ההיסטוריה של העם היהודי בכלל ושל החברה הישראלית בפרט מובילה להתרשמות ולאבחנה של קהילה פוסטראומטית כרונולוגית - סוציולוגית אם כי אני מדגיש לא פתולוגית.

ברצוני לציין כי למלחמת יום הכיפורים היה מאפיין ייחודי שלא היה כדוגמתו באף מלחמה אחרת בעולם. כוונתי למעבר המהיר ממציאות אחת לשניה.
האדם שהיה במציאות של קדושה, התרוממות רוח, שקט ושלווה בשעות הבוקר של יום הכיפורים עבר בצורה מהירה פתאומית וללא כל הכנה קודמת למציאות איומה של קרבות הישרדות, מראות קשים של פציעות והרג של חברים ואיום קיומי הישרדותי בשעות אחה"צ באותו יום.

דומה הדבר למצב בו לוקחים כוס חמה מאד ומטילים אותה בבת אחת למיכל עם מים קרים - סביר מאד להניח כי הסיכויים שהכוס תתפוצץ יהיו גדולים.
וחזרה למצב הנוכחי בו אנו נמצאים כיום.
כל גירוי פתאומי בלתי צפוי אליו נחשף האדם נקלט על ידי מערכת העצבים הבלתי רצונית כאיום על עצם הקיום. אי לכך מיד לאחר החשיפה לגירוי נערכת המערכת הפיזיולוגית בצורה מהירה ביותר לתגובת מגננת הישרדות המוכרת כתגובת "תקוף או ברח". שמטרתה הגנה על הגוף מפני הגירוי הפתאומי המאיים.
במצב כזה מוכרות תופעות פיזיולוגיות כגון: דופק מהיר, קשיים בנשימה, רעד, סחרחורת, התכווצות שרירים, יובש בפה, הזעת יתר וכד`...

ידוע כי מצב בו קיימת חשיפה מתמדת לאותו איום קיומי, ומחזות נוראים היווה ומהווה את אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לכמויות הגדולות של נפגעי הלם וחרדה ואכן לצערי הרב נחשף הציבור בארץ ובעולם כולו באמצעות התקשורת המצולמת לתמונות קשות.

לדעתי הקרנת תמונות בלתי מבוקרת של נפגעים מדממים ושלוליות דם מהווה בראש ובראשונה חדירה לפרטיות מאחר ולא נתן הפצוע המדמם אישור והסכמה לצלמו במצבו הנוכחי כמו כן היא בלתי אחראית מההיבט הנפשי מאחר ואין כל אפשרות להעריך את הנזק הנפשי הנגרם לצופה בעקבות החשיפה לתמונות.

לצורך רענון הזיכרון, פיגוע הטרור במגדלי התאומים בארה"ב ב- 11.9 הועבר לעולם בצורה הדרמטית ביותר באמצעות המדיה המצולמת ללא הקרנה של טיפת דם אחת.

אין לי כל צל של ספק כי במידה ואכן היו מקרינים תמונות נפגעים הדומות לאלו שמקרינים אצלנו הרי שכמות התביעות כנגד הצלמים והחברות שהעסיקו אותם היו רבות ביותר.

על מנת לעזור לציבור להתמודד עם המצב ולא להיגרר להתמוטטות חשוב ביותר להבין כי חוסר וודאות מוביל לתחושת חוסר שליטה בנעשה ולתחושת חוסר אונים המחריפים במצבים של חוסר עשייה ופסיביות. המרחק בין תחושות אלו לתגובות חרדה הוא קצר ביותר

זכור לכולנו כי בתקופת מלחמת המפרץ תחושת אי הוודאות הייתה מאד דומיננטית, מיד לאחר קבלת התראת " נחש הצפע " בעקבות החשש ואי הודאות באשר למקום פגיעת הטיל עלתה רמת התגובה החרדתית במיוחד אצל מי שהיה פסיבי. האנשים הפחות חרדתיים היו אלו שהיו עסוקים בפעילות כזו או אחרת בחדר האטום או אלו שפעלו בשטח במסגרת כוחות הביטחון וההצלה.

על מנת לעזור והקל על תהליך ההתמודדות עם המצב הקשה בו אנו נמצאים אני ממליץ לכל אחד מאתנו להגדיר לעצמו את המצב "כמצב חירום" לגייס את הכוחות הפנימיים, להפוך התנהגות פסיבית לאקטיבית ולעשייה המתאימה למצב כגון: התנדבות למסגרות ציבוריות הקשורות למערכת הביטחון, איסוף חיילים בטרמפידות, עזרה ותמיכה למשפחות מגויסים לשרות מילואים וכד`...

בתקווה שערפל חוסר הוודאות יתפוגג ונוכל כולנו לראות מהר ובצורה ברורה יותר עתיד של שלום ובטחון.


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יגאל גליקסמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]